کد خبر: ۴۳۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 28 May 2017
امارات رسما ظرف چند روزگذشته با برقراری پروازهای هوایی از ابوظبی به جزیره تحت تصرف سقطری یمن و اعطای تابعیت اماراتی به ساکنان این جزیره از نقش نظامی خود در ائتلاف عربی برای اجرای نقشه اشغال برخی جزایر یمن سوء استفاده کرد.

به گزارش ایرنا به نقل  پایگاه خبری الیمن الان، امارات همچنین به اهالی جزیره سقطری و سه جزیره درسه، سمحه و عبدالکوری و دو جزیره صخره ای دیگر که در ساحل اقیانوس هند در نزدیکی خلیج عدن 350 کیلومتری جنوب شبه جزیره عربی قرار دارند تابعیت داده است.

امارات در خلال سه سال تجاوز عربستان به یمن فقط به مداخله نظامی در این کشور اکتفا نکرده بلکه با درخواست اعزام تفنگداران دریایی از آمریکا به یمن به بهانه مبارزه با القاعده اقدام به ایجاد پایگاه های نظامی در جزیره سقطری کرد.

جزیره سقطری که به دلیل بهره مندی از مزایای خاص تنوع بیولوژیک دارای ثروت منحصر به فرد بوده از جالب ترین مناطق روی کره زمین است از زمان علنی شدن اختلافات عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری و امارات، یمن بیش از پیش مورد تجاوز و اقدامات مخفیانه این کشور برای اشغال آن قرار گرفت به طوری که دادن تابعیت اماراتی، ایجاد پایگاه های نظامی و ارسال تجهیزات نظامی به آن وافتتاح پروژه های مخابراتی وابسته به مخابرات امارات در آن طی ماه جاری از اقدامات این کشور برای اشغال یمن است.

همچنین امارات اقدام به انتقال چندین گونه گیاهی از جمله درخت دم الاخوین، لبان و ریحان زمینی و سنگ های کمیاب با کشتی های باری از جزیره سقطری به خارج کرده است.

اهالی جزیره سقطری همزمان با ورود هیات نظامی امارات به جزیره سقطری وهمدستی فرماندهان جنبش جنوبی استان ضالع با آنها برای برگزاری نشست بزرگ در این جزیره ، خواستار اقدام فوری برای نجات جزیره و حفظ آن از خشکاندن برنامه ریزی شده و از سازمان یونسکو خواستند برای حفظ جزیره فورا مداخله کند.
 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
 

به گزارش خبرآنلاین تصاویری که مشاهده کردید گوشه ای از زیبایی سقطری یمن است که نام آن در میان زیباترین جزایر جهان ثبت شده است. خاک این جزیره حاصلخیز است و دارای پرندگان، حیوانات، گونه های گیاهی و درختان کمیاب در جهان است. از این جزیره به عنوان شاهراه تجاری هم می توان استفاده کرد. این جزیره در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار