رقیب روحانی، افرادی که در مناظره‌ها شرکت کردند نیستند؛ بلکه احتمال عدم شرکت بعضی از مردم در انتخابات است.
کد خبر: ۴۲۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 16 May 2017
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رقیب روحانی، افرادی که در مناظره‌ها شرکت کردند نیستند؛ بلکه احتمال عدم شرکت بعضی از مردم در انتخابات است و ما باید همانطور که آقای خاتمی فرمودند، تکرار رأی را داشته باشیم؛ تا دولت امید به راه خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در همایش مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به ردصلاحیت خود در سال ۹۲ برای شورای شهر گفت: یکی از دستاوردهای دولت روحانی این است که در این دوره انتخابات شورای شهر ۳ هزار نفر ثبت نام کردند و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از جمله تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شدند، اما ورود این تعداد از افراد نیز مشکل‌ساز شده و انتخاب کاندیدا برای لیست اصلاح‌طلبان را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته نسبت به لیست ارائه شده از سوی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ما باید اتحاد خود را نسبت به لیست مورد نظر حفظ کنیم و نباید به دنبال تضعیف لیست برویم.

هاشمی ادامه داد: در بخشی از لیست، جوانان و بانوان حضور دارند و در بخش دیگر افراد متخصص شهری. شکی نیست که ایراداتی به لیست وارد است؛ اما می‌دانیم فرصت کم است و ممکن است چنین فرصت‌هایی در آینده دوباره به دست نیاید. اگر این فرصت را از دست دهیم شاید در چهار سال آینده نتوانیم شرایط امروز را داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به لیست‌های موازی بیان کرد: اگر به این روند ادامه دهیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و در اطلاعیه حمایتی آقای خاتمی از لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نیز حس نارضایتی وجود داشت و هرکسی ممکن است نسبت به لیست اعتراضاتی داشته باشد اما به دلیل جلوگیری از فساد بزرگتر باید از این لیست حمایت کرد.

وی با بیان اینکه رقیب روحانی عدم مشارکت مردم در انتخابات است، افزود: با مطالعه اخبار انتخابات از سایت‌ها و کانال های تلگرامی متوجه شدم که رقیب روحانی، افرادی که در مناظره‌ها شرکت کردند نیستند؛ بلکه رقیب وی احتمال عدم شرکت بعضی از مردم در انتخابات است. من به جد خواستار این هستم همانطور که آقای خاتمی فرمودند، تکرار رأی را داشته باشیم؛ تا دولت امید به راه خود ادامه دهد.

محسن هاشمی با اشاره به حضور عده‌ای خاص به مدت طولانی در ارکان شهرداری و شورای شهر گفت: در این مدت تهران دچار مشکلات فراوانی شده است. باید دید شخصی که ۱۲ سال در یک سمت بوده، چه خدماتی انجام داده است؟ با این حال من بعد از ۲۰ سال خدمت در امور شهرسازی به این نتیجه رسیده‌ام، که قطعا نمی‌توان نمره بالایی به این ۱۲ سال داد.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: می‌توان از درآمد ملی شهر، بودجه شهرداری را کاملا تأمین کرد؛ بدون این که رانت‌فروشی یا شهرفروشی اتفاق بیفتد. همچنین قوانین کشوری هم می‌تواند به شهرداری کمک کند. اما به این دلیل که هیچ‌گاه روابط شهرداری با دولت ها خوب نبوده، باعث شده است که دو ارگان به یکدیگر کمکی نکنند.

وی همچنین با حضور در گردهمایی کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: قوانین مربوط به معلولین و بهزیستی در کل کشور در حد ۱۰ درصد و در شهر تهران در تمام این سال‌ها کمتر از ۳۰ درصد به اجرا درآمده است و لازم است شهرداری تهران نسبت به اجرای قوانین بهزیستی و معلولین رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در موضوع گردشگری نیز به دلیل اینکه تهران جزء شهرهای فراملی نیست، مشکلات فراوانی وجود دارد. توریست‌های خارجی نمی‌توانند در تهران از امکانات لازم برخوردار باشند، به همین دلیل صنعت توریسم در کشور ما جایی ندارد.

هاشمی با اشاره به وضعیت نامناسب ترانزیت در کشور گفت: ما باید با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) را از ۴ الی ۵ میلیون مسافر به ۴۰ میلیون برسانیم و ورود این سرمایه‌گذاری‌ها باعث ایجاد شغل و مسائل مختلفی می‌شود که نتیجه‌ای جز رفاه عمومی ندارد.

وی با اشاره به شعار خود در بحث گردشگری که باید شهر تهران را به یک شهر فراملی و بین‌المللی تبدیل کنیم، گفت: کسب درآمد از طریق گردشگری از ارزان‌ترین شغل‌ها در جهان محسوب می‌شود و بعضی کشورها برای حل تورم اقتصادی خود ابتدا از صنعت گردشگری استفاده می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار