رئیس سابق دانشگاه اصفهان گفت: دولت نه تنها در حال فروش مخازن نفتی کشور است بلکه با امضای سند 2030 در حال فروش حیثیت، آبرو، هویت و فرهنگ ایرانی است.
کد خبر: ۴۳۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 06 June 2017
اصفهان - محمدحسین رامشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات علی‌اکبر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ولایتی علی‌رغم بی‌حاشیه بودن همواره به برخی از اصول پایبند بوده است.

وی افزود: اگر در کشور ما همان کارهایی که در برخی کشورهای جهان مثل کره جنوبی برای مبارزه با رانت‌خواری صورت می‌گرفت، بسیاری از اتفاقات نمی‌افتاد؛ همان‌طور که در کشور انگلستان حتی از ورود فرزند «تونی بلر» نخست وزیر این کشور به مدرسه خصوصی جلوگیری شد.

رئیس سابق دانشگاه اصفهان گفت: «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی نیز به دلیل رسوایی مربوط به فساد و اعمال نفوذ دستیارش درخواست استعفا داد و استعفای او را قبول نکردند، سپس مجلس این کشور وارد عمل شد و او را خلع مسؤولیت و اخراج کرد.

* چرا برای ورود به شورای شهر باید 2 میلیارد تومان پرداخت شود؟

وی ادامه داد: حال وقتی در کشور ما برای ورود به شورای شهر می‌گویند باید 2 میلیارد تومان پول دهید آیا با چنین روش‌هایی می‌توان کشور را اداره کرد؟ در کشوری زندگی می‌کنیم که «قانون از کجا آورده‌اید» وجود دارد اما بسیاری از وزرای دولت میلیاردها تومان ثروت دارند.

رامشت خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که اگر قوه قضائیه از یکی از وابستگان رئیس جمهور توضیح بخواهد رسماً تهدید می‌کند و می‌گوید من انتخابات را برگزار نمی‌کنم، بنابراین اصطلاحاً آب از سر ما گذشته و با این وضعیت نمی‌توان جلوی رانت‌خواری را گرفت.

وی عنوان داشت: رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌های صورت گرفته نمونه‌هایی است که مردم از آن اطلاع دارند و به گوش آنان رسیده است، نمونه‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که مردم از آن بی‌اطلاع هستند و شاید بعدها به آن پی ببرند.

* پول‌شویی و سوءاستفاده مالی در هیچ کشوری به این راحتی نیست

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان بیان کرد: اگر بخواهیم رانت در ایران از بین برود باید دادگاهی انقلابی برپا شود و مثل اوایل انقلاب عمل کنیم، در حال حاضر تنها به بازپس‌گیری اموال بیت‌المال از ویژه‌خواران بسنده می‌کنند و هیچ اقدام عملی دیگری برای مقابله با آنان ندارد.

رامشت یادآور شد: اگر همه رانت‌خواران در این کشور مجازات شوند تمامی مسائل و مشکلات اقتصادی و اختلاس‌ها به پایان خواهد رسید؛ باید سیستمی در کشور تعریف شود که پول‌شویی غیرممکن شود، در هیچ یک از کشورهای اروپایی امکان این وجود ندارد که کسی بتواند به این راحتی پول‌شویی و سوءاستفاده مالی کند.

* احتمال اتهام‌زنی به ولایتی وجود دارد

وی اضافه کرد: کل دارایی «والری ژیسکار دستن» رئیس جمهور اسبق فرانسه که 8 سال بر مسند قدرت بود، یک آپارتمان 75 متری است؛ حال ما که دم از عدالت حضرت علی(ع) می‌زنیم چنین وضعیتی در کشور داریم.

رئیس سابق دانشگاه اصفهان عنوان داشت: علی‌اکبر ولایتی یکی از ویژه‌خواری‌های کوچک در دانشگاه آزاد اسلامی را آشکار کرده و گفته که فلان شخص بر سر کار نباشد، در صورتی که قوه قضائیه باید بلافاصله فرد خاطی را دستگیر و مجازات کند که با این اقدام دیگر کسی جرأت رانت‌خواری نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: برخی از آقایان نمی‌فهمند که عده‌ای از مردم به نان شب خود هم محتاج هستند، سیستمی وجود ندارد که بتواند رانت‌خواری و ویژه‌خواری را به صورت دقیق کنترل کند؛ امکان این وجود دارد که علی‌اکبر ولایتی نیز به خاطر افشاگری‌هایی که انجام داده مورد تهمت قرار بگیرد و شمر صحرای کربلا خطاب شود.

* محدودیت‌های علمی و دانشگاهی جزو اندک تعهداتی است که دولت به آمریکا داده است

رامشت اذعان داشت: سند 2030 یکی از اسناد بسیار کوچک برجام است، در برجامی که بسیاری از صفحات آن به چاپ نرسید و ما به عنوان شهروند ایرانی حق ‌اطلاع از آن را نداشتیم بسیاری از مطالب گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: براساس شواهد عملکردی در حوزه علمی به شدت محدود شده‌ایم و بین 30 تا 50 درصد داوطلبان ورود به دانشگاه از امکان تحصیل محروم شده‌اند چراکه بیش از 500 کدرشته دانشگاهی از جمله رشته‌های استراتژیک یکی پس از دیگری حذف شده است.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق دانشکده‌های فناوری‌های نوینی که قرار بود رشته‌های استراتژیک داشته باشند منحل شده‌اند، بیان داشت: محدودیت‌های علمی و دانشگاهی جزو اندک تعهداتی است که دولت به آمریکا داده است.

* مخازن نفتی به فروش می‌رود و اسناد آن مخفی می‌شود

وی متذکر شد: به دلیل عدم انتشار کامل متن برجام می‌تواند احتمالاتی در این تعهدنامه وجود داشته باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به بهانه‌هایی سپاه را نیز منحل کنند و این جزو تعهداتی است که رسماً در برجام داده شده است.

رامشت ابراز داشت: سند 2030 یکی از اسناد کوچک حوزه فرهنگی و تربیتی در دولت است؛ اگر راست می‌گویند و حرف‌های ما دروغ و اشتباه است سند برجام را به طور کامل منتشر کنند تا مردم نیز از جزئیات آن مطلع شوند، همان‌گونه که دولت انگلستان و دیگر کشورهای 1+5 از آن مطلع هستند.

وی اضافه کرد: لااقل در زمان طاغوت نفت را صادر می‌کردند و پول آن را دریافت می‌کردند اما در دولت فعلی در حقیقت نفت به فروش نمی‌رسد بلکه مخازن نفتی به فروش می‌رود و اسناد آن را مخفی می‌کنند و کسی پیگیر این موارد نیست.

* با امضای سند 2030 جوانان آینده کشور مدافعان فرهنگ غرب خواهند بود

رئیس سابق دانشگاه اصفهان تأکید کرد: دولت با استفاده از سند 2030 اقدام بسیار عمیقی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است که این اقدام از دوره کودکستان صورت می‌گیرد؛ در سند 2030 بر روی اصولی تأکید شده که ذائقه فکری جامعه ایرانی اسلامی تغییر داده شود و این کار به خوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: وقتی ذائقه فرهنگی و اعتقادی کودکان و نوجوانان تغییر پیدا کند در 5 تا 10 سال آینده دیگر لزومی ندارد دشمن از ابزار دیگری برای ترساندن مردم ایران استفاده کند چراکه جوانان آینده کشور نیز مدافعان فرهنگ غرب خواهند بود.

رامشت افزود: ستیزه سند 2030 با آن دسته از مبانی فرهنگی است که ما را با کشورهای غربی متمایز می‌کند و این جزو اهداف اصلی دشمن است، دشمن هیچ‌گاه اعلام نمی‌کند که سند مقابله فرهنگی با ایران امضا کرده است بلکه با عناوین و عباراتی جذاب درصدد فریب دولت ایران هستند.

* دولت با امضای سند 2030 در حال فروش هویت و فرهنگ ایرانی است

وی اضافه کرد: دولت نه تنها در حال فروش مخازن نفتی کشور است بلکه با امضای سند 2030 در حال فروش حیثیت، آبرو، هویت و فرهنگ ایرانی است؛ اگر فقیه و یا مجتهد بودم و اجازه صدور فتوا داشتم علیه حسن روحانی و وزرای او فتوای جهاد می‌دادم.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: ویژه‌خواری و رانت‌خواری در دانشگاه آزاد اسلامی برای طیف خاصی از افراد عادی شده است چراکه زد و بندهای زیادی در پشت پرده این دانشگاه وجود دارد.

وی در پایان بیان داشت: دانشگاه آزاد یکی از منابع بزرگ مالی در کشور است و رسوایی‌های مالی این دانشگاه یکی پس از دیگری در حال افشا شدن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار