مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت: درصورتیکه کسی حتی یکی از علائم بیماری را داشت باید سریعا به پزشک مراجعه کند تا مورد درمان قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۳۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 01 June 2017

غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: وجود ویروس تب کنگو در بدن دام هیچ‌گونه علائمی ایجاد نمی‌کند و باید در مصرف گوشت قرمز دقت شود.


وی افزود: این ویروس از طریق گزش کنه و یا تماس با خون و ترشحات فرد آلوده، مصرف گوشت آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: دوره این بیماری بسته به نحوه آلودگی متفاوت بوده و علائمی مثل تب و لرز، سردرد، خونریزی زیرپوستی و دردهای شکمی دارد و در صورتیکه هر شخصی یکی از این علائم را داشت باید به پزشک مراجعه کند.

توکلی تاکید کرد: در صورتیکه بیمار به موقع خود را به پزشک برساند، می‌توان او را درمان کرد و در غیر اینصورت نجات بیمار غیرممکن و منجر به مرگ حتمی می‌شود.

وی با اشاره به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: این بیماری هنوز در کشور وجود دارد و به منظور مبارزه با این بیماری اقدام به عرضه سم رایگان در تمام کشتارگاه‌های پرندگان و مرغداری‌ها کرده‌ایم.

این مسوول اضافه کرد: در بیماری انفولانزای پرندگان و تب کنگو با رعایت موارد بهداشتی ساده، مثل مصرف گوشت به صورت کاملا پخته و فریز کردن آن به مدت ۲۴ ساعت می‌توان از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد.

توکلی گفت: در بیماری تب کنگو تاکنون در کشور چهار نفر مبتلا شده‌اند، که یکی از آن‌ها فوت شده‌ است.

وی افزود: در رابطه با آنفولانزای پرندگان نیز در سال ۹۶ تاکنون ۳۱ نفر در کشور مبتلا شده‌اند و در استان نیز سه مورد مشکوک به این بیماری داشتیم که جواب آزمایش آن‌ها منفی بود‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار