دقایقی پیش، نخستین فروند هواپیمای ATR ساخت شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ATR وارد فرودگاه مهرآباد شد.
کد خبر: ۴۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 17 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین فروند هواپیمای ATR مدل ۶۰۰-۷۲ صبح امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

این هواپیماها به رجیستر نامبر EP-ITA,EP-ITB,EP-ITC,EP-ITC با حضور فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در شهر تولوز فرانسه به ایران ایر تحویل داده شد.

گفتنی است برد این هواپیماها هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده و ظرفیت هر کدام ۷۰ نفر صندلی است.

 این هواپیماها به مدت یک ماه در فرانسه با حضور خلبانان و کارشناسان فنی تعمیر و نگهداری هواپیما تحت انواع بررسی ها و چک ها قرار داشتند که نهایتا شب گذشته از فرانسه به مقصد تهران پرواز کرده و بامداد امروز نیز یک بار در فرودگاه آتن سوختگیری داشتند.

این چهار فروند، اولین سری از بیست فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شده است و بقیه هواپیماها، به تدریج ظرف دو سال و نیم آینده وارد ناوگان ایران ایر می شود.

سازمان هواپیمایی کشوری روز سه شنبه (دیروز) گواهینامه های این هواپیماهای کوچک مسافری را برای پرواز در مسیرهای داخلی صادر کرد.
برای انتقال این هواپیماها و انجام روند اداری تحویل به ایران ایر، «فرهاد پرورش» مدیرعامل ایران ایر ۳ روز پیش و گروه کارشناسی فنی و خلبانی این شرکت از چند هفته پیش در شهر تولوز فرانسه حضور داشته اند.
با تحویل این ۴ فروند هواپیمای ای تی آر (شرکت زیرمجموعه ایرباس) در مجموع پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان که با تلاش دولتمردان دولت تدبیر و امید محقق شد ۷ فروند هواپیمای نو و با فناوری روز از معتبرترین شرکت های هواپیماسازی جهان وارد ناوگان هوایی کشور شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار