مدیر طرح ساماندهی ناژوان از اجرای طرح توسعه باغ پرندگان خبر داد و گفت: در حال حاضر تملک طرح توسعه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 03 May 2017
حسن شفیعی در برنامه تلویزیون «اینجااصفهان» اظهارکرد: در پارک طبیعی ناژوان، مجموعه های تفریحی و گردشگری متنوعی همچون باغ پرندگان، آکواریوم ناژوان، باغ خزندگان، تله سیژ، باغ پروانه ها، نمایشگاه صدف و حلزون دریایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشخصات باغ پرندگان افزود: اصفهان باغی است با مساحتی بالغ بر 55 هزار مترمربع که از جاذبه های تفریحی شهر اصفهان محسوب می شود.

 مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: باغ پرندگان اصفهان یک طرح توسعه دارد که در حال تملک پلاک های طرح توسعه هستیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر اتفاقات جالبی در باغ پرندگان رخ داده و گونه های خاصی به مجموعه اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه باغ پرندگان هنوز اولین و زیباترین باغ پرندگان در سطح کشور محسوب می شود، اظهارکرد: همچنان بعد از 20 سال فعالیت استقبال زیادی از باغ پرندگان می شود و در ایام نوروز نیز یکی از مجموعه های شاخص گردشگری شهر اصفهان به شمار می رود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان به واحد تکثیر باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: واحد تکثیر باغ پرندگان واحدی است که با کارشناسان باغ پرندگان و با همکاری اداره دامپزشکی و محیط زیست اتفاق افتاده و گونه های نادر در مرکز باغ پرندگان در حال تکثیر است.

شفیعی افزود: نزدیک به یک سال است که در ناژوان مجموعه جدیدی اضافه شده تحت عنوان باغ موزه صدف ها و گونه های دریایی که از اقیانوس ها و دریاهای سراسر دنیا تهیه و جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: گروه های دانش آموزی و دانشجویی از این موزه بسیار دیدن می کنند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در باغ پرندگان بیش از سه هزار قطعه پرنده و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده وجود دارد، گفت: به دلیل بیماریهای پرندگان مثل آنفولانزا در سال گذشته نگهداری پرندگان کار دشواری بود اما با تدابیر ویژه ای که توسط کارشناسان و مدیریت باغ و دامپزشکی اصفهان صورت گرفت، تلفاتی در باغ نداشتیم.

شفیعی افزود:  کسانی که به هر دلیلی امکان نگه داری پرندگان خود را ندارند می توانند پرنده خود را به مجموعه باغ پرندگان تحویل دهند، این پرندگان تاییدیه دامپزشکی می گیرند و سپس به پرندگان باغ اضافه می شوند.

 وی در ادامه با اشاره به وضعیت خشکسالی و کمبود آب گفت: با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان، نگهداری فضای سبز 1300 هکتاری ناژوان دشوار خواهد بود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان به حفظ مادی های این منطقه اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر مادی و نهرهای انشعابی اصلی و فرعی در شهر اصفهان وجود دارد که بیش از  ۵۲ کیلومتر آن در منطقه ناژوان قرار دارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از درختان کهنسالی که در اطراف مادی وجود داشت به دلیل خشکسالی و کمبود آب از بین رفتند اما اکنون با همت بالا و اعتباراتی که شهرداری به این کار اختصاص دادند می توانیم مادی ها را حفظ و احیا کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار