نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در همان زمانی که ارز گران شد حسین فریدون و صدقی صرافی زدند تا ارز را از بازار جمع کنند.
کد خبر: ۴۲۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 16 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدجواد ابطحی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان اظهار داشت: در دوره خاتمی فساد سیاسی شروع شد و مبانی نظام را زیر سؤال بردند.

وی افزود: بعضی در پشت پرده در تلاش هستند تا فساد آن‌قدر گسترش پیدا کند که چیزی جز نام اسلام باقی نماند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع کاسبان تحریم عنوان کرد: در همان زمانی که ارز گران شد حسین فریدون و صدقی صرافی زدند تا ارز را از بازار جمع کنند.

وی با بیان این که دولت روحانی که انتخاب شد پیوند فساد مالی و فساد سیاسی شکل گرفت، اضافه کرد: چه کسی باید فساد مالی را معرفی کند؟ کسی که آلوده است چگونه می‌تواند آلودگی را بزداید؟

ابطحی بیان کرد: وقتی فساد به یک رویه مبدل شد مشکلات فراوانی به وجود می‌آید، برای نمونه افرادی با تأسیس شرکت‌های صوری وام‌های کلان گرفته‌اند و به همین دلیل اقتصاد کشور قفل کرده است.

وی عنوان کرد: به کسی که هزار میلیارد وام گرفته و پس نمی‌دهد مجدد وام می‌دهند، در شرایطی که گرفتن وام ازدواج مکافات دارد و خیلی‌ها پشت صف هستند این بذل و بخشش‌ها از جیب چه کسی است؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ثامن الحجج مجوز نداشت کاسپین که مجوز داشت، چرا رسیدگی نمی‌کنند و یا صندوق ذخیره فرهنگیان چه اتفاقی افتاد و آقایان این قضیه را نفی می‌کنند درحالی که در همین پرونده موضوع بستگان آقای فانی دستگیر شده‌اند.

ابطحی با اشاره به اینکه نباید اشتباه کرد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم پرونده دولت را بررسی کنیم کار بسیار مشکلی است، متاسفانه در مناظرات نیز نقدهای اساسی مطرح نشد.

وی با اشاره به صادرات بی‌رویه و بیان اینکه نفت را می‌دهیم و جوانان خود را هم بیکار می‌کنیم، گفت: سریع القلم به عنوان مشاور این دولت به استقلال کشور اعتقادی ندارند و اگر این روش بخواهد ادامه پیدا کند مانند موریانه کیان کشور و ملت را از بین می‌برند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به مسؤولان دو تابعیتی در رده مدیران بالای کشوری عنوان کرد: کسی که دو تابعیتی است دلش به ایران نیست.

وی با اشاره به تخلف در مدارک تحصیلی برادر رئیس جمهور گفت: فریدون سال 92 در دانشگاه گیلان قبول شده است و نرفته و سال بعد با همان قبولی 92 در دانشگاه شهید بهشتی شروع به تحصیل می‌کند.

ابطحی اضافه کرد: معدل لیسانس فریدون 13 بوده و آن را 17 اعلام کرده‌اند، اساتید گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی به ورود فریدون به دانشگاه مخالفت می‌کنند و نامه می‌نویسند آن وقت رئیس جمهور می‌گوید بورسیه و ما ادراک بورسیه.

وی با طرح این سؤال که دولتی که بنا را بر دروغ استوار کرده است می‌توان به دیگر وعده‌های آن گوش داد؟ ادامه داد: وعده 100 روزه می‌دهند و انکار می‌کنند و می‌گویند مشکلات تا 100 سال دیگر نیز حل نمی‌شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: خیزشی که دیروز در اصفهان و در استقبال از حجت‌الاسلام رئیسی در میدان امام انجام شد دولت را عصبانی کرده است و امروز نیز در تهران انجام خواهد شد.

ابطحی ادامه داد: تا حرف می‌زنیم می‌گویند دولت قبل مشکل داشت اما می‌دانند همین چیزهایی که افتتاح کردند مربوط به دولت قبل بوده است.

وی با اشاره به قانون یارانه‌ها، تصریح کرد: مگر مجلس نگفت یارانه دهک‌های بالا را حذف کنند و چرا اجرا نکردند و الان برای کسانی که یارانه نمی‌دادند هم پیامک آمده که یارانه می‌دهند و در آستانه انتخابات به هر دهیار 10 میلیون تومان می‌دهند.

ابطحی با بیان این که مدیری نمی‌خواهیم که ساعت 9 بیاید و 11 برود، خاطر نشان کرد: می‌گویند به جوانان بها دادیم شما کجا به جوانان بها دادید، تنها در یک اقدام دو هزار و 50۰ بازنشسته را فراخوان کردید؛ زمانی که رئیس جمهور جدید فرانسه به دنیا آمده نعمت زاده وزیر صنعت بوده و ادعای جوان‌گرایی دارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس بیان کرد: قوه قضاییه باید رصد کند تا پیش از فرار بعضی‌ها به خارج از کشور وارد عمل شود؛ اگر در انتخابات کسی جز روحانی انتخاب شود افرادی هستند که چمدان‌ها را بسته‌اند که فرار کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار