مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که دردولت یازدهم 36 واحد تصفیه خانه بزرگ در کشور ساخته شده است، گفت: 24 درصد از طرح های شبکه فاضلاب کل کشور در دولت تدبیر و امید اجرا شده ‌است.
کد خبر: ۴۲۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 15 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز عصر روز یکشنبه در آیین بهره برداری از نخستین شبکه فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی در شهر نیاسر کاشان اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها یک میلیون مترمکعب آب در شبانه روز وارد مدار تصفیه ‌شده است.
وی افزود: با احتساب این که هر متر مکعب فاضلاب وقتی وارد محیط زیست می‌شود بیش از 40 برابر حجم خود فضا را آلوده می‌کند، می توان دریافت که ساخت تصفیه‌ خانه ها چه اقدام بسیار بزرگی برای جلوگیری از آلودگی به محیط زیست است.
جانباز خاطرنشان کرد: زمانی که دولت یازدهم مستقر شد، اعتبارهای متمرکز روستایی صفر بود و اعتبار ملی نیز برای آبرسانی به روستاهای کشور وجود نداشت.
وی تاکید کرد: با تلاش‌ های شرکت مهندسی آبفای کشور و ارتباط با مجلس شورای اسلامی، 2 هزار میلیارد ریال در اعتبارهای ملی سال 93 برای اجرای آبرسانی به روستاها اختصاص یافت و با حمایت دولت این رقم به 4 هزار میلیارد ریال در سال 94 افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح‌ کرد: حجم اعتبارهای آبرسانی روستایی در سال 95 نیز از محل صندوق توسعه ملی به بیش از 20 هزار میلیارد ریال رسید.
وی با تاکید بر کارنامه درخشان دولت و وزارت نیرو در بخش آب و ارائه خدمات به قشرهای آسیب‌ پذیر که نیروی مولد روستاها هستند، یادآور شد: دولت یازدهم در آبرسانی به واحدهای مسکن مهر نیز خدمات ارزنده ای ارائه کرده است.
جانباز با اشاره به آبرسانی به 700 هزار واحد مسکن مهر از یک میلیون و 100 هزار واحد آن، گفت: هم اکنون افزون بر 140 هزار واحد از این منزل ها آبرسانی شده و آماده واگذاری است.
رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم چنین تاکید کرد: جهت گیری سیاست‌ های دولت و وزارت نیرو، توجه به منطقه های محروم در توزیع اعتبارهاست.
وی توسعه فعالیت های بخش خصوصی را از دیگر فعالیت ها در کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در اجرای اصل 144 قانون اساسی بیان کرد و افزود: وزارت نیرو به بخش خصوصی اعتماد کرد و اعتماد ما هم جواب خوبی داد به گونه ای 162 قرارداد با بخش خصوصی منعقد شده است.
جانباز یادآورشد: از بدو تاسیس شرکتهای آب و فاضلاب تا سال 82 ، 80 قرارداد با سرمایه گذاری 20هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده بود ، در حالی که از سال 92 تاکنون 82 قرارداد با سرمایه گذاری بیش 50 هزار میلیارد با بخش خصوصی منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین گفت: یکی از دغدغه های مردم منطقه کاشان کمبود آب شرب پایدار است که براساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ظرفیت خط انتقال زاینده رود به کاشان به صد در صد می رسد و بیش از سه برابر ظرفیت موجود آب به شهرستان کاشان و شهرهای در مسیر این خط، منتقل خواهد شد.
فرماندار کاشان نیز در این آیین با اشاره به خدمات دولت در بخش آبرسانی گفت: در دولت تدبیر و امید، به 5 هزار و 200 روستای کشور آبرسانی سالم و پایدار انجام شده است.
حمید رضا مومنیان اظهارکرد: ظرف مدت دو سال گذشته تولید گندم در کشور رکورد زد و امسال گندم نیز به کالاهای صادراتی کشور افزوده می شود.
وی هم چنین استفاده از تجهیزات کاهنده، کشت های جایگزین مانند زعفران و تغییر الگوی مصرف را از جمله راهکاری مناسب برای کاهش آب در مناطق کویری به ویژه کاشان بیان کرد.
برای بهره برداری از نخستین شبکه فاضلاب کشور که با مشارکت 85 درصدی بخش خصوصی در شهر نیاسر اجرا شده، 250 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
شهر نیاسر در 15 کیلومتری کاشان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار