دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از دو رکن جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است و به همین دلیل مردم سهم جمهوریت خود را نادیده نگیرند و در انتخابات شرکت کنند.
کد خبر: ۴۲۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 14 May 2017
تابناک اصفهان- حجت الاسلام و المسلمین ' محمدرضا صالحیان ' روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس قانون اساسی، مردم، نامزد مورد نظر خود را برای اداره امور کشور در زمینه های اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی، اجتماعی و انتصاب مدیران اجرایی انتخاب می کنند.
وی افزود: جمهوریت و مشارکت در اداره امور جامعه، حق طبیعی مردم است بنابراین مردم باید حضور در پای صندوق های رای را وظیفه دینی و ملی خود بدانند و در انتخابات شرکت کنند.
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: همانگونه که مردم باید برای اجرای صحیح احکام دین به مراجع دینی مراجعه و در این راستا فرد اعلم را با تحقیق انتخاب کنند، در مسائل سیاسی نیز باید با تحقیق فرد اصلح را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: مردم باید برای واگذاری امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود به یک فرد، تحقیق نمایند و اصلح را انتخاب کنند تا این وظیفه ملی و دینی به درستی انجام شود.
حجت الاسلام صالحیان درباره راهبرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان برای جلوگیری از استفاده تریبون های نماز جمعه به منظور له یا علیه نامزدها گفت: راهبرد این شورا از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه مشخص می شود و این شورا نامزدی را که جامعه مدرسین حوزه علمیه معرفی کند، مورد حمایت قرار می دهد.
وی با بیان اینکه تبلیغ از دو طریق انجام می شود، تصریح کرد: یک طریق تبلیغ برای نامزد مورد نظر، بوسیله تریبون های غیر رسمی از جمله منبر مساجد و برگزاری جلسات انجام می شود که در این برنامه ها برای نامزد مورد حمایت تبلیغ شده و می شود.
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تاکید کرد: تبلیغ دیگر از طریق تریبون های رسمی از جمله نماز جمعه است که از این تریبون ائمه جمعه به هیچ عنوان، له یا علیه نامزدهای انتخاباتی مطلبی بیان نمی کنند و اسم هیچ نامزدی بیان نمی شود.
وی افزود: از تربیون نماز جمعه برای تنویر افکار عمومی، اهمیت انتخابات و تشویق مردم به شرکت در انتخابات استفاده می شود.
انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار