تابناک: هرچند برخی شرکت های تاکسی آنلاین از استخدام رانندگان بانو برای جابجایی خانم ها خبر داده اند اما نیروی انتظامی استان اصفهان به نقل از اکبر عاصمی، رئیس پلیس اماکن استان اصفهان اعلام کرد: نیروی انتظامی امنیت تاکسی‌ آنلاین‌ها را تضمین نمی‌کند و رانندگان این خودروها نیز مورد تائید تاکسیرانی نیستند.
کد خبر: ۴۴۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 15 June 2017

به گزارش تابناک اصفهان، حدود دو ماهی است که فعالیت تاکسی های آنلاین در شهر اصفهان پا گرفته است و برخلاف تصوری که به دلیل عدم صدور مجوز برای فعالیت آنها از سوی شهرداری می شد، استقبال مردم به ویژه قشر جوان از این تاکسی ها تاکنون خوب بوده است.

رضایت مردم از نرخ تاکسی های آنلاین در شهر اصفهان را تنها مزیت این تاکسی ها در شهر اصفهان می توان دانست که البته در کنار دسترسی آسان به خودروهای سفارشی، موضوع امنیت این خودروها به عنوان یک چالش در شهر اصفهان، مطرح شده است.

چالش تامین امنیت تاکسی های آنلاین در شهر اصفهان را در حال حاضر نه نیروی انتظامی و نه شهرداری اصفهان را بر عهده نمی گیرد و همین مسئله از چند روز پیش سبب شده تا استقبال مردمی از این تاکسی ها روند نزولی داشته باشد چراکه استفاده از تاکسی هایی که مجوز شهرداری ندارد به ویژه برای بانوان، مسئله ساز است.

شهرداری اصفهان از همان ابتدای فعالیت تاکسی های آنلاین در اصفهان اعلام کرد که فعالیت آنها بدون مجوز تاکسیرانی یا اتحادیه تاکسی های تلفنی است و از همین رو تامین امنیت نیز برعهده خود مردم است و آنها باید در استفاده دقت داشته باشند با این حال تاکسی های آنلاین هم روز به روز به تعدادشان افزوده می شود هم دایره مشتریان خود را گسترده می کنند اما در روزهای اخیر با اعلام صریح عدم تامین امنیت آنها از سوی پلیس، احتیاز مردم در استفاده نیز بیشتر شده است.

هرچند برخی شرکت های تاکسی آنلاین از استخدام رانندگان بانو برای جابجایی خانم ها خبر داده اند اما نیروی انتظامی استان اصفهان به نقل از اکبر عاصمی، رئیس پلیس اماکن استان اصفهان اعلام کرد: نیروی انتظامی امنیت تاکسی‌ آنلاین‌ها را تضمین نمی‌کند و رانندگان این خودروها نیز مورد تائید تاکسیرانی نیستند.

وی اضافه کرد: در صورت ورود هر گونه مورد امنیتی در تاکسی آنلاین‌ها نیروی انتظامی پاسخگو نخواهد بود.

حال در شرایطی که پلیس خود را از تامین امنیت مردم در استفاده از تاکسی های آنلاین کنار کشیده است و شهرداری هم اصرار به گرفتن مجوز از سوی تاکسیرانی برای این شرکت ها دارد، این مردم هستند که در ادامه استفاده از این تاکسی ها مردد شده اند و در وضعیتی که امنیت آنها از سوی هیچ مرجعی تضمین نشده است، منتظر تصمیم مسئولان شهر در ساماندهی تاکسی های آنلاین هستند.

هرچند نیروی انتظامی اعلام کرده که در صورت بروز مسئله در این تاکسی ها به پرونده ورود نخواهد کرد حال سوال این است اگر دستگاه امنیتی و انتظامی استان خود را موظف به رسیدگی به شکایت های مردمی در این خصوص نمی داند پس کدام مرجع قانونی، وظیفه بررسی شکایات احتمالی در اصفهان را دارد؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار