افراد مسلح در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند. این افراد مسلح که به گفته یکی از نمایندگان 4 نفر هستند با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌داد که ظاهراً سه نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۴۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 07 June 2017
 در این حادثه تروریستی که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، به گفته مسئول اورژانس کشور، 12 نفر از هموطنانمان نیز به شهادت رسیدند.
 

به گزارش «تابناک»،این دو عملیات تروریستی، در حالی در حرم حضرت امام و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که به نظر می رسد در حمله اول که در حرم امام صورت گرفته است، مهاجمان نتوانستند به هدف خود که احتمالا ورود به حرم بوده است، دست پیدا کنند؛ لذا ناکام از ورود به حرم، در بیرون محوطه شروع به تیراندازی کور کرده که در این میان یکی از هموطنانمان شهید و برخی دیگر مجروح شدند. یکی از عوامل انتحاری در حرم امام خودرا منفجر کرد و کشته شد.


گزارش لحظه به لحظه را در تابناک بخوانید:

درگیری مسلحانه یک نماینده مجلس با تروریست ها
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۹
محمود صادقی، نماینده تهران گفت: ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم. تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبرو می شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست ها درگیر می شود و با کلت به سوی آن ها شلیک می کند. اما در اوضاع در درون صحن عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحسین برانگیز ایشان به صورت گروهی از درب بهارستان خارج شدیم.
نخستین توضیحات ناجا درباره دو حادثه تروریستی امروز
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۰
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس:
 
صبح امروز تروریست‌هایی قصد ورود به حرم حضرت امام خمینی (ره) و کلانتری حرم را داشتند که با ضرب گلوله تک تیراندازان پلیس ناکام ماندند. یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرده که در پی این اقدام به کسی آسیب نرسید.
 تروریست دیگری که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، با ضربه گلوله‌ای به سرش از پای در آمده و قبل از منفجر کردن خودش تحت کنترل قرار گرفت که از این فرد مقادیری نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط شد.
در این میان یکی از ماموران پلیس زخمی شد که حال عمومی وی کاملا مساعد است.
در حال حاضر نیز نیروهای انتظامی در محل حضور داشته و اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند ضمن اینکه عوامل سپاه انصار نیز که مسوولیت حراست و حفاظت از حرم امام خمینی (ره) را بر عهده دارند در محدوده مستقر می‌باشند.

نیروی انتظامی با اشاره به حوادث رخ داده در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد:
مأموران یگان ویژه پلیس که به نوپو مشهور بودند در محل حضور داشته و در کنار عوامل سپاه وارد عمل شدند. عوامل پلیس در این محدوده مستقر بوده و محدوده‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی نیز کاملا تحت کنترل است.
نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است که از تجمع و حضور در اطراف این مناطق خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را به شماره تلفن 113 یا 110 اطلاع دهند.

اتمام عملیات ضد تروریستی در مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۰۸
پس از کشته شدن ۴ تروریست شروری که صبح امروز به مجلس یورش برده بودند ، همینک نیروهای امنیتی در حال پاکسازی در ساختمان مجلس هستند ، که این اتمام ساعت‌ها درگیری هست که از ساعت ۱۰:۳۰ امروز آغاز شده بود و تا ساعت ۱۵ ادامه داشت.
روایت محمود صادقی از درگیری یک نماینده مجلس با تروریست ها
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۰۶
همه نمایندگان از مجلس خارج شده اند

مجلس طبق روال به کار خود ادامه می دهد

محمود صادقی با بیان این که یکی از نمایندگان مجلس امروز هنگام ورود به مجلس با تروریست ها درگیر شده بود، گفت: ما به همراه سایر نمایندگان با مدیریت آقای لاریجانی به صورت گروهی از مجلس خارج شدیم و هم اکنون در منزل به سر می بریم.

محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص اتفاق تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم.

وی ادامه داد: تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبرو می شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست ها درگیر می شود و با کلت به سوی آن ها شلیک می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: اما در اوضاع در درون صحن عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحصین برانگیز ایشان به صورت گروهی از درب بهارستان خارج شدیم.

وی افزود بنده به اتفاق دکتر عارف و چند تن از نمایندگان از مجلس خارج شدم و در هنگام خروج صدای نشنیدم و چیزی ندیدم. دیگر نمایندگان نیز به همین صورت چند نفر چند نفر خارج شدند. من در حال حاضر منزل هستم و علی القاعده دیگر نمایندگان نیز به منازل خود رفتند.

صادقی در پایان در مورد ادامه برنامه های اینده مجلس، گفت: در پایان جلسه امروز جلسه بعدی روز یکشنبه اعلام شد و مجلس طبق رول به کار خود ادامه خواهد داد.
مهاجمان عرب نیستند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۵۷
️به گزارش اختر، یک کارشناس و مترجم زبا عربی گفت: با دیدن فیلم منتشر شده از عوامل حمله تروریستی به مجلس مشخص است که این افراد عرب نیستند. لهجه و نحوه بیان الفاظ مشخص است که این افراد در حال صحبت کردن به زبان عربی هستند، اما خودشان عرب نیستند.
ترورریست‌ها با پوشش زنانه وارد محوطه مجلس شدند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۵۶
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست‌ها با پوشش لباس زنانه از درب عمومی که ارباب رجوع برای دیدار با نمایندگان حضور پیدا می‌کنند وارد محوطه مجلس و ساختمان جانبی آن شدند.
مهاجمان عرب نیستند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۵۶
به گزارش اختر، یک کارشناس و مترجم زبا عربی گفت: با دیدن فیلم منتشر شده از عوامل حمله تروریستی به مجلس مشخص است که این افراد عرب نیستند. لهجه و نحوه بیان الفاظ مشخص است که این افراد در حال صحبت کردن به زبان عربی هستند، اما خودشان عرب نیستند.
تکذیب گروگانگیری همسران دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۵۰
نماینده شهرضا در واکنش به انتشار اخباری درباره گروگانگیری همسرش توسط نیروهای مسلح در مجلس گفت:‌چنین خبری صحت ندارد و همسر بنده نیم ساعت پیش از دفاتر نمایندگی خارج شد.
 محمودی همچنین گروگانگیری همسر نماینده مبارکه را نیز تکذیب کرد و گفت:‌همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه نیز همراه با همسر بنده از ساختمان مجلس خارج شدند؛ دختر ایشان نیز در سلامت کامل هستند .
حضور سید حسن خمینی در حرم مطهر
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۴۸
هم اکنون سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی حضور یافت.
همسر ۲ نماینده زن مجلس در چنگال افراد مسلح
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۴
احمد علیرضابیگی گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.
اعلام آماده‌باش در تمام کشور
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۹
‏معاون وزیر کشور ایران: به تمام کشور اعلام آماده‌باش کردیم
مهاجمان آموزشهای تروریستی ویژه دیده بودند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۱۱
 بروجردی در گفتگو با اخبار 14 شبکه اول سیما:

مهاجمان آموزشهای تروریستی ویژه دیده بودند و با قصد مختل کردن امنیت اقدام به حمله کردند.

نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به سرعت وارد مقابله با تروریستها شدند تا یکی دوساعت بعد صدای تیراندازی وجود داشت اما اوضاع به سرعت تحت کنترل درامد.

رای پاکسازی نهایی با توجه به اینکه ممکنه افراد دیگری حضور داشته باشند اقدامات امنیتی تا این لحظه ادامه دارد

با توجه به اینکه مجلس جایگاه مردمی دارد، این عملیات قطعا بزدلانه بوده و چنین حرکات بچه گانه ای در ایران پهناور و پایدار نمیتواند مخل امنیت ما باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار