کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان:
تابناک: کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: نکته مهمی که در پاکیزگی هوای اصفهان نادیده گرفته شده احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی است که در کاهش بار آلودگی هوای شهر نقش موثری دارد.
کد خبر: ۴۲۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 17 May 2017
محسن جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی جدی در بخش‌های مختلف محیط زیست در استان اصفهان با اشاره به اینکه توجه به هوای اصفهان از مسایل مهم نیازمند توجه در بخش محیط زیست است، تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته آلودگی نفس هوای اصفهان را بریده است و گرچه برنامه‌هایی در این راستا تصویب شده اما لازم است قوانین مصوب به شکل جدی اجرایی شود ضمن اینکه نیازمند رایزنی‌های قوی کشوری در این ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه کارخانه‌جات اصفهان باید مورد پایش دایمی قرار گیرند و مواردی که هنوز موفق به کسب رتبه سبز نشده‌اند به ویژه در شهرک صنعتی جی ملزم به رعایت قوانین محیط زیستی شوند.

کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: از سویی نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری که امروز بخش زیادی از آلودگی شهر اصفهان را رقم زده مورد انتقاد جدی است و هنوز پس از سال‌ها به شکل کامل  اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: انتقال صنایع کوچک مانند کوره‌های آجرپزی به خارج از شهر اصفهان از دیگر موارد مهمی است که به شکل کامل اجرایی نشده در حالیکه از مهم‌تری عوامل موثر در کاهش آلودگی اصفهان است.

جان‌نثاری بیان داشت: استفاده از سوخت‌های سبز و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم در این زمینه، بازرسی و متوقف سازی دقیق خودروهای آلاینده حتی در سیستم ناوگان عمومی مانند اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ملزم سازی کارخانه جات و نیروگاه‌های به استفاده از گاز و عدم استفاده از مازوت، کاشت درختان برگ‌پهن موثر در کاهش آلودگی هوا از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه جدی شورای شهر در رستای رفع این مشکل مهم اصفهان باشد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در تلطیف و پاکیزگی هوای اصفهان نادیده گرفته شده است احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی است که از پراکنش گرد و غبار در اصفهان پیشگیری خواهد کرد و در کاهش بار آلودگی هوای اصفهان نقش موثری دارد.

کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امروزه به عقیده کارشناسان محیط زیست، تالاب ها و دریاچه ها و رودخانه هایی که در مسیر  طبیعی خود جریان دارند از عوامل موثر در بارش‌های جوی هستند و شاهد این موضوع نیز در ارتباط با اصفهان در دست است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته که جریان دایمی آب در زاینده‌رود را شاهد بودیم، هوای اصفهان حالت معتدل داشته و بارش برف و باران کافی را نیز در این شهر شاهد بودیم، گفت: اقتصاد، اشتغال، گردشگری، هوای پاکیزه  و شادابی مردم اصفهان تا حدی زیادی مرهون رودخانه‌ای است که هیچ‌گاه به طور کامل خشک نشده است و امروز با اشتباه مکرر مسئولان به این وضعیت فرو افتاده است و بر این اساس احیای این دو رکن محیط زیستی اصفهان از مهم ترین اولویت‌های محیط زیستی این شهر است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار