تابناک: مساکنی در دولت نهم و دهم به نام مسکن مهر به نیت خانه دار کردن مردم بنای آن گذاشته شد که امروز در حالی مردم فقیر و مستضعف از سر اجبار در این منازل سکنی گزیدند که با وجود اینکه عمر چندانی ازساخت آنها نمی گذرد، دیواره‌های این مساکن ترک خورده است.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 17 June 2017
تابناک اصفهان: مسکن مهر، طرحی که صاحبان دولت نهم و دهم و اصحاب مجلس در این دوران بر آن صحه گذاشتند و مردم از همه جا غافل را با طرح های مختلف به سمت خرید این خانه ها و ثبت نام آن کشاندند که تنها یک طرح دو سر سود برای مسئولان شد و مردم بازنده این میدان شدند.
 
مردم در حالی با خیال آسوده در این طرح ثبت نام کردند که حداقل بیش از ده سال بدهکار دولت می‌شوند و صاحب خانه‌ای می شوند که قبل از اینکه سند به نام آنها بخورد به دلیل بی کیفیت مصالح و عدم مهندسی مناسب در ساخت آن، ساختمانی برای نشستن نمی‌ماند.
 
خانه های مسکن مهر که غالبا در خارج از شهر و در نزدیکی کوه احداث شده است به طور قطع باید از مصالحی ساخته می‌شد که مقاوم به زلزله و سیل و طوفان و غیره باشد.
 
مردم در حالی خریدار خانه های مهر شدند و بیش از ۷۰ میلیون به بالا را برای خانه‌هایی دادند که نه ساختمان آن از ایمنی و کیفیت برخوردار است و نه زمینی که این ساختمان‌ها در آن بنا شده است.
 
البته آنچه قابل توجه است انتقال آب و برق و گاز با هزینه های بالای بیت المال برای خانه هایی که از اساس ساخت آن در مکان‌های غیر اصولی اشتباه بوده است.
 
البته آسیب‌های ساخت مسکن مهر و سکونت مردم طبقه پایین جامعه در این منازل به این سالها ختم نمی شود و به طور قطع تا ده و ۲۰ سال بعد این آسیب ها را همچنان شاهد خواهیم بود.
 
ترک خوردن دیواره های بیرونی مسکن مهر فولادشهر در حالی است که بسیاری از واحدهای آن همچنان خالی اما با این وجود تعداد خانوارهایی که از سر اجبار در این خانه‌ها ساکن شدند هم کم نیست و باید مسئولان قبل از اینکه حادثه‌ای به وقوع بپیوندد، ایمنی ساختمان‌ها را فراهم سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار