مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: دستگاه‌ها می‌توانند تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را برای مقابله با تهدیدات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.
کد خبر: ۴۳۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 11 June 2017
محمد افشار ظهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: درخواست دستگاه‌ها برای تامین اعتبار در خصوص اجرای طرح‌های مقابله با تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل امری مهم و اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی دارای زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم می‌توانند برای پیشگیری از حوادث غیر طبیعی ناشی از تهدیدها و آسیب پذیری‌های موجود بنا به تشخیص سازمان پدافند غیرعامل تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص یافته خود را برای اجرای طرح‌های مورد نظر هزینه کنند.

افشار گفت: نصب دستگاه‌های برق اضطراری در مراکز حساس و مهم به منظور جلوگیری از توقف خدمات، فعالیت‌ها و پیشگیری از نارضایتی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و نظارت بر اجرا و حسن اعمال آن به سازمان پدافند غیرعامل واگذار شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را برای مقابله با تهدیدات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های پدافند غیر عامل استان برای سال جاری گفت: بازنگری طرح آمایش سرزمینی استان انجام مطالعات طرح تخلیه شهری، اسکان و استقرار اضطراری جمعیت، تجهیز آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان به جهت مطالعه حملات بیولوژیکی در حوزه دام و مواد غذایی، تاسیس انجمن علمی خبرگان و نخبگان پدافند غیر عامل استان، انجام مطالعات طرح ایجاد بازاچه های زیرزمینی، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین اقدامات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح استان از جمله برنامه‌های سال جاری هستند که باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های به مرحله اجرا برسند.

افشار عنوان کرد: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل از اقدامات مهم و اساسی در مصون سازی تجهیزات و دارایی‌هاست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار