مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان به طور کامل تحت کنترل است.
کد خبر: ۴۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 06 June 2017
تابناک اصفهان- کیانوش جهانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص آخرین وضعیت فراگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان به طور کامل تحت کنترل و نظارت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و اداره دامپزشکی، افزود: به طور کلی در چند هفته اخیر تا به امروز 10 مورد مشکوک و مبتلا در کل استان اصفهان داشتیم که حال هیچ کدام از بیماران وخیم نبوده و رو به بهبود هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: عمومی مردم فقط از طریق تماس مستقیم با گوشت یا ترشحات لاشه حیوان مانند خون، ممکن است مبتلا شوند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم افراد گوشت را از محل‌های مجاز پخش گوشت که در کشتارگاه‌های تحت نظر سازمان دامپزشکی ذبح شده باشند، خریداری کنند.

وی اضافه کرد: ممکن است با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، برخی از افراد دام‌ها را خارج از کشتارگاه‌ها ذبح کنند که به مردم توصیه می‌شود از گوشت چنین دام‌هایی استفاده نکنند؛ شهروندان توجه داشته باشند که پس از تهیه و خرید هر گوشتی 24 ساعت آن را در دمای بین 1- تا 4- درجه سانتی‌گراد نگه دارند و سپس آن را استفاده کنند.

جهانپور با بیان این که تا حد امکان هنگام خرد کردن گوشت از دستکش استفاده شود، عنوان کرد: اگر گوشت در دمای بالا به مدت 30 دقیقه پخته شود امکان حیات ویروس وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار