کد خبر: ۴۴۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 19 June 2017

 اگر تاریخ کشورمان را مرور کنیم، هیچ حکومتی را نمی یابیم که با خواست و اراده مردم و مبتنی بر آئین الهی، روی کار آمده باشد؛ جز یک حکومت، و آن هم «جمهوری اسلامی ایران» است.

حکومتی که با تمسک به برترین دین الهی یعنی اسلام و با هدایت و رهبری بزرگ مرد تاریخ، حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و با مجاهدت ملّت و غلبه بر نظام طاغوتی پهلوی در بهمن 57 به پیروزی رسید.

عظمت نهضت امام خمینی، زمانی بر ما روشن تر می شود که بدانیم ایشان بطور هم زمان، با رژیم مقتدر حاکم با پشتوانه ی ابر قدرت های غرب و شرق از یک سو و بی انگیزگی مردم برای تغییر شرایط و تفکر سکولار حاکم بر حوزه های علمیه از سوی دیگر به مقابله پرداخت.

امام خمینی با استفاده از پشتوانه عظیم اسلام ناب محمدی، جرقه های بوجود آمده از نهضت تنباکو و ملّی شدن صنعت نفت را بخوبی هدایت کرد و ضمن رسوا سازی چهره فاسد حکومت حاکم، مسیر را برای آگاهی مردم هموار ساخت، و همزمان با تبیین مؤلفه های حکومت اسلامی، اقدام به مقابله با سیاست زدایی حاکم بر حوزه علمیه ی آن روز کرد و از این راه توانست شاگردان برجسته ای چون شهیدمطهری، شهید بهشتی، آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله طالقانی و... را پرورش دهد که هر کدام به نوبه ی خود بازویی توانمند برای پیروزی انقلاب اسلامی در سال های بعد بودند.

مجموعه مجاهدت های حضرت امام و شاگردانش و سایر گروه های بیدار شده و ایثارگری و از جان گذشتگی ملّت، منجر به نظامی شد که درست نقطه مقابل شرایط حاکم بر روز های اول نهضت بود؛ یعنی یک حکومت اسلامی مستقل از بیگانگان و بلوک شرق و غرب با مؤلفه مهم مردم سالاری دینی.

نکته حائز اهمیت آن است که نهضت حضرت امام، صرفاً منحصر به تغییر حکومت پهلوی نبوده و نیست؛ جایگزینی نظام جمهوری اسلامی اولین گام از مسیری است که غایتش معرفی یک الگوی ناب حکومت داری به کشورهای مسلمان نشین و سپس تمام جهانیان است و پیروزی واقعی زمانی است که پرچم اسلام راستین در سرتاسر عالم هستی به اهتزاز درآید.

بی شک یکایک ما در هر لباس و عرصه ای که هستیم در ساخت این الگو و دست یابی به هدف مهم یاد شده وظیفه ای خطیر بر عهده داریم؛ چرا که یک حکومت الگو می بایست در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و... پاسخگوی نیازهای بشر باشد.

با یقین می توان گفت با شکل گیری کامل چنین الگویی، نیازهای مادی و معنوی بشر کنونی و سعادت آن ها بخوبی قابل تأمین است؛ چرا که باور ما بر این است که حکومت استواریافته بر پایه اسلام -بعنوان برنامه جامع الهی- بطور حتم دارای چنین قابلیتی است؛ «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ...» .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار