هم‌زمان با سالروز میلاد امام حسن(ع)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از بهره‌برداری بخش‌های LDR ، NICU ، نوزادان و روان‌پزشکی در مجموعه بیمارستانی نکویی هدایتی فرقانی قم خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 11 June 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه امروز در مراسم به بهره‌برداری رساندن بخش زنان و زایمان بیمارستان فرقانی قم اظهار داشت: یکی از خدمات صورت گرفته در قالب طرح تحول نظام سلامت، در حوزه زنان، زایمان و مامایی است که خدمات برجسته‌ای انجام شد که در راستای ترویج زایمان طبیعی و ارتقا شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد حرکت‌های انقلاب گونه صورت گرفت.

وی گفت: برنامه‌های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی برای ارتقای شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین‌شده است که می‌توان به بهینه‌سازی فضای فیزیکی اتاق‌های زایمان برای حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنان اشاره کرد.

ایرانی خواه به ایجاد بلوک‌های زایمان و بخش‌های LDR اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد که در استان قم نیز به بهره‌برداری رسید که علاوه بر بیمارستان ایزدی در بیمارستان نکویی هدایتی فرقانی نیز راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی آن‌ها مادر و پدر در کنار هم و با آرامش می‌توانند شاهد تولد نوزاد خود باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به راه‌اندازی بیمارستان فرقانی اشاره کرد و گفت: بخش زنان و زایمان این بیمارستان از همان ابتدا آماده راه‌اندازی بود اما به دلیل تأمین نیروی انسانی و تلاش برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر امروز به بهره‌برداری رسید که امیدواریم موجب خیروبرکت باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت: امروز و هم‌زمان با میلاد امام حسن(ع) بخش‌های جدید بیمارستان فرقانی قم به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا مظفری گفت: بخش زنان و زایمان یکی از آن بخش‌ها بود که با نخستین زایمان امروز به بهره‌برداری رسیده و شاهد تولد نخستین نوزاد پسر در این بیمارستان بودیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین در این بیمارستان اتاق‌های زایمان LDR و مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) نیز به بهره‌برداری رسید تا گامی دیگر در راستای خدمات‌رسانی به همشهریان باشد.

مظفری ابراز کرد: یکی دیگر از بخش‌های بیمارستان نکویی هدایتی فرقانی، بهره‌برداری از بخش روان‌پزشکی زنان با ظرفیت 31 تخت بود که هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت(ع) به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: این بخش‌ها آماده فعالیت بود اما به دلیل تأمین نیروی انسانی به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر امروز افتتاح شد و با بهره برداری از آنها 150 نفر نیروهای فنی و غیرفنی مشغول به کار شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار