مراکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند بازار جهانی FSO(مخابرات نوری فضای آزاد) بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ به صورت سالانه حدود ۴۱ درصد رشد داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 17 June 2017
به گزارش تابناک : بازار مخابرات نوری فضای آزاد در سال 2015 حدود 80 میلیون دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 به 212 میلیون دلار و در سال 2022 به حدود 2 میلیارد دلار برسد؛ بیشترین رشد FSO هم به ترتیب در امریکا، اروپا، آسیا واقیانوسیه باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود بیشترین کاربرد این فناوری تا سال 2022 استفاده از آن در مراقبتهای سلامت، شرایط خطرناک محیطی، مخابرات نظامی و ماهواره‌ای باشد.

«مخابرات نوری فضای آزاد» که در بعضی مواقع مخابرات بی‌سیم نوری یا مخابرات نور مرئی نامیده می‌شود، روشی برای انتقال اطلاعات بین دو نقطه است که از نور مدوله شده مرئی یا نزدیک مرئی استفاده می‌کند.

برخلاف مخابرات رادیویی که امواج قادر به عبور از اشیاء هستند، این نوع از مخابرات نیازمند دید مستقیم بین فرستنده و گیرنده است بنابراین این نوع مخابرات از لحاظ شنود بسیار امن است.  

برای این فناوری سه طول موج شناخته شده است که علاوه بر رایگان بودن، نسبت به امواج الکترومغناطیس ایمن هستند بنابراین به دلیل بالا بودن نرخ داده، هزینه کم همچنین طیف آزاد (بدون نیاز به مجوز) راه‌حلی جذاب برای کاربر نهایی محسوب می‌شود همچنین ویژگیهای منحصر به‌فرد FSO آن را برای سایر کاربردها هم جذاب کرده است؛ کاربردهایی از قبیل شبکه‌های شهری، شبکه‌های محلی و سازمانی و استفاده به عنوان ارتباط اضطراری به هنگام حوادث طبیعی از این دست هستند.

این شاخه از مخابرات، تحولی عظیم در صنعت ارتباطات راه دور ایجاد کرد و سبب شد تا خیل گسترده‌ای از صنعتگران، روی به این فناوری مدرن و تحسین برانگیز بیاورند و اکنون به فناوری روز و به شدت مورد بحث در مراکز تحقیقاتی مهم جهان بدل شود.





منبع : باشگاه خبرنگاران پویا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار