از قدیم الایام برنج لنجان اصفهان یکی از پر طرفدارترین برنج‌ها در سطح کشور بود و هست وهیچ گاه بوی و عطر برنج لنجان از ذهن مردم نمی رود و منبع درآمدی بسیار برای کشاورزان بود اما این در حالی که در سالهای اخیر به دلیل بحران آب در اصفهان تصمیم بر حذف برنج لنجان در اصفهان شد .
کد خبر: ۴۴۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 15 June 2017
به گزارش تابناک، در حالی از سال گذشته ممنوعیت کاشت برنج لنجان در اصفهان به طور جدی از سوی جهاد کشاورزی اعلام شد که هم  شوک زیادی به خانواده های اصفهانی وارد ساخت و هم کشاورزان را دچار نگرانی کرد.
کشاورزانی که اقدام به کاشت برنج لنجان می‌کنند اگر چه خود به این اعتقاد ندارند که برنج بیش از دیگر محصولات آب نیاز دارد و به همین دلیل تاکنون زیر بار این نرفتند که دست از کشت برئج بردارند می گویند: میزان آبی که برای کشت برنج استفاده می شود بسیار جزیی کمتر از سایر محصولات است.
ممانعت از کشت برنج لنجان از اصفهان و سعی در متقاعد کردن کشاورزان برای ازدست کشیدن کاشت برنج و حتی ایجاد محدودیت و عدم تخصیص تسهیلات به کشاورزان که اقدام به کشت برنج می کنند و یا حتی ارائه تسهیلات بیشتر به کشاورزانی که از تغییر الگوی کشت جهاد کشاورزی حمایت کردند همه و همه سبب شده که برنجی که روزی حرف اول را در کشور می زد و جایگاه بسیار خوبی در بازارهای داخلی و همچون خارجی داشت امروز به تاریخ بپیوندد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار