تابناک : در سالهای اخیر موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز یکی پس از دیگر پلمب شد و امسال با شدت بیشتری شاهد بسته شدن این موسسات و حتی بانک های خصوصی شدیم به طوری که عده‌ای بین مردم شایع می‌اندازند که فلان موسسه یا بانک یا حتی کارخانه در حال ورشکسته شدن است، سپرده‌گذاران پشت درب آن تجمع و این همان می‌شود که موسسه مالی به معنای واقعی کلمه به مرحله ورشکستگی برسد.
کد خبر: ۴۴۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 19 June 2017
تابناک اصفهان طی سالهای اخیر که بازار به رکود کامل رفته است و تمامی اصناف و صنایع و کسبه به جای خرید و فروش و معامله به صندلی تکیه داده و منتظر تحولی در اقتصاد کشور است، عده کثیری از مردم دسته دسته پول‌های خود را از موسسات مالی و اعتباری بگیر تا بانک‌های خصوصی ، سپرده کردند و همین باعث شد که چرخش و حرکت از اقتصاد باز بماند.
 
با وجودی که این موسسات و بانک‌های خصوصی در ملا عام یکی پس از دیگری قد علم کردند و بانک مرکزی در سکوت کامل به سر می‌برد پس از اینکه همه این مراکز مالی قدرتمند شدند، مردم اعتماد کردند، از دو تا سه سال اخیر به دنبال فروپاشی آنها رفت.
 
بانک مرکزی به دلیل اینکه تنها در دو سه سال اخیر اعلام کرده بود که بسیاری از موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز هستند و هیچ مجوزی از بانک مرکزی ندارد و مردم به هوش باشند و در این مراکز مالی سپرده گذاری نکنند، سپرده گذاران با این تفکر که اگر غیر مجاز است پس چرا به همین راحتی فعالیت می‌کنند به این نداهای هشدار بانک مرکزی توجهی نکردند.
 
از سوی دیگر شیوه براندازی این مراکز مالی همه به یک سبک و سیاق بود و عده ای در ابتدای کار با شایعه پراکنی ورشکستگی سبب هجوم مردم به این مراکز شدند و در نهایت آنها را مجبور به قبول شکست می کردند.
 
بانک مرکزی که در پی ادغام موسسات مالی و اعتباری و حتی بانک‌های خصوصی است تا مردم به جای ذخیره کردن پول آن را در بازار کار و اقتصاد وارد سازند، در  حالی دست به این اقدام زد که باید پاسخگویی بسیاری از مالباختگان باشد زیرا که این اقدام تنها سبب اعتراضات مردمی می‌شود که باید دانست روند یک کشور در پی آسایش و آرامش صورت می‌گیرد.
 
هر چند بانک مرکزی در این میان اطمینان کامل به سپرده گذاران داده است اما آنچه قابل تامل است اینکه چرا با وجود اینکه هر کدام از این موسسات عمر چند دهه ساله دارد چرا هم اکنون برخورد با آنها شده است و حال در این میان تکلیف مالباختگان چه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار