دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان با حاشیه هایی همچون حمایت از نامزد اصلح هنرمندان، وفورعکس سلفی با دولتمردان، صحبت از لبخند ظریف، خبر بهتر شدن حال استاد شجریان و نکاتی چند همراه شد.
کد خبر: ۴۲۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 16 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان دولت یازدهم با عنوان 'ایران فرهنگی در جهان امروز' با حضور سیدرضا صالحی امیری، محمد جواد ظریف، بیژن زنگنه و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، نفت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از هنرمندان سرشناس کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد.

** آغاز مراسم با 60 دقیقه تاخیر

وزیر ارشاد 10 دقیقه قبل از ساعت اعلامی برنامه (17) در تالار وحدت حضور یافت و با حاضران در سالن به احوالپرسی پرداخت.اما چون همه نیامده بودند حدود یکساعتی اجرای برنامه را به تعویق انداخته و ساعت 18 روز دوشنبه شروع شد.
ابتدا سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن توسط قاری محسنیان و به مناسبت 25 اردیبهشت روز گرامی داشت حکیم فردوسی، نقال کیخسرو دهقان در وصف سخن سرای بزرگ پارسی پرده خواند.
سجادی که مجری گری این مراسم را عهده دار بود بعد از اجرای نقالی خوانی به حاضران که در حال کف زدن بودند، گفت: تشویق ها باید حماسی باشه چون امروز متعلق به فرودسی است.

** خوشامد گویی میزبان و ارائه آمار به میهمان

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با قرار گرفتن در جایگاه ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به مدعوین آماری را درباره عملکرد وزارتخانه خود در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در چهارسال گذشته ارائه کرد.
سیدرضا صالحی امیری استراتژی دولت در حوزه فرهنگ و هنر را بر اساس گفتمان اعتدال مبتنی بر عقلانیت، فضیلت، انسانیت، تنوع و دیانت عنوان کرد و گفت: اهالی فرهنگ و هنر سرمایه های بزرگ توسعه فرهنگی هستند که امروز با دولت آشتی کرده اند.
وی با بیان اینکه سیاست دولت این بود که امور به بخش خصوصی واگذار شود و دولت سیاست گذاری، حمایت و نظارت را دنبال کند و امروز این مهم محقق شده است.

** وزیر بهداشت: استاد 'شجریان' در سلامت است

در ادامه وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هم با اشاره به دیدار 10پیش با استاد محمد رضا شجریان و با بیان اینکه وی اکنون در سلامت است، گفت: روزی که استاد شجریان از آمریکا برای ادامه درمان به ایران بازگشت هیچ کس حتی آقای همایون شجریان هم باور نمی کرد با وضعیتی که استاد داشت کمتر از یک هفته زنده بماند ولی با عنایت خدواند متعال و تلاش پزشکان ایرانی حال وی رو به بهبودی است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال هنرمندانی که درباره رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی سوال کردند نیز، گفت: در مورد او باید در جای دیگری کاملا توضیح دهم.

** برجام اضطراب در جامعه را کم کرد

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه موضوع سلامت روان در کشور ما اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: در مقطعی اضطراب در جامعه حاکم بود و مردم به امید نیاز داشتند و برجام به جز رفع مشکلات تحریم دارو و مواد اولیه، امید و آرامش را در کشور و در دل مردم ایجاد کرد.
قاضی زاده هاشمی در عین حال با تاکید بر این که وضع سلامتی و بیمه سلامت هنرمندان برای ما مهم است، تصریح کرد: کدورتی بین جامعه پزشکی و هنرمندان نیست.

** وزیر نفت: بیژن ام و همیشه ته چاه

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه برای به ثمر رسیدن برجام، گفت: این کار، وظیفه آن‌ها بود؛ اما در انجام وظیفه فداکاری کردند. این مهم بود که ما از چاه عمیق در بیاییم.
وزیر نفت اظهار داشت:‌ ما چهار سال ته چاه بودیم باید نفس بگیریم ، دوره نقاهت‌مان طی شود تا بتوانیم وزنه‌های سنگین‌تر را بلند کنیم.
وزیر نفت با لبخند به حضار گفت: البته من اسمم بیژن است و با توجه به شغل ام همیشه ته چاه ام.

** ظریف: زنگنه هنوز 1000 دلارهای مرا نداده است

در ادامه وزیر نفت به خاطره ای اشاره کرد و گفت: من به شوخی به آقای ظریف گفتم، هر یک حرفی که در برجام بنویسید، من هزار دلار به شما پول خواهم داد. پس از برجام، من از خوشحالی گریه کردم. که در این میان ظریف خطاب به حاضران گفت:‌هنوز هم 1000 دلارهایی که وعده کرده بود به من نداده است که به خنده و تشویق حضار مواجه شد.

** هنرمندانی که با هر حالی خودشان را به مراسم رساندند

در این مراسم هنرمندان پیشکسوتی از جمله فاطمه معتمد آریا، ولی الله شیراندامی، کیومرث پوراحمد، فریدون شهبازیان، فرهاد توحیدی، محمد سریر، فاضل جمشیدی، ناهید طباطبایی و... حضور داشتند ولی آنچه حائز اهمیت بود اینکه برخی از هنرمندان برغم مشکلات جسمانی خود را به برنامه رساندند.
ولی الله شیراندامی از جمله هنرمندانی بود که برغم مشکلات جسمانی و بیماری با همسرش به این مجلس آمده بود.
وی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: چند سالی است که از صحنه بازیگری به دور هستم و با بیماری و خلاصه مشکلات دوران کهولت دست و پنجه نرم می کنم ولی دورا دور از طریق دوستان و رسانه ها در جریان امور قرار می گیرم.
شیراندامی افزود: سه چهار سالی بود که زخمی در پایم ایجاد شد و بعلت دیابت بالا بهبود نمی یافت تا اینکه چند وقتی بحمدالله بهتر شده و مشکل پایم رو به بهبودی است.

** ‌بازار داغ عکس های سلفی با هنرمندان

مدعوین حاضر در این مراسم قبل و بعد از برنامه از فرصت استفاده کرده و بصورت دو نفری و یا جمعی با هنرمندان عکس سلفی گرفتند.
این روند بعد از مراسم که حضور بیشتر هنرمندان را در سالن های تالار وحدت در خود جای داده بود بیشتر و به اوج خود رسید تا جاییکه خیلی ها در صف انتظار عکس سلفی مانده بودند.

** داریوش پیرنیاکان: آنکه به استاد شجریان توهین می کند به خودش توهین کرده است

موسیقدان و آهنگساز ایرانی در این مراسم با اشاره به اینکه باید قدر هنرمندان اصیل موسیقی کشور دانست، گفت: مطلع شدم یکی از هنرمدان با بیان حرف‌هایی به استاد محمدرضا شجریان توهین کرده اما باید به صراحت بگویم آنکه اینچنین حرف‌ها می زند باید بداند که در واقع به خودش توهین کرده است.

** ** معتمد آریا: به کسی رای می دهیم که چهار سال حامی هنر بوده است

پیشکسوت بازیگری سینما گفت: مردم فهیم ایران به خوبی اصل را از بدل تشخیص می دهند و می دانند روز جمعه به چه کسی رای بدهند.
فاطمه معتمد آریا با بیان اینکه ایران مملکت ماست و باید همواره حامی آن باشیم، افزود: مردم ایران همیشه حرف اصلی و جنس اصلی را از تقلبی تشخیص می دهند نشان دادند که می فهمند کدام وعده‌ها درست و کدام وعده‌ها تقلبی است.
وی تاکید کرد: به کسی رای می دهیم که هموراه در چهار سال گذشته حامی هنرمندان بوده است.

** ناهید طباطبایی: قهرمان من
ناهید طباطبایی نویسنده نیز در این مراسم گفت: به حسن روحانی رای می دهم چون ثبات و آرامش را در چهارسال گذشته برای کشور به ارمغان آورد.
نویسنده رمان های جامه دران و چهل سالگی افزود: من در این ٤ سال در آرامش بودم و این آرامش را دوست دارم. از این بابت از دولت و آقای ظریف تشکر می کنم.

** قهرمان من دیگر ظریف است

طباطبایی در ادامه خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: شما تصویر ذهنی مرا از قهرمان عوض کردید؛ قبلا فکر می کردم قهرمان مردی است بلند و چهار شانه که با شمشیر می آید اما امروز قهرمان من ظریف است مردی میانه سال و میانه اندام که سلاحش آگاهی و گفت و گو و لبخند با دیگران است.

** علی نصیریان: روحانی با تدبیر عمل کرد

هنرمند پیشکسوت سینما‌،تئاتر و تلویزیون هنگام تجلیل و تقدیر توسط وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نفت، گفت: دکتر حسن روحانی با خرد و تدبیر مملکت را اداره کرد.

** اجرای سالار عقیلی پایان بخش برنامه ها

در انتهای این مراسم سالار عقیلی و گروهش با حضور در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت.
وی بعد از اجرای چهار آهنگ و خوانندگی، گفت: وظیفه خود می دانم از میزبانی و زحمات و تلاشهای سید رضا صالحی امیری برای برگزاری این مراسم و همچنین تلاشهای و زحمات دیگر وزرای این دولت به ویژه آقای ظریف تشکر و قدردانی می کنم.

** عکس سلفی با ظریف صفی شد

با پایان یافتن این مراسم بهنگام خروج وزرا از سالن اصلی تالار وحدت مدعوین با درخواست از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عکسهای دونفر و جمعی سلفی گرفتند این در حالی بود که تعداد زیادی از افراد برای انداختن عکس سلفی صف تشکیل دادند.
نکته جالب این صحنه ها درخواست خانمها بود که خطاب به ظریف اعلام داشتند: آقای ظریف شما فقط با آقایان عکس سلفی گرفتید با خانمها هم عکس بگیرید که با لبنخند همیشگی ظریف مواجه شد که می گفت:‌خودتان هماهنگ کنید در خدمتم.

** عیادت وزرا از جمشید مشایخی
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از نشست با هنرمندان و در خاتمه نماز مغرب و عشا با حضور در منزل استاد جمشید مشایخی از این هنرمند پیشکسوت عیادت کردند.
جمشید مشایخی از حضور دولتمردان یازدهم برای این عیادت و احوالپرسی از وی تشکر و قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار