کد خبر: ۴۳۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 28 May 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:دولت یازدهم خدمات شایانی در حوزه سلامت داشت و اجرای طرح تحول سلامت موجب عدالت بهداشتی شد که تداوم همین نگاه و ایجاد نگاه تحول آفرین به مقوله سلامت و تولید علم، می تواند اولویت دولت دوازدهم باشد تاخدمات انجام شده تکمیل شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه ابراز داشت : طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح های کلیدی در دولت یازدهم اجرا شد و ثمرات فراوانی داشت ، با اجرای این طرح و دسترسی نیازمندان و طیف وسیعی از جامعه به خدمات سلامت ما به اجرای عدالت سلامت نزدیک تر شدیم .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد:کاهش پرداختی از جیب مردم،ماندگاری متخصصین در مناطق محروم، دسترسی تمام وقت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به پزشک ، کاهش سزارین ها و افزایش زایمان طبیعی،رایگان بودن زایمان طبیعی ، افزایش قابل توجه تخت های مراقبت های ویژه ، نوسازی و بهسازی بافت های بیمارستانی و اجرای طرح موسوم به هتلینگ بیمارستان ها و مراکز درمانی بخشی از اولویت ها و خدمات انجام شده در قالب طرح تحول سلامت است که می بایست در دولت دوازدهم نیز با نگاه تحول آفرین آن را دنبال کرد .
 
ایمانیه اضافه کرد: توسعه بخش های شیمی درمانی و ایجاد تحول در تشخیص و پیشگیری و درمان سرطان ، افزایش تخت های مراقبت از بیماران اعصاب و روان و نگاه نو به این بخش دراکثر بیمارستان ها از جمله مواهب طرح تحول سلامت است که در دولت دوازدهم باید پر شتاب تر توسعه یابد و با نگاه تحول گرا به آن نگریست و مزایا و مواهب آن را دنبال کرد .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با اجرای طرح تحول سلامت دور افتاده ترین روستاها نیز از خدمات سلامت بهره مند شدند ، حاشیه شهرها و مناطق محروم طعم خدمت در حوزه سلامت را بیشتر چشیدند و اقدامات ارزشمندی برجای ماند، دولت دوازدهم باید برای تکمیل نواقص اجرای این طرح همت بیشتری داشته باشد و با استمرار خدمات دراین حوزه برای اجرای بهینه آن بکوشد.
 
این مقام مسئول گفت : همانطور که اولویت توجه به خدمات سلامت در دولت یازدهم دنبال شد ، دولت دوازدهم نیز می بایست دراین زمینه اولویت داشته باشد ، حوزه سلامت با جان مردم سروکار دارد ، تامین سلامت باید از اولویت های دولت دوازدهم باشد ، نگاه جدی تر به حوزه سلامت می تواند دستاوردهای به دست آمده دراین حوزه را برجسته تر کند.
 
ایمانیه با بیان اینکه دولت یازدهم مساعدت خوبی در زمینه تامین و تهیه تجهیزات گران قیمت و دستگاه های رادیوتراپی برای بیماران خاص و از جمله برای بیماران سرطانی داشت گفت: دراین زمینه لازم است دولت دوازدهم با همین نگاه مسیر را تداوم بخشد ، تامین دستگاه ها و تجهیزات گران قیمت دراین حوزه به موفقیت برنامه های حوزه سلامت کمک می کند .
 
وی ادامه داد: تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و تجهیزات تحقیقاتی ، مساعدت در راه اندازی پارک های علمی و فناوری و حمایت از ایجاد دانشگاه های نسل سوم و دانش بنیان و تفویض اختیار دراین زمینه به دانشگاه ها می تواند به تقویت فناوری و تولید علم دردانشگاه ها کمک کند .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شرایطی قرار داریم که لازم است جهت دهی دانشگاه ها تغییر کند ، دانشگاه ها از شرایط تولید مقاله باید به تولید علم و تولید فناوری روی آورند و شرکت ها ی دانش بنیان تاسیس شود تا به تولید علم و افزایش اشتغال در دانشگاه های نسل سوم برسیم.نگاه دولت دوازدهم به این مقوله می تواند گام های ارزشمندی به سمت تولید فناوری باشد و نیازهای اساسی کشور در زمینه علوم پزشکی را تامین کند .
 
ایمانیه به اجرای طرح پزشک خانواده دراستان فارس در کنار طرح تحول سلامت اشاره کرد و آن را از موفقیت های حوزه سلامت دانست و اضافه کرد : لازم است اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و الکترونیک شدن پرونده سلامت و نسخه نویسی و همچنین تدوین و اجرای راهنماهای بالینی جدی تر از قبل مورد توجه قرار گیرد ، اکنون که از نظر سخت افزاری تا حدود زیادی امکانات فراهم شده است با سرعت بالاتر و بیشتری می توان به این امور توجه کرد .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین لازم است توجه جدی تر دولت و مجلس به تامین منابع پایدار مالی برای سلامت معطوف شود، تاخیر در پرداخت های سازمان های بیمه گر و بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران اقدامات ارزشمند طرح تحول سلامت را دچار آسیب کرده است ، توجه فوری دولت دوازدهم به این مقوله الزامی است .
 
به گفته وی در زمینه فعالیت های عمرانی و اجرای طرح هایی که هنوز تکمیل نشده است نیز لازم است دولت این طرح ها را مورد حمایت مستمر قرار دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن طرح های بر زمین مانده به بهره برداری برسد ، علاوه بر این دولت دوازدهم باید در کنار بهره برداری از طرح های عمرانی و بیمارستانی برای تامین نیروی انسانی متخصص نیز چاره اندیشی کند ، تعریف منابع پایدار مالی برای تامین نیروی انسانی متخصص در پروژه های جدید ضرورت دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار