اصفهان - استاندار اصفهان گفت: راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی خلاف قانون است و هر تخلفی از هر جناح، گروه و فردی باید پیگیری و جدی گرفته شود.
کد خبر: ۴۲۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 18 May 2017
تابناک اصفهان- به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، رسول زرگرپور در دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور اعضای هیأت نظارت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در روز ۲۹ اردیبهشت ماه یک رویداد سیاسی، اجتماعی مهمی را در پیش داریم و علی رغم فراز و نشیب ها روند برگزاری انتخابات با حداقل مشکلات و مسائل در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از امروز به بعد وارد مرحله میدانی انتخابات می شویم، گفت: تا امروز روند برگزاری انتخابات مراحل بستر سازی، آموزش، ایجاد کننده فضا و حفاظت و امنیت فضای مربوط به انتخابات و ... را طی می کرد و از فردا وارد مرحله اجرایی و میدانی انتخابات می شویم و در حقیقت همه اقداماتی که طی ۵-۶ ماه گذشته صورت گرفته است نتایج خود را در روز جمعه نشان خواهد داد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: حساسیت، دقت و جدیت مسئولان برگزاری انتخابات در روزهای باقی مانده باید چندین برابر شود تا به نتیجه مطلوب برسد و آنچه که رضایت خداوند، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و بخشنامه های وزارت کشور است به خوبی اجرایی شود.

وی گفت: ما به عنوان مجریان انتخابات ملزم به بی طرفی صد درصد و اجرای مر قانون و امانت داری از رای مردم و آنچه که مقام معظم رهبری از آن به عنوان رعایت حق الناس یاد می کنند هستیم.

زرگرپور با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی در ۱۰ شهر استان، اظهار کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی به دلیل پایلوت بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید آموزش های کافی برای همه مردم صورت گیرد تا از تراکم جمعیت در حوزه های انتخاباتی جلوگیری و تمام تلاش برای آموزش همگانی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای حدود ۲۰ درصد حائزین شرایط اخذ رای در استان انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود، افزود: باید تمهیدات لازم صورت گیرد و از طریق صدا و سیما و رسانه ها آموزش های لازم ارائه گردد تا مشکلی در راستای برگزاری انتخابات الکترونیکی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه امکانات زیرساختی در روز انتخابات از قبیل برق و ... نباید با هیچ اختلالی مواجه شود، تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هر گونه اختلال پیش بینی کنند.

استاندار اصفهان به بازرسی انتخابات اشاره و اظهار کرد: افرادی که برای بازرسی انتخاب می شوند باید معقول، معتدل و بی حاشیه باشند و باید اطمینان کامل به آن ها وجود داشته باشد.

وی به تخلفات تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی خلاف قانون است و هر تخلفی از هر جناح، گروه و فردی باید پیگیری و جدی گرفته شود و همچنین در خصوص عدم آسیب رسانی به اقلام تبلیغاتی کاندیداها فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات در استان هستند ، اظهار کرد: ۳۲۴۵ شعبه ی اخذ رای در استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۲۱۴۵ شعبه شهری و ۱۰۵۹ شعبه روستایی و ۴۲ شعبه عشایری خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۲۸۹۲ شعبه به صورت ثابت و ۲۸۸ شعبه به صورت سیار اقدام به اخذ رای می کنند و تعداد شعب تمام مکانیزه نیز در استان ۷۵۴ شعبه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار