مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: در سال گذشته ۲۳۰ متخلف در حوزه شکار و صید در قم همراه با بیش از ۶۰ قبضه اسلحه کشف شد.
کد خبر: ۴۳۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 03 June 2017
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی با اشاره به اهمیت توجه به افزایش مناطق شکارممنوع در استان قم اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح حفاظتی و زیستگاهی در کنار احداث پاسگاه‌های محیط‌بانی و گشت‌ها سه منطقه با مساحت حدود 150 هزار هکتار به‌عنوان مناطق شکار ممنوع در قم اعلام شد.

وی افزایش سه برابری حقوق محیط‌بانان در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: تکمیل تجهیزات دفاعی و برگزاری دوره‌های آموزشی در کنار ایجاد پوشش کامل شبکه‌ای و بیسیم و تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی ازجمله اقداماتی بود که سبب افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از محیط‌زیست در قم شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم بابیان اینکه در سال گذشته 10 مورد آتش‌سوزی در مناطق قم مهار شد، ابراز کرد: در سال گذشته 230 متخلف در حوزه شکار و صید در قم همراه با بیش از 60 قبضه اسلحه کشف شد.

وی به رهاسازی 600 پرنده و گونه جانوری در طبیعت اشاره کرد و گفت: گستره زیست‌محیطی و تنوع غنی گیاهی و جانوری در قم از ظرفیت بالایی برخوردار است که در این زمینه احداث مرکز تحقیقات زیست‌محیطی استان قم در زمینی به مساحت 40 هکتار آغاز که امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

دانیالی با تأکید بر اهمیت توجه به دریاچه نمک قم به‌عنوان یکی از مراکز تولید ریزگرد ابراز کرد: برای نخستین بار 154 میلیون مترمکعب حق آبه زیست‌محیطی برای کنترل بحران گردوغبار در استان قم تخصیص داده شد که این کار قطعاً به کاهش ریزگردها در مرکز ایران کمک شایانی خواهد کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار