به گفته مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان رتبه پرتال و وب سایت شهرداری اصفهان در سطح ملی و بین المللی افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۴۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 21 June 2017
به گزارش تابناک : سازمان آمار، اطلاعات و خدمات کامپیوتری شهرداری اصفهان ، در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و در اواخر سال ۱۳۸۵ به سازمان آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری اصفهان تغییر نام داد.  این سازمان از بدو تأسیس کار ارائه خدمات به ارگانهای شهرداری اصفهان به صورت مکانیزه را به عهده گرفت و در قالب فعالیت های تولید، پشتیبانی و نگهداری سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری شهرداری مرکزی، مناطق و سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری اصفهان و آموزش رایانه در مرکز آموزش سازمان به پرسنل شهرداری و شهروندان اصفهانی به طور روزمره در حال ارائه خدمت به همشهریان است.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نیل به مدیریت شهری پویا و توانمند و شهرداری الکترونیکی و حرکت بر اساس استانداردهای بین المللی در تلاش است شهر اصفهان را به جایگاه ویژه ای در میان کلانشهرهای کشور و در میان بالاترین رتبه شهرهای با کیفیت زندگی جهان سوق دهد.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در صدد است با تکیه بر دانایی و توسعه فراگیر فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، بازوی توانمندی برای شهرداری اصفهان باشد و با ایجاد زیر ساخت های فاوا مناسب شهری (از قبیل زیرساختهای ارتباطی، دیتاسنتر، تشکیلات و رهبری مناسب فاوا و آموزش و فرهنگسازی کارکنان و مدیران شهرداری و همچنین شهروندان) و خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار شهرداری از فرآیندهای مقدماتی به فرآیندهای رونددار و سپس تعریف شده در قالب سیستم های اطلاعاتی مکانمند یکپارچه، باعث "نظام‌مند نمودن امور داخلی شهرداری" و "ارائه خدمات شایسته و مناسب به شهروندان" شود و با نیل به مدیریت شهری پویا و شهرداری الکترونیکی با رویکرد شهروند مداری، شهر اصفهان را به جایگاه ویژه منطقه ای کلان شهرها و مرتبه برتر شهرهای با کیفیت زندگی بالای جهانی سوق دهد.

به منظور آگاهی از فعالیت های انجام شده و در دست اقدام این سازمان گفتگویی را با "وحید حیدریان-  مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان" انجام داده ایم که در ادامه از نظرتان می گذرد:

سازمان فاوا برای تسهیل زندگی شهروندان چه اقداماتی انجام داده است؟

همانگونه که اطلاع دارید شهرداری ها به عنوان دستگاههای اجرایی بزرگ با ۳۰۰ وظیفه مختلف و متنوع خدمت رسانی می کنند.

اگر ما بتوانیم در شهرداری خدمات و سرویس هایی را که به مردم ارایه می کنیم به صورت الکترونیکی باشد، رضایتمندی جمع کثیری از مردم را به همراه خواهد داشت و اگر بتوانیم این سرویس ها را به گونه ای ارایه کنیم که مردم بدون مراجعه حضوری به شهرداری ها بتوانند از آنها استفاده کنند، تبعات بسیار خوبی از جمله کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت.

طبق آمار رسمی اعلام شده متأسفانه سالانه ۳ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و اگر ما بتوانیم هر حرکتی را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم، برای آحاد مردم مفید است.

در این جهت چه اقداماتی انجام شده است؟

شهرداری اصفهان از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را از طریق شبکه اینترنتی آغاز کرد و در سال ۸۸ کلیه وب سایت هایی را که هر کدام از این وب سایت ها آدرس مجزایی داشتند و خدمات الکترونیکی مربوط به خود را ارایه می کردند، تجمیع کرد و در قالب درگاه الکترونیک شهرداری اصفهان از طریق آدرس www.Esfahan.ir در دسترس مردم قرار داد و اکنون عموم مردم می توانند از طریق این پرتال دسترسی داشته باشند.

پس از تهران، اصفهان اولین کلانشهر ی است که این پرتال را راه اندازی کرده و از ابتدای راه اندازی آن تاکنون بیش از ۱۱۹ خدمت الکترونیکی به شهروندان ارایه شده است.

تعدادی از خدمات زمان محدودی فعال هستند مثل: فراخوان ها، مناقصه ها و مزایده ها، اما تعدادی از این خدمات را از طریق موبایل هم به مردم ارایه می کنیم و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می توانند از این خدمات استفاده کنند.

شهروندان می توانند با مراجعه به پرتال شهرداری اصفهان کاملاً مستقیم به خدمات الکترونیکی دسترسی داشته باشند.

گزارشی از فعالیت های ارایه شده در سازمان فاوا ارایه کنید.

افزایش رتبه پرتال و وب سایت شهرداری اصفهان در سطح ملی و بین المللی خبر مهمی است که به اطلاع شهروندان می رسانم.

ما شاهد افزایش استفاده از خدمات الکترونیکی ارایه شده توسط شهروندان هستیم به طوری که آمارها نشان می دهد حرکت های خوب در جهت آگاهی مردم برای استفاده از این خدمات انجام شده است.

سال ۹۳ در زمان راه اندازی پرتال، فقط ۳ هزار مراجعه کننده در بخش پرداخت های الکترونیکی داشتیم، این در حالی است که در سال ۹۴ و ۹۵ این رقم به ۱۴۰ هزار مراجعه رسیده است.

مدیریت امور مشتریان را در چارت سازمان فاوا و سامانه ۳۶۱۳۷ راه اندازی شد و مردم می توانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته با این سامانه تماس گرفته و در رابطه با خدمات الکترونیکی ارایه شده بر روی سایت سوالات خود را مطرح تا کارشناسان ما پاسخگوی آنها باشند.

تهیه کلیپ های آموزشی و انتشار آن در فضاهای مجازی، ارایه اخبار و مصاحبه ها و انجام نظرسنجی های تلفنی از دیگر فعالیت های انجام شده در این سازمان است و البته این فعالیت ها باعث جهشی بزرگ در افزایش استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری شده است.

 در راستای تحقق شهروند الکترونیک آیا امسال هم کلاس های آموزشی برگزار می شود؟

سازمان فاوای شهرداری اصفهان مرکز آموزشی واقع در خیابان آمادگاه روبه روی هتل عباسی دارد که از همان ابتدای تشکیل سازمان این مرکز آموزشی هم وجود داشت.

حدود ۲۰۰ عنوان دوره آموزشی در مرکز آموزشی سازمان فاوا در زمینه IT برگزار می شود.

طرح رایگان آموزش شهروند الکترونیک نیز با هدف آشنایی شهروندان برای استفاده از خدمات و سرویس های ارایه شده الکترونیکی برگزار می شود که تاکنون ۲۵ هزار نفر این دوره ها را گذرانده اند.

شهروندان برای استفاده از این دوره های آموزشی می توانند با ورود به پرتال سازمان شهرداری اصفهان به نشانی WWW.ESFAHAN.IR  در بخش آموزش، ثبت نام بخش شهروند الکترونیک را انجام دهند.

ما در صدد راه اندازی پویش مردمی هستیم تا شهرداری برای افرادی که این دوره ها را گذرانده اند، تسهیلاتی قائل شود.





منبع : ایمنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار