رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی را قطع وابستگی به نفت عنوان کرد.
کد خبر: ۴۳۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 12 June 2017
عیسی جعفری‌گیو ظهر امروز در کمیته بهبود فضای کسب و کار استان خراسان جنوبی اظهار داشت: رویکرد قانون برنامه ششم مبتنی بر سرمایه‌گذاری است و قوانین آن تسهیل کننده سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته از 11 میلیارد دلار در برنامه ششم به 60 میلیارد دلار افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد اقتصادی در برنامه ششم 8 درصد پیش‌بینی شده است بیان کرد: علاوه بر قانون برنامه ششم قانون احکام دائمی برنامه نیز ابلاغ شده و این قانون محدودیت‌هایی ایجاد کرده که باید توسط مدیران ذی‌ربط مطالعه شود.

جعفری تصریح کرد: جهت‌گیری برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلار از خطوط اعتبار سرمایه‌گذاری از طریق فاینایس 35 میلیارد دلار تعیین شده که لازم است تمامی ما به سمتی برویم که شرایط کار کردن تسهیل و برخی فرآیندها را حذف و ساده کنیم تا به احکام قانون برنامه ششم برسیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی قانون ماده 22 را ملاک کرده که برای امنیت سرمایه‌گذاری اقدام کند و موظف شده است تا به تصویب شورای امنیت ملی بگذارد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: ماده 67 قانون برنامه ششم تمام دستگاه‌های اجرایی را نسبت به الکترونیکی کردن تمام فرآیندها و تکمیل بانک اطلاعات تا پایان سال سوم برنامه ششم مکلف کرده است تا اقدام کنند.

جعفری اظهار داشت: همچنین تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا پایان سال دوم امکان تبادل الکترونیکی به استعلامات دیگر دستگاه‌های اجرایی را به صورت رایگان فراهم کنند.

وی افزود: لازم است که همه ما به این سمت برویم که شرایط کاری را تسهیل کنیم و برخی فرآیندها را حذف کنیم تا به موارد مدنظر قانون‌گذار در قانون برنامه ششم و قانون احکام دائمی برسیم.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یکی از سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی را قطع وابستگی به نفت عنوان کرد و گفت: ماده 6 قانون ششم برای صرفه جویی و قطع وابستگی به نفت است.

جعفری با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که قانون‌گذاری در آن زیاد انجام می‌شود و ممکن است دو قانون با هم متناوب باشد افزود: باید به سمتی برویم که استعلامات کاغذی را جمع کنیم و به صورت الکترونیکی انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار