سخنگوی دولت با بیان این که سند ٢٠٣٠ به عنوان بیانیه برای هیچ کشوری الزام آور نیست، گفت: بعد از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب تا تبیین جزئیات و رفع ابهام، پیگیری آن متوقف شد.
کد خبر: ۴۲۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 16 May 2017
 تابناک اصفهان- به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری افزود: متاسفانه عده ای از این موضوع سوء استفاده کردند و به پیشبرد اغراض خود می پردازند و حتی تلاش دارند سیاست های رهبری را مصادره به مطلوب کنند.
وی یادآور شد: حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی اخیر خود فرمودند عده ای حتی سخنان ایشان را تحریف می کنند.
وی ادامه داد: در این زمینه حرف هایی را ترویج می کنند که سخنان نادرستی است مبنی بر این که دولت مخفیانه سندی را آن هم بدون اجازه مجلس امضا کرده است.
سخنگوی دولت اظهارکرد: این یک موضوع انتخاباتی نیست و از رسانه ملی می خواهیم که موضوع را فراتر از مباحث انتخاباتی پیگیری کند.
نوبخت ادامه داد: این قبیل موضوعات اتهامی به دولت و نظامی است که گویی بعد از ٣٧ سال به گونه ای شکل گرفته که حاضر است چنین اسناد غیراخلاقی و غیردینی را امضا کند.
وی از رسانه ملی خواست تا با پیگیری موضوع تشویش اذهان را که برای افراد متدین بوجود آمده، برطرف کند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: از نظر حقوقی آنچه در مجامع جهانی مثل یونسکو موضوعی تحت عنوان پیمان نامه یا قرارداد است باید از سوی کشورها امضا شود و آن هم منوط با تصویب مجالس کشورها است ولی این سند بیانیه است
نوبخت خاطرنشان کرد: اکر کشوری با بخشی این بیانیه مخالف باشد طبق مقررات بین المللی حق دارد، تحفظ خود را اعلام کند و در این سند هیچ کشوری به غیر از ایران شرط نگذاشت.
وی با بیان این که خداوند را شکر که هم روحانیت وهم مراجع تقلید آگاه وهوشیار هستند، گفت: این موضوعات باعث تحریک احساسات دینی مردم می شود ورسالت مطبوعات ورسانه اینست که به این موضوع بطور واقعی بپردازند .
نوبخت افزود: این که گفته شود دولت در سند 2030 زانو زد و آن را امضاکرد، نادرست است ونباید با احساسات پاک مردم چنین کرد واین یک اتهام ناروایی است که به دولت زده می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله حذف یارانه برخی شهروندان پرداخت واظهارداشت: طبق قانون دولت تکلیف داشت تا یارانه افراد پردرآمد را حذف کند وبرهمین اساس دولت خانوارهایی را که حدس می زد پردرآمد هستند یارانه آنها را حذف کرد ولی در همین مقطع با اعتراض هایی نیز روبرو بودیم .
سخنگوی دولت گفت: از تیر ماه سال 94 همزمان لیستی از افراد تهیه شد ویارانه 260 هزار و 517 نفر قطع شد که پس از بررسی و رسیدگی مجددا یارانه 74 هزار و 572 نفر برقرار شد ودر مرداد ماه همان سال نیز یارانه 351 هزار و 127 نفر قطع گردید وبعد از بررسی مجددا یارانه 77 هزار و872 نفر برقرار شد .
نوبخت با بیان این که هر ماه طبق قانون یارانه تعدادی از افراد قطع وپس از بررسی یارانه تعدادی برقرار شد، خاطرنشان کرد:حتی در فروردین ماه امسال نیز یارانه 10 هزار و441 نفر را برقرار کردیم .
وی گفت: در زمینه برقراری یارانه افراد با بنده مذاکره شد که عده ای را که تشخیص می دهیم یارانه آنها باید برقرار یا قطع شود و بنابراین برایشان پیامکی ارسال شود حال این موضوع اگر در اردیبهشت ماه صورت گرفته باید به دروغ بیان شود که دولت یارانه چهارمیلیون نفر را برقرار کرد ، این سخن دروغی است .
سخنگوی دولت افزود: این موضوع دستاوریزی شد تا حقی را که بر برخی از افراد وارد بود چون قرار بود یارانه 26 اردیبهشت پرداخت شود و 29 اردیبهشت روز انتخابات است، طبق دستور رئیس جمهوری یارانه این افراد را پرداخت نکنیم تا شائبه انتخاباتی بوجود نیاید .
نوبخت اضافه کرد:بنابراین اگرنامزدهایی که این موضوعا ترا مطرح می کنند ورسانه هایی که به این موضعات می پردازند دلشان به حال مردم می سوزد ومی خواهید به حقشان برسند نباید نگران چنین موضوعاتی باشید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار