بحران و کمبود آب در اصفهان مسئله ای که هرچند طی سالهای اخیر از سوی مسئولان مطرح شده و زاینده رود را با چالش مواجه کرده است مسئله ای است که هیچگاه نه کشاورزان و نه حتی مردم عامه آن را باور نکردند.
کد خبر: ۴۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 15 June 2017

به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان اگر چه که با کمبود آب و بحران آب مواجه است و خشکی زاینده رود گویای آن است اما این به معنای کمی بارش ها نیست بلکه بی تدبیر مسئله علت و سبب آن است.

موضوعی که متولیان کشاورزی بارها و بارها آن را مطرح کرده اند و هر گاه جهاد کشاورزی خواستار اجرای تغییر الگوی کشت در اصفهان شد، کشاورزان چون بر این باور نرسیدند که اصفهان با کمبود آب مواجه است در مقابل آن مقاومت کردند.

امروز اصفهان با کمبود آب مواجه است نه به خاطر نبود آب بلکه به دلیل انتقال آب به دیگر استان ها در زمانی که اصفهان خود نیازمند آب است.

اصفهان با بحران آب مواجه است در زمانی که پمپاژهای غیر مجاز  و برداشت‌های بی رویه از آب عامل آن است.

اصفهان به خودی خود بی آب نیست مسئله ای که مردم اصفهان به واقع به آن ایمان دارند.

مدیریت ناکارآمد بیشترین علت خشک شدن هوا و زمین و بحران آب در اصفهان شده است.

اصفهان با صرفه جویی در آب و تغییر الگوی کشت و عدم تخصیص حقابه به کشاورزان و مقطعی کردن آب زاینده رود پر آب نمی شود بلکه اصفهان را هر سال فرسوده تر از سال قبل می کند.

اصفهان تنها با مدیریت صحیح و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و عدم انتقال آب از اصفهان به دیگر استان ها و اجرای طرح های انتقالی آب به اصفهان زنده رودش احیا و مردم اصفهان از آب سیراب خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار