مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان اصفهان از راه‌اندازی بزرگترین آکواریوم کشور در پارک ناژوان (پشت باغ پروانه‌ها) تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 06 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی اظهار داشت:پارک طبیعی ناژوان مجموعه‌ای 1200 هکتاری است و قسمتی از آن را شهرداری به صورت مبادی گردشگری و تفریحی مدیریت می‌کند و کل ناژوان را در قالب یک منطقه اکوسیستم و زیست محیطی مدیریت می‌کند.

وی افزود: این مجموعه شامل جاذبه‌های زیادی است که از جمله آنها می‌توان به مجموعه باغ خزندگان، باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، تله سیژ ناژوان، شهربازی، جاده سلامت که در شهریور سال گذشته راه‌اندازی شد و سایر خدمات تفریحی اشاره کرد.

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی جاده سلامت در سال گذشته، بیان کرد: بر اساس پیشنهاد ما و تاکید سازمان فرهنگی –تفریحی شهرداری اصفهان جاده سلامت در حاشیه رودخانه زاینده‌رود راه‌اندازی شد که در محدوده این جاده روزهای جمعه پایش قند، فشارخون ، مشاوره تغذیه و سایر خدمات پزشکی که به نوعی به سلامت جسم و روح مردم کمک می‌کند، به صورت "رایگان" به شهروندان ارایه می شود.

وی تصریح می کند: جاده سلامت در فاز نخست حدود 2 کیلومتر است که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن اجرا شده و با استقبال بسیارخوب مردم مواجه بوده است.

ساکتی با اشاره به راه‌اندازی دوچرخه های سلامت با نام "دوچرخه‌های هم رکاب" در جاده سلامت ، بیان کرد: این دوچرخه‌ها دارای 4 پدال و یک فرمان هستند که ساخت آنها به منظور تحکیم خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده است.

بزرگترین آکواریوم کشور در پارک ناژوان

وی از راه‌اندازی بزرگترین آکواریوم کشور در پارک ناژوان تا پایان امسال خبر داد و گفت: آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین بوده که سازه آن ساخته شده و لوله کشی و فیلتراسیون آن در حال تکمیل است.

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان اصفهان خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل 35 آکواریوم 5 تا 10 متری است و به صورت یک دنیای 35 متری زیرآب ، حجم 1080 مترمکعب آب را در خود جای می‌دهد.
وی بیان کرد: در این آکواریوم از 5 اقیانوس دنیا گونه‌های مختلف آبزیان ، ماهیان آب های شور و شیرین ، ستاره دریایی و دیگر آبزیان به نمایش گذاشته می‌شوند.

ساکتی با بیان اینکه برای راه‌اندازی آکواریوم ناژوان اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان در نظر گرفته شده، گفت: این پروژه شاخص به صورت مشارکتی با یک شرکت ترکیه‌ای که جزو 10 شرکت برتر دنیا به شمار می‌رود، انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به راه‌اندازی باغ خزندگان جدید با دکوراسیون جدید اشاره و تصریح کرد: برای انجام این طرح نیز 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که برای مباحث دکوراسیون و محوطه سازی نیز مبلغ دیگری هزینه خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار