اکنون سخن از گزینه‌هایی همچون سید محمود حسینی، محمدجعفر صرامی، محمد زمانی قمی و حسین سیستانی برای تصدی استانداری اصفهان به میان آمده است که همه گزینه‌ها اصلاح‌طلب یا حامی دولت هستند.
کد خبر: ۴۴۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 18 June 2017
به گزارش تابناک : اَبر استان تاریخ‌ساز اصفهان با بار مشکلاتش و ویژگی‌های حساسش انتظار هوایی تازه در مدیریت دارد.
هوایی که با جاری شدن دائمی زاینده‌رود جان می‌گیرد، پس از اعلام نتایج انتخابات اکنون گزینه‌هایی همچون سید محمود حسینی، محمدجعفر صرامی، سیستانی و زمانی قمی برای استانداری اصفهان مطرح‌شده‌اند و تعداد کمی از سیاسیون معتقدند رسول زرگر پور ابقا می‌شود.
استان بزرگ و محوری اصفهان درهمه برهه‌های سرنوشت‌ساز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی همواره به عنوان استانی خط‌شکن و کلیدی ظاهرشده و همواره نقشی راهبُردی در همه ادوار ایفا کرده است.
این قلب تپنده میراث ایران از اقتصادش که صنایع بزرگ و مادر ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پلی اکریل، صنایع نظامی و هسته‌ای را در خود جای داده گرفته تا فرهنگ غنی‌اش با هزاران اثر میراثی همه و همه نشان از استقامت و پایمردی مردمانی صبور، شجاع و فکور دارد که هر کجا نشان از برتری و سربلندی ایران بوده همیشه پای یک اصفهانی در میان است.
نقش بی‌بدیل لشگرها و سردارانش در دفاع مقدس مدال شجاعت و پیشینه علم و فن مردمانش مدال فرهیختگی را بر سینه این سرزمین آریایی حک کرده است و این نشانه‌هاست که دیار سپاهان را به قطب اول تربیت نیروی مدیریتی کشور تبدیل ساخته به طوری که در همه ادوار به خصوص دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در همه دولت‌ها، همیشه چند وزیر ماهر و در بین استانداران و سایر مسئولین و مدیران ارشد نظام نیز اصفهانی‌های مدیر و مدبر همیشه حضور چشمگیر و محوری داشته‌اند.
به دلیل همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد همیشه استان اصفهان که در بسیاری از امور به عنوان، معین و جایگزین تهران شناخته می‌شود، استانداری‌اش بسیار اهمیت داشته و در مراتب سیاسی و اهمیت اجرایی حتی با مدیریت برخی وزارت خانه‌ها برابری می‌کند و پس از استانداری تهران که البته به دلیل وجود دستگاه‌های وزارتی و حکومتی در تهران نقشش کمرنگ می‌شود به عنوان مهم‌ترین استانداری کشور شناخته می‌شود.
و این اهمیت بوده که همیشه استاندار اصفهان به بالاترین مدارج کشور می‌رسد و پس از اتمام دوره در حد وزیر و حتی معاون رئیس‌جمهور یا ریاست سازمان‌های بزرگ حکومتی ارتقا مدیریت پیدا می‌کند.
در سال‌های اخیر هم اصفهان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کرده است که دو استاندار سابق و اسبق یعنی علیرضا ذاکر اصفهانی و سید مرتضی بختیاری اگر چه تلاش فراوان برای رفع این معضلات کردند ولی توفیق چندانی حاصل نشده است و ادامه این راه چند سالی است به رسول زرگر پور رسیده تا باسابقه‌ای که در وزارت نیرو داشته بتواند با بزرگ‌ترین چالش اصفهان یعنی بی‌آبی و خشکی زاینده‌رود دست و پنجه نرم کند.
در این تحلیل قصد ما نقد مدیریتی استاندار فعلی اصفهان نیست ولی آنچه مشهود است زرگر پور در برخی موارد موفق و در بسیاری موارد هم بی‌توفیق بوده است به طوری که در بین مردم و مدیران و صاحب‌نظران استان نیمی او را مدیری موفق و توانا و نیمی نیز او را کم توفیق ارزیابی می‌کنند که شاید ناشی از مشکلات بزرگ این استان و همان ویژگی‌های مهم و کلیدی در کشور نشائت بگیرد.
به هر تقدیر بر روال استانداران قبلی هم که نظر بیفکنیم اکنون دوران مدیریت زرگر پور بر استان اصفهان طبق روال مرسوم ۴ ساله رو به پایان است، هر چند دولت حسن روحانی بار دیگر پیروز انتخابات شد و ۴ ساله دومش را پیش رو دارد ولی اتفاقات مختلفی در ماه‌های اخیر در کنار گزینه‌های مطرح‌شده و انتقادات موجود خبر از قوت گرفتن تغییر استانداران اصفهان دارد، البته اگرچه این موضوع عن‌قریب نیست و کابینه و تغییرات دولت هنوز شکل نگرفته ولی گمانه‌زنی‌ها و اخبار بیرون آمده از دولت نشان از مطرح‌شدن گزینه‌های جدیدی برای استانداری اصفهان دارد.
پر واضح است که با مشکلات پیش‌آمده برای دولت و انتقادات فراوان به روحانی برای همفکر و هم خط نبودن بسیاری از استانداران و فرمانداران در دوره اول ریاست جمهوری روحانی این نوید را می‌دهد که احتمالاً گزینه بعدی استانداری اصفهان اصلاح‌طلب تر از زرگر پور خواهد بود.
البته در بسیاری دوره‌ها هم دیدیم که فارغ از دغدغه‌های جناحی و خطی در داخل دولت‌ها استانداران غیر هم خط یا فرمانداران منتقد دولت هم بوده‌اند و الحق برای مردمان آن و خطه خوب کارکردند و انصاف نیز چنین است که اگر مدیری لایق و کاردان است به سبب ملاحظات خطی کنار گذاشته نشود.
اکنون سخن از گزینه‌هایی همچون سید محمود حسینی، محمدجعفر صرامی، محمد زمانی قمی و حسین سیستانی برای تصدی استانداری اصفهان به میان آمده است که همه گزینه‌ها اصلاح‌طلب یا حامی دولت هستند.





منبع : راه دانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار