مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان گفت: 26 پروژه کنترل آلاینده های زیست محیطی با هزینه بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در این واحد صنعتی اجرا شده است .
کد خبر: ۴۴۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 21 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، فریدمختاری این پروژه ها را شامل بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب، پساب و پسماند عنوان کرد.
وی گفت: همچنین پروژه نوسازی باتری های کک سازی به منظور کنترل آلاینده های زیست محیطی ناشی از فرآیندهای تبدیل ذغال سنگ به کک متالورژی، نصب الکتروفیلتر آسپیراسیون کوره بلند شماره یک به ظرفیت 750 هزار متر مکعب ، احداث مشعل سوزاننده گازهای اضافی کوره بلند 3 ، از دیگر طرح های در دست اجرا در این زمینه است.
وی گفت: علاوه بر این اصلاح مکنده غبار کارگاه میکسر فولادسازی ، پروژه بازسازی و بهسازی الکتروفیلترهای شماره 2 و 1 پلی زیوس ناحیه آهک، پروژه نصب بگ فیلترهای مختلف در فولاد سازی، نصب و راه اندازی ESP2 بخش آگلومراسیون به ظرفیت 800 هزار متر مکعب نیز در ذوب آهن در دست اجراست.
وی افزود: اغلب پروژه های زیست محیطی شرکت ذوب آهن بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و در مراحل نهایی قرار دارند.
مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان به پروژه های مهم زیست محیطی در دست اقدام این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: پروژه بازسازی و بهسازی تصفیه غبار کنورتورها، پروژه 5 گانه زیست محیطی آگلومراسیون با حدود96/99 درصد پیشرفت، پروژه بازسازی و بهسازی الکتروفیلترهای ناحیه EGF و dedust آگلوماشین شماره 4 و بازیافت محصولات میانی موجود در سایت تنگه جوزدان نیز در این واحد تولیدی آغازشده است.
مختاری با اشاره به پروژه های ذوب آهن اصفهان در زمینه مدیریت مصارف آب و پساب گفت: پروژه آب زدایی از لجن کنورتورهای ناحیه فولادسازی ، دریافت پساب تصفیه خانه فاضلاب زرین شهر، پروژه تصفیه و جداسازی آب از سرباره کوره بلند، تصفیه پساب های صنعتی شرکت که در مجموع شامل 17 پروژه می شود و 4 پروژه دیگر نیز در دست اقدام است . 
وی اظهار کرد: هشت پروژه دیگر نیز در حوزه مدیریت انرژی ذوب آهن اصفهان انجام شده و سه پروژه مهم دیگر هم در دست اقدام است که با بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی، نقش مهمی در حفاظت از محیطی زیست ایفا می کند.
ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است که در سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
شرکت ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید 2.8 (دو و هشت دهم) میلیون تُن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار