مولوی ایجاد رونق کسب‌وکار و رضایت مردم از اجرای این پروژه را زمینه‌ای برای ادامه آن و اجرای دیگر خیابان‌ها اعلام کرد و گفت: محور توریستی همدان از تپه هگمتانه آغاز و شامل بازار، میدان امام (ره)، خیابان شریعتی، مهدیه و بلوار کولاب تا گنج‌نامه می‌شود که برای نگهداری آن از سوی یونسکو به همدان هزینه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 28 May 2017
به دنبال معرفی منتخبان مردم در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان، ایسنا بر آن شد تا با دعوت از اعضای 11 نفره نشستی در دفتر این خبرگزاری برگزار کند.

به گزارش ایسنا، بنابراین از کلیه اعضای منتخب در شورای پنجم دعوت به عمل آمد تا در محل دفتر خبرگزاری ایسنا حضور یابند و دغدغه‌ها و برنامه‌های خود در حوزه مدیریت شهری را بیان کنند که تنها 3 نفر از اعضای شورای 11 نفره دعوت ما را اجابت کردند.

ابراهیم مولوی، از اعضای منتخب شورای پنجم در این نشست به خبرنگار ایسنا گفت: بسیاری از رسانه‌ها شورای چهارم را به واسطه حضور افراد تحصیلکرده در رشته‌های فنی و عمرانی، شورایی تقریبا تخصصی ارزیابی کردند.

وی افرادی را موجب جدایی اعضای شورا و تشکیل گروه‌هایی دانست و افزود: تفکری در همدان حاکم است مبنی بر اینکه قدرت اصولگرایان در این شهر غالب است در حالیکه واقعیت اینگونه نیست و اقبال لیست امید در انتخاب شورا توسط مردم بیشتر است.

مولوی درباره انتخاب شهردار خاطرنشان کرد: همه متفق‌القول بودند در انتخاب فردی عمرانی اما ضعف مدیریت برخی مسئولان سبب عقب افتادن پروژه‌ها شد.

وی 98 درصد از درآمدهای شهرداری را از محل صدور پروانه‌های ساختمانی، تراکم و تغییر کاربری‌ها افراز و تفکیک شده اعلام کرد و گفت: پاک‌دستی یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهردار حال حاضر همدان است که توانست شهر را با بی‌پولی اداره کند در حالیکه منابع مالی شهرداری قطع شده بود به طوریکه در سال 90 حدود 3 میلیون مترمربع پروانه صادر شد و در سال‌های بعد این میزان به شدت افت کرده است.

وی از محقق شدن 23 درصد از اعتبارات 600 میلیارد تومانی تخصیص یافته به شهرداری خبر داد و گفت: افزایش هزینه‌های بیمه، دارایی و حقوق کارکنان و نگهداری شهر افزایش یافته و منابع مالی کم شده و شهردار همدان با چنین وضعیتی شهر را اداره کرده است.

مولوی در ادامه با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های دوم خرداد 67 و سوم خرداد 61 و آزادسازی خرمشهر بیان کرد: در شلمچه رزمندگان با دست خالی می‌جنگیدند و در مدت 54 روز خرمشهر سقوط کرد و پس از یکسال تکه‌ای از وجود این مملکت بازگردانده شد و خرمشهر آزاد شد.

این عضو فعلی شورای چهارم با درود به روان شهدای دفاع مقدس ادامه داد: در شورای پنجم امیدواریم با انتقال تجربیات خود به نیروهای جوانی که در این دوره حضور پیدا کرده‌اند، بتوانیم از ترکیب جوانی و تجربه، اتفاق خوب و نیروی محرکه‌ای برای توسعه شهرمان ایجاد کنیم.

مولوی شهر را مانند موجود زنده‌ای دانست که مدام در حال تغییر و تحول است و افزود: جهت‌دهی به این تغییرات و تحولات در راستای توسعه پایدار شهری، مانع از هم‌گسیختگی و توسعه نامتوازن می‌شود.

وی حضور در این دوره را به سبب وجود برنامه‌های ناتمام خود در دوره قبل عنوان کرد و گفت: در راستای بهبود و کیفیت‌بخشی به فضاهای شهری همدان برنامه‌هایی داریم که با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با مشارکت و همکاری سایر ارگان‌ها و همفکری و تعامل اعضای شورا به نتیجه مطلوب برسد.

مولوی که از لیست امید به شورای پنجم راه یافته است، تحصیلات خود را دکترای برنامه‌ریزی شهری و شهرسازی اعلام کرد و افزود: از سال 75 در حوزه‌های طراحی جامع شهری اصفهان، آران و بیدگل و گلپایگان حضور داشته‌ام و در اجرای طرح‌های تفصیلی شهر اصفهان و شهرستان‌های همدان فعالیت کرده‌ام.

وی سابقه 20 ساله حضور خود در طرح‌های معماری، عمران و شهرسازی را مطرح کرد و گفت: تخصصم در این گونه حوزه‌هاست و تخصصی در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی ندارم و در شورای چهارم نیز همواره ریاست کمیسیون فنی و عمرانی را برعهده داشته‌ام.

مولوی با بیان اینکه در سال آخر حضور خود، در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی فعالیت داشته‌ام، عنوان کرد: این مرکز مطالعات که مولود شورای چهارم بوده، به عنوان حلقه اتصال میان دانشگاه و کمیته‌های 11گانه شورای شهر ایجاد شده است.

حضور 750 استاد در اتاق فکر شورای شهر همدان

وی از حضور 750 استاد دانشگاه‌های بوعلی، صنعتی، آزاد، پیام‌نور و علوم پزشکی در کمیته‌های 11گانه و اتاق فکر شورای شهر همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شورای پژوهشی حرف اول و آخر را اساتید دانشگاه بوعلی می‌زنند و خوشحال می‌شدیم اگر دکتر نقدی را هم در جمع اعضای شورای پنجم داشتیم و با احترام به رأی مردم، امیدواریم شورای پنجم نیز از حضور اساتید ارزشمند بهره ببرد.

وی شورای چهارم را نسبت به پنجم متخصص‌تر ارزیابی کرد و گفت: نقطه ضعف شورای چهارم پیر بودن اعضا و بالا بودن میانگین سنی آنان و عدم کشش افراد برای حضور در جلسات طولانی‌مدت بود که در دوره جدید شورا با حضور جوانان امیدواریم این ظرفیت در شورا ایجاد شود.

همه کمیسیون‌ها را لیست امید می‌تواند در چنته خود داشته باشد

مولوی حضور اعضا در کمیسیون‌های شورای شهر را پیشنهاد داد و گفت: در تجزیه و تحلیلی که خودم داشته‌ام، رضوان سلماسی را برای کمیسیون فرهنگی اجتماعی مناسب می‌دانم البته هر یک از اعضا می‌توانند در دو کمیسیون به صورت همزمان فعالیت داشته باشد.

وی حمید بادامی‌نجات را برای حضور در کمیسیون سرمایه‌گذاری پیشنهاد داد و افزود: البته او باید در کمیسیون فنی عمرانی و بودجه و مالی هم کمک کند، مریم روانبخش در مرکز مطالعات و پژوهش می تواند موثر عمل کند و شش کمیسیونی که در شورای شهر وجود دارد با تعامل افراد و سایر اعضای شورا پوشش داده شود.

مولوی بیان کرد: علی رحیمی‌فر، کامران گردان و سیدمسعود عسگریان را مورد اعتماد و متخصص در حوزه‌های شهری می‌دانم و خیلی می‌توانند به ما کمک کنند مشروط بر اینکه خط‌کشی‌های سیاسی را پشت درب شورا بگذاریم و در داخل شورا دست به دست هم دهیم و از شش کمیسیون در بهترین و مطلوب‌ترین شکل، سه کمیسیون را در اختیار اعضای لیست امید قرار دهیم و سه کمیسیون را دیگران داشته باشند، مشروط بر اینکه با تعامل عمل شود و اگر تعاملی صورت نگیرد همه کمیسیون‌ها را لیست امید می‌تواند در چنته خود داشته باشد.

وی درباره پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی نیز بیان کرد: از 20 سال پیش مصوب شده بود که محوطه بافت تاریخی میدان امام(ره)، بازار و شش خیابان اصلی منشعب از میدان باید پیاده‌راه شود که تا سال گذشته هیچ‌گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته بود و با تزریق مدیران جوان به بدنه شهرداری همدان، شهردار منطقه یک، برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده و مدت زمان پنج ماهه برای انجام آن را اعلام کرد که در زمان کوتاه‌تری توانست این پروژه را به اتمام برساند.

هزینه نگهداری محور توریستی همدان را یونسکو می‌پردازد

مولوی ایجاد رونق کسب و کار و رضایت مردم از اجرای این پروژه را زمینه‌ای برای ادامه آن و اجرای دیگر خیابان‌ها اعلام کرد و گفت: محور توریستی همدان از تپه هگمتانه آغاز و شامل بازار، میدان امام(ره)، خیابان شریعتی، مهدیه و بلوار کولاب تا گنجنامه می‌شود که برای نگهداری آن از سوی یونسکو به همدان هزینه پرداخت می‌شود.

وی هزینه اجرای پروژه خیابان بوعلی را 70 میلیارد اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی اجرای پروژه خیابان اکباتان نیز در همین حدود است که پروژه میدان امام(ره) را شهردار منطقه یک و خیابان اکباتان را شهرداری منطقه دو انجام می‌دهد.

پیاده‌راه اکباتان تا آبان‌ماه 96 افتتاح می‌شود

وی افتتاح پروژه خیابان اکباتان را تا قبل از آغاز فصل سرما و تا آبان‌ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: با مشارکت دانشجویان هنرهای زیبا جداره‌سازی‌های خیابان بوعلی و میدان امام(ره) در حال انجام است، دانشجویان دانشگاه صنعتی بحث انرژی‌های نوین را در دست انجام دارند و دانشجویان رشته برق دانشگاه بوعلی نیز ماشین‌های برقی را برای این مسیرها تولید می‌کنند.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا با مشارکت زمینه تکمیل پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی را تا قبل از پایان دور چهارم شورای پنجم مهیا سازند و تأکید کرد: آبیاری فضاهای سبز شهری دیگر به وسیله تانکرها صورت نمی‌گیرد و این کار ساماندهی شده و 30 تا 40 درصد از آب‌های قنوات شهری که به سوی فاضلاب هدایت می‌شد، به مصرف آبیاری فضاهای سبز شهری می‌رسد و این امری است که در شورای چهارم محقق شد.

آشنایی با پدیده انتخابات شورای شهر همدان

حمید بادامی‌نجات، به عنوان پدیده‌ای در انتخابات شورای پنجم با 28 سال سن و بالاترین میزان رأی از لیست امید به عضویت شورای پنجم شهر همدان درآمده است.

وی با بیان اینکه مدرک فوق‌لیسانس برق دارد و نخستین کتاب خود را در سن 18 سالگی تألیف کرده است، به ایسنا خبرنگار گفت: در حوزه‌های کسب و کارهای دانش‌بنیان در سال 87 با ایده جدیدی در حوزه مدیریت مصرف آب در سطح کشور مطرح شدیم به طوریکه در سال 91 به عنوان کارآفرین برتر معرفی شدم.

بادامی‌نجات به مدال‌هایی که در زمینه این اختراع در کشورهای آلمان و لهستان کسب کرده، اشاره کرد و افزود: دو سال است که رئیس شرکت‌های دانش‌بنیان هستم و با وجود 52 شرکت در این زمینه هنوز هیچ فعالیتی در همدان نداشته‌ام که این مطلب خوشبختانه یکی از دلایل عدم مواجهه با تخریب‌ها و هجمه‌ها در انتخابات بود.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین پروژه‌های هوشمند را تولید می‌کنیم که با وجود حساسیت‌های موجود که منحصر به همدان نیست، همین روال را ادامه خواهیم داد.

وی محله خود را حاشیه‌شهر همدان معرفی کرد و گفت: باید این تفکر از سطح شهر همدان برداشته شود که هر مسئولی که خودروی لوکس دارد با رانت به آن دست یافته است و من نیز با تلاش خود به دارایی‌هایی که دارم، رسیده‌ام و الان به این سمت دست یافته‌ام بنابراین نباید در این‌باره مورد هجمه افکار مردم باشم.

دور کردن تفکر ریاکارانه از شورای شهر همدان

بادامی‌نجات دور کردن تفکر ریاکارانه از شورای شهر همدان را به عنوان یکی از برنامه‌های شورای پنجم معرفی و تأکید کرد: علاقه‌ام در زمینه‌های ایجاد کسب و کارهای نوپا که نیاز به سرمایه‌های زیادی ندارد و مطالعات و پژوهش است و امیدوارم با کمک دکتر مولوی، بتوانم در کمیسیون مطالعات و پژوهش شورا فعالیت کنم تا بنای هر گونه اقدامی که در این شهر قرار است انجام شود را براساس مطالعات و پژوهش قرار دهیم.

وی لزوم پرداختن به مطالعات و پژوهش در شورای شهر و مدیریت شهری را بیان کرد و گفت: این امر مانع از هدررفت منابع بیت‌المال خواهد شد و باید با پرداختن به اولویت‌ها و تخصص‌ها به اجرای پروژه‌ها بپردازیم.

وی تمایل به حضور در کمیسیون فنی را بیان کرد و افزود: قرار گرفتن جوانان در کنار افراد باتجربه که در این شورا اتفاق افتاده است، موجب اتفاقات بسیار خوبی خواهد شد و با استفاده از همه دانشجویان و پیشکسوتان فعالیت خواهیم کرد.

بادامی‌نجات اعتقاد به نقش دانشگاه در مدیریت کشور را مطرح کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی در تعریف کلان کشور را دربرمی‌گیرد و در شهر استفاده از منابع و افراد همان شهر در اجرای پروژه‌های شهر است که مسأله بیکاری را نیز از بین خواهد برد.

حضور یک بانوی ورزشکار در شورای پنجم

رضوان سلماسی نیز به عنوان عضو منتخب شورای پنجم و بالا آمده از لیست امید، دارای کارشناسی ریاضی و ارشد تربیت‌بدنی است که درباره سوابق فعالیتی خود اظهار کرد: با 26 سال سابقه فعالیت مدیریتی در زمینه ورزش استان با آموزش و پرورش و وزارت ورزش همکاری داشته‌ام و کاراته بانوان را در همدان فعال کردم و کلیه مسئولیت‌های این رشته را بر عهده داشتم.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت تیمی و توجه به خرد جمعی بیان کرد: همیشه با استفاده از تجربیات افراد و اقشار و ارتباط با شهروندان و آشنایی با مسائل و مشکلات می‌توان در مدیریت شهر اقدامات مثبتی انجام داد و امیدوارم با کمک سایر اعضای شورا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهر همدان رقم بزنیم.

وی شفاف‌سازی در روند فعالیت‌های شورا و پاسخگویی به مطالبات مردم را به عنوان مهمترین اهداف خود برشمرد و گفت: توزیع عادلانه منابع در سطح شهر حتی در زمینه تغییر کاربری‌ها باید در کل شهر به صورت یکنواخت صورت گیرد.

سلماسی همکاری و تعاون با سازمان‌های مردم‌نهاد را به عنوان بازوی کمک‌کننده به شورای شهر از دیگر اهداف خود دانست و تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردم در بحث‌های مدیریت شهری و نیز ورزش‌های همگانی می‌تواند دلسوزی و توجه شهروندان به مباحث شهری را افزایش دهد.

وی تمایل خود برای حضور در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی را بیان کرد و گفت: البته این انتخاب باید با مشاوره با سایر اعضای شورا صورت گیرد و در زمینه استفاده از تجربیات گذشته امیدوارم بتوانیم از نظرات کارشناسان و سایر اقشار جامعه استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا؛ در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان 263 نفر کاندیدا شده بودند. در این دوره برای نخستین‌بار در همدان اصلاح‎طلبان و اصولگران لیست ارائه دادند به طوریکه از اعضای 11 نفره، 5 نفر از لیست اصلاح‌طلبان(لیست امید) و 3 نفر از لیست اصولگرایان(نهاد خدمت) به شورای پنجم راه یافته‌اند و مابقی به صورت انفرادی راهی شورا شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار