خبر فوری ؛
از انجاییکه جلال میرزایی بعنوان رییس ستاد انتخابات حسن روحانی دراستان، فعالیت قانونی انتخابات را پیگیر بوده واز سویی براساس نص قانون اساسی و اصل تعرض ناپذیری نمایندگان ،افکار عمومی استان بی صبرانه در انتظار پاسخ متقن ،قانونی این نهاد امنیتی و همچنین دستگاه قضایی استان در مواجهه با این نماینده و فعال سیاسی استان است.
کد خبر: ۴۴۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 20 June 2017

حدودا یکماه از انتخابات ریاست پر فراز ونشیب ریاست جمهوری دوازدهم می گذرد ،انتخاباتی با مشارکت بالا و انتخابی پر معنی ،که توانست طراز بالایی از مردمسالاری و هوشمندی مردم ایران اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

به گزارش تابناک ایلام ،هرچند برخی از برجستگان ونظریه پردازان دو جناح رقیب و مطرح کشور که این انتخابات صحنه ای روشن از رویارویی این دوطیف استخوان دار کشور را به نمایش گذاشت ،در روند اجرای انتخابات به شیوه تبلیغات و جلب آرای مردم اعتراضاتی را وارد دانستند ،اما حقیقت این است ،این انتخابات با مشارکت بالا و رای چشمگیر مردم به حسن روحانی و تایید شورای نگهبان بسته شد وتمام حرف وحدیثهای راست ودروغ را مدفون کرد.

در تمام نظامهای سیاسی مردمسالار این مقوله مرسوم است که پس از پایان انتخابات ،همه  ارکان جامعه از سیاسیون گرفته تا نخبگان ونهادهای هوادار وغیر هوادار کاندیداها  ومهمتر از همه هواداران کاندیدای بازنده انتخابات ،به احترام آرا ونظرجمع تمکین نموده وبا تبدیل رقابتها به صحنه رفاقت ،همه همت خود را در مسیر کمک به منتخب مردم آن هم در راستای توسعه کشور وانسجام بخشی توده های مردمی افزایش اتحاد مردم وحکومت به کار می گیرند.

اما گویا درکشور ما علیرغم برگزاری بیش از 12دوره انتخابات ریاست جمهوری ،10دوره مجلس شورای اسلامی ،5دوره انتخابات خبرگان رهبری و5 دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا که سرجمع با سالیان عمر نظام اسلامی برابری می کند ،هنوز بسیاری ارکان حکومت و بزرگان سیاسی و تریبون داران به نحوه احترام وتمکین به رای مردم و قبول شکست در انتخابات بعنوان یک امر رایج سیاسی  خو نکرده وعلیرغم دانستن ،بر آن چشم می بندند ، یا واقعا هنوز در نیمه راهند و این شیوه مهم را یاد نگرفته اند !

صرفنظر از تمامی حرف وحدیثها ،طعنه وکنایه ها وخط ونشانهایی که این روزها از سوی برخی بزرگان سیاسی و مدیران کشور برای منتخب مردم کشیده می شود ،صرفنظر از تمامی شباهت سازی های سیاسی امروز با اتفاقات تاریخی دهه های گذشته کشور که اتفاقا در پس آنها اهداف پلیدی ممکن است نهفته باشد ،پیگیری حقوق وطرح دعوا بر علیه بسیاری از فعالان سیاسی ستادهای انتخاباتی کاندیدای پیروز انتخابات بر عجایت این روزهای سیاسی کشور افزوده است.

جدیدترین نوع این اتفاقات و اقدامات خارج از عرف سیاسی را این روزها در طرح دعوی از رییس ستاد انتخابات حسن روحانی دراستان ایلام و نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی را شاهدیم.

شنیده ها حاکیست که یکی از دستگاهها امنیتی استان ایلام که اتفاقا در انتخابات اخیر یکی از پر حاشیه ترین نهادها در حمایت از کاندیدای خاص از آن یاد می شود ،در اقدامی عجیب از جلال میرزایی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به اتهام اخلال در انتخابات ریاست جمهوری طرح دعوی نموده است.

از انجاییکه جلال میرزایی بعنوان رییس ستاد انتخابات حسن روحانی دراستان، فعالیت قانونی انتخابات را پیگیر بوده واز سویی براساس نص قانون اساسی و اصل تعرض ناپذیری نمایندگان ،افکار عمومی استان بی صبرانه در انتظار پاسخ متقن ،قانونی این  نهاد امنیتی و همچنین دستگاه قضایی استان در مواجهه با این نماینده و فعال سیاسی استان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار