مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: با توجه به فصل گرما و کمبود آب شرب در بین عشایر استان ایلام، امور عشایری استان اقدام به توزیع آب بین ۹ هزار خانوار عشایر استان می کند.
کد خبر: ۴۴۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 14 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سلیمی از آمادگی کامل امور عشایری استان ایلام برای تامین آب شرب تمامی عشایر استان خبر داد و گفت: کمبود بودجه و مشکلات بودجه ای نمی تواند مانع آبرسانی به عشایر شود و با جدیت تأمین آب این قشر مولد را پیگیری می کنیم.
 
سلیمی با اشاره به اینکه در ماه های گرم سال به ازای هر ۱۰ روز، سه هزار لیتر به خانوارهای عشایری آبرسانی می شود، تصریح کرد: آبرسانی به عشایر ایلام عمده فعالیت این دستگاه اجرایی است.
 
مدیر کل امور عشایری استان ایلام با اشاره به اینکه عشایر استان ایلام با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر نقش های مهمی در تولیدات دامی دارند، افزود: هم اکنون سالانه هفت هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر به طور سالانه تولید می شود که معادل ۷۰ درصد کل تولید گوشت قرمز در استان ایلام است.
 
وی افزود:خشکسالی‌های اخیر و در پی آن خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌ها و همچنین شروع فصل گرما باعث شده که عشایر در تامین آب شرب و دام هایشان با مشکل مواجه بوده و خوشبختابه با تدابیر اندیشیده شده و افزایش ناوگان آبرسانی سیار مشکل کم آبی عشایر استان تا حدودی حل شده است./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار