اردیبهشت امسال ۹ هزار و ۳۰۷ نامزد انتخاباتی شانس خود را برای ورود به پارلمان های شهری و روستایی در معرض رای سه میلیون و ۲۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن در اصفهان می گذارند.
کد خبر: ۴۲۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 16 May 2017
تابناک اصفهان: روزهای منتهی به پایان اردیبهشت سال ۹۶ را می‌توان از جمله سیاسی‌ترین روزهای تاریخ کشور ایران عنوان کرد چرا که امروز در هر محفل و جایگاهی و در بسیاری از گعده‌های شبانه و روزانه بین همه اقشار جامعه از کارگر و راننده گرفته تا بقال، هنرمند، کارمند، مدیر و ورزشکار حرف‌های سیاسی رد و بدل می‌شود و هر کس مطابق با سلیقه سیاسی که دارد با طرف مقابل خود به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد.

اما نقطه عطف انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی دید چرا که این ابزار که در دسترس همه اقشار جامعه قرار دارد امکان دسترسی به اطلاعات را برای همگان به صورت برابر فراهم ساخته و همه می‌توانند با استفاده از این ظرفیت به افرادی که به شاخص‌های ذهنی‌شان نزدیک تر است رای دهند و در سرنوشت خود نقشی تاثیرگذار را ایفا کنند.

در این میان مردمان استان اصفهان نیز که همواره در خط مقدم همه اتفاقات بزرگ در کشور  بوده‌اند این بار نیز به پاخواسته و با ایجاد شور انتخاباتی در کوچه و خیابان‌های شهر و روستای این استان برگزاری انتخاباتی پرشور را نوید می‌دهند.

از این رو با توجه به نزدیک شدن به ۲۹ فروردین ماه روز سرنوشت ساز کشور، استان، شهر و روستا گریزی هم به آمارهای موجود در خصوص برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت می‌زنیم.

احمدرضا ضیایی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به آمار پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفری جمعیت در استان اصفهان اشاره می‌کند  و می‌گوید: از این تعداد دو میلیون و ۵۹۹ هزار و ۴۷۷ نفر مرد و دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۳ نفر  زن هستند.

وی جمعیت کل خانوار استان اصفهان را نیز یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۴۸۳ خانوار عنوان و ابراز می‌کند: در این استان ۲۴ شهرستان، ۵۰ بخش، ۱۰۷ شهر، یک هزار و ۳۴۹ روستا و ۱۳۱ دهستان وجود دارد.

سه هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رای در استان اصفهان برپا می‌شود

رئیس کمیته اطلاع  رسانی انتخابات استان اصفهان تعداد کل شعب اخذ رای در استان اصفهان را سه هزار و ۲۴۵ شعبه اعلام کرد و ابراز داشت: دو هزار و ۱۴۵ شعبه شهری، یک هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای روستایی و ۴۲ شعبه عشایری در سطح استان اصفهان در روز ۲۹ اردیبهشت ماه فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان علاوه بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر  و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات میان دوره‌ای نیز برگزار خواهد شد، تصریح می‌کند: بر این اساس کل عوامل اجرایی برای برگزاری این سه انتخابات در سطح استان اصفهان ۶۸ هزار نفر عوامل اجرایی فعالیت خواهند داشت.

ضیایی تعداد کل  شعب اخذ رای ثابت را دو هزار و ۸۹۲ شعبه و شعب اخذ رای سیار را نیز ۲۸۸ شعبه اعلام می‌کند و می‌افزاید: بر این اساس تعداد شعب اخذ رای ثابت شهری دو هزار و ۶۵ شعبه و تعداد شعب سیار نیز ۸۵ عدد گزارش شده ضمن اینکه تعداد شعب ثابت روستایی نیز ۸۲۷ شعبه و تعداد شعب سیار در روستاها نیز ۲۰۳ شعبه است.

وی همچنین از برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در ۱۰ شهر استان اصفهان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در این راستا در شهرهای کاشان، آران و بیدگل، شاهین شهر، نجف آباد، خمینی شهر، زرین شهر، مبارکه، شهرضا، فولادشهر و گلپایگان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان را به صورت مکانیزه انجام می‌دهند.

۷۶ هزار نفر در استان اصفهان رای اولی هستند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان اصفهان را سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام می‌کند و می‌گوید: از این تعداد ۷۶ هزار نفر برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

 وی در ادامه تعداد نهایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان را ۹ هزار و ۳۰۷ نفر عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: از این تعداد سه هزار و ۸۵۲ نفر در  انتخابات  شورای شهر و پنج هزار و ۴۵۵ نفر در انتخابات شورای روستا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ضیایی با تاکید بر اینکه دستورالعمل نحوه تبلیغات برای همه کاندیداهای حاضر در این انتخابات ابلاغ شده است، می‌افزاید: این در حالی است که طی دو روز گذشته مصادیقی را در خصوص تخلفات تبلیغاتی شاهد بودیم و اکیپ‌های بازرسی نیز به صورت شناور در سطح شهر بر این تبلیغات نظارت می‌کنند.

رد صلاحیت ۲۹۲ نفر از کاندیداهای شورای شهر و روستا در اصفهان

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هیات عالی نظارت در استان اصفهان با حضور سه تن از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، اظهار می‌کند: با تشکیل دبیرخانه هیات عالی نظارت استانی احکام نظارتی برای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها صادر شد در هر شهرستان به پنج نفر در قالب‌های قانونی آموزش‌هایی را با استفاده از اساتیدی از پایتخت ارائه کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام حدود ۱۱ هزار نفر در استان اصفهان برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ابراز می‌کند: در مجموع پس از بررسی  صلاحیت‌ها ۴۴۵ نفر توسط هیات‌های نظارت رد صلاحیت شدند.

رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان اضافه می‌کند: پس از اعلام نظر هیات‌های نظارت در استان اصفهان ۴۰ نفر از کاندیداها  درخواست ملاقات حضوری برای تایید صلاحیت و دفاع از خود داشتند که مورد موافقت قرار گرفت و در نهایت تایید شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر از کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز با ارائه اسناد و احکام برائت خود تایید صلاحیت شدند، می‌افزاید: در مجموع ۲۹۲ نفر از کاندیداها رد صلاحیت شدند که قابل تایید نبودند.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی تائید هیات اجرایی انتخابات در ۲۴ شهرستان استان اصفهان را نیز از دیگر اقدامات هیات نظارت بر  انتخابات اعلام می‌کند و می‌افزاید: در هر ۲۴ شهرستان این هیات‌ها مورد تائید هیات نظارت قرار گرفتند.

همچنین گفتنی است که طی تماس‌های مکرر خبرنگار مهر با رئیس کل دادگستری استان اصفهان، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی برای جویا شدن تعداد تخلفات انتخاباتی و پرونده‌های مفتوح در این خصوص متاسفانه هیچ یک از مسئولان قضایی پاسخگو نبوده مدیر روابط عمومی دادگستری اصفهان نیز به آمار دو هفته گذشته ارائه شده از سوی رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص بازگشایی ۱۲ پرونده قضایی استناد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار