وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت یازدهم به فرهنگ و هویت دینی و ملی احترام می گذارد، گفت: همانگونه که رییس جمهور اعلام کرد به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب اطمینان می دهیم که این وزارتخانه صرفا متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی حرکت می کند.
کد خبر: ۴۲۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 16 May 2017
تابناک اصفهان- فخر الدین دانش آشتیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا درباره سند2030 اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در چارچوب قوانین و اسناد بالادستی حرکت خواهد کرد.

** فرهنگیان نسبت به استفاده ابزارگونه از معلمان هوشیار باشند
وی بر ضرورت حضور مردم در پای صندوق های رای تاکید و اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات اقتدار نظام را در پی دارد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن دعوت از فرهنگیان و دانش آموزان برای مشارکت فعال در عرصه انتخابات گفت: نقش معلمان در انتخابات پیش رو مهم و اساسی است، زیرا این قشر به عنوان گروه مرجع شناخته می‌شوند و نقش پررنگ و برجسته‌ای در راستای حضور پرشکوه مردم در انتخابات دارند.
دانش آشتیانی، وظیفه فرهنگیان را حضور هوشمندانه در انتخابات پیش رو دانست و یادآور شد: فرهنگیان به طور معمول دست اندرکار برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای در مدارس هستند و بر روند برگزاری و سلامت انتخابات نظارت مستقیم دارند، بنابراین از آنان انتظار می‌رود ضمن حضور گسترده در این عرصه، دانش آموزان و به تبع آن مردم را از تاثیر و نقش مهم انتخاب های آگاهانه باخبر سازند.
وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استفاده سیاسی از معلمان در تعارض با شأن معلم است، اشاره کرد و گفت: از فرهنگیان انتظار می رود ضمن دقت در این مقوله، نسبت به جریان هایی که این روزها به معلم و آموزش و پرورش ابزارگونه می نگرند، هوشیار باشند.

** کتاب موهن در دستگاه تعلیم و تربیت آموزش داده نمی شود
وزیر آموزش و پرورش در خصوص کتاب موهنی که برخی فضاهای مجازی ادعا کرده‌اند در آموزش و پرورش ارایه و آموزش داده شده است، اظهار کرد: در آموزش و پرورش چنین کتاب درسی یا کمک درسی وجود ندارد.
دانش آشتیانی تصریح کرد: این کتاب نه تنها در آموزش و پرورش که در وزارت ارشاد هم مجوز نشر نگرفته است، بنابراین ادعای آموزش این کتاب در مدارس خلاف واقع است و این حرکات بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نشات گرفته از جریاناتی است که می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و اعتبار آن را مخدوش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار