دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: تاکسی‌های آنلاین در چند شهر بزرگ از جمله اصفهان راه‌اندازی شده و دارای متولی و مدیر است و می‌توان به عنوان یک ظرفیت از آنها استفاده کرد.
کد خبر: ۴۴۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 22 June 2017
به گزارش تابناک : حسن رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده به علت گسترش تاکسی‌های آنلاین در سطح شهر اظهار کرد: این سامانه‌های نوین دارای متولی و مدیر است و به عنوان ظرفیتی حساب می‌شود که باید از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های آنلاین در چند شهر بزرگ از جمله اصفهان راه‌اندازی شده افزود: همه دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگوی امنیت مردم باشند و پلیس امنیت نمی‌تواند از برخورد نسبت به تخلفات قانونی شانه خالی کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر آمار بازگشت زندانیان به زندان در استان و علت بیشترین جرایم زنان زندانی بیان کرد: 7 درصد زندانیان استان اصفهان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و 52 درصد از جرائم زنان زندانی استان مربوط به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه دادسرا بخشی از دستگاه قضایی و متولی رسیدگی به اتهامات است، افزود: دادستانی استان اصفهان 11 شعبه اجرا، 43 بازپرسی و 16 معاونت دادستانی دارد که در مسائل کیفری، حمایت از حقوق عامه، دبیری دادستان در کمیته قضایی کشور و در ارتباط با حوزه نظارتی فعالیت می‌کند.

رحیمی با اشاره به کمبود شدید تعداد نیروی قضایی در دادسراهای استان خاطرنشان کرد: با رایزنی‌هایی که با کمیسیون کارگزینی صورت گرفته هنوز وضعیت نیروی قضایی و اداری به سطح مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 76 قاضی در استان جذب شد، گفت: در چند سال گذشته مرکز امور کارآفرینان قضایی در استان راه‌اندازی شده که امروز شاهد آثار و نتایج آن و جذب همکاران قضایی در استان هستیم و در این راستا اولویت جذب قاضی در مناطق غرب استان در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با اشاره به آمار ورودی پرونده‌های دادسرا در سال 94 اظهار کرد: در این سال 221 هزار و 700 فقره پرونده وارد شده و در سال گذشته 224 هزار و 626 فقره پرونده ورود پیدا کرده که در مجموع افزایش 10.5 درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: 36 هزار و 338 پرونده وارده در دو ماهه نخست سال 95 بوده که از این تعداد 35 هزار و 792 فقره پرونده در سال 96 مختومه شده است که علت آن ثبت متمرکز پرونده‌هاست.

رحیمی با اشاره به تلاش حداکثری دادسراها برای ارتقای کیفیت خدمات قضایی در استان گفت: برخورد با جرائم دارای تبعات اجتماعی، ارتقای امنیت اجتماعی، ورود به فضای مجازی، توجه جدی به مسائل بهداشت، توجه به پرونده‌های مسن، کاهش زمان انجام تحقیق و فعالیت جدی شوراها برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان از جمله تلاش‌هایی در این حوزه، برای ارتقای کیفیت خدمات در سال گذشته است.

وی پیرامون اقدام دادستانی استان برای برخورد با مراکز عرضه‌کننده قلیان در اصفهان عنوان کرد: با تصویب قانون جامع مبارزه با دخانیات که استفاده از هرگونه دخانیاتی را در مراکز عمومی ممنوع کرده بود، سال گذشته با تصمیم جمعی مسئولان استان در شورای تأمین استان و شهرستان اصفهان، به‌طور جدی از عرضه قلیان در چایخانه‌ها جلوگیری شد.

رحیمی اضافه کرد: تمامی ظرفیت‌های قانونی معید آن است که عرضه هرگونه دخانیات در اماکن عمومی ممنوع باشد، قوانین برخورد با چایخانه‌ها در استان اصفهان صورت گرفت به طوری که با اخطار قبلی جلوی عرضه قلیان گرفته شد و سپس این اماکن تعطیل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه برخورد با جراید مهم مثل مزاحمت‌های خیابانی به شدت افزایش پیدا کرده است، متذکر شد: رصد و پیگیری پرونده‌های قضایی فضای مجازی از دیگر اقدامات دادستانی استان اصفهان بوده است؛ وجود پرونده‌های مسن دارای آسیب‌های زیادی است که کاهش قابل توجهی در استان اصفهان داشته است.

وی یادآور شد: ارتقای فرهنگ شهروندی و فرهنگ ترافیک منجر به کاهش آمار صدمات بدنی و جرایمی مانند قتل است؛ ارتجاع، اختلاس و دیگر جرایم مرتبط با قانون سلامت اداری در استان اصفهان مطابق با آمار متوسط کشوری است.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار