اعضای لیست امید نمی‌توانند پاسخگوی مشکلات باشند/ لیست امید یک گام دور شدن از تحزب بود
کد خبر: ۴۲۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 14 May 2017
تابناک اصفهان- جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اهمیت وجود احزاب قوی برای اداره درست کشور، در مورد لیست امید گفت: لیست امید نه تنها در جهت تحزب‌گرایی عمل نکرد بلکه یک گام نیز ما را از تحزب دور کرد.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا بعد از ظهر امروز در نشستی خبری در شیراز با اشاره به اهمیت تحزب و نهادینه شدن احزاب برای اداره کشور اظهار داشت: لیست امید نه تنها گامی در جهت تقویت تحزب‌گرایی بر نداشت بلکه یک گام نیز از تحزب‌گرایی ما را دور کرد.

وی با اشاره به اینکه لیست امید بیشتر یک ائتلاف بود تا حزب، تصریح کرد: در حال حاضر اعضای لیست امید نمی‌توانند پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشند چراکه ساختاری حزبی نداشتند و بیشتر یک ائتلاف بودند.

این فعال سیاسی روحیه برخی از مسؤولان و ضعیف عمل کردن احزاب را دو عامل مهم عدم تحقق تحزب واقعی در کشور دانست و گفت: با وجودی که در قانون اساسی تحزب به رسمیت شناخته شده اما برخی با تحزب به نوعی مخالف هستند.

منتجب‌نیا افزود: احزاب نیز به دلیل اینکه نتوانسته‌اند هویت خود را برای مردم به اثبات برسانند، در شکل نگرفتن تحزب مقصر هستند؛ضمن اینکه برخی جریانات نیز از اصل و اساس حزب و تحزب‌گرایی را قبول ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به برنامه احزاب رای دهند نه به شخص که متاسفانه به دلیل نبود احزاب قوی و با برنامه، این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد و پس از انتخابات نیز هیچ‌کس تکلیف خود را نمی‌داند؛ در صورتی که حزب باید پاسخگوی مردم و فرد انتخاب شده نیز باید پاسخگوی حزب باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: در حال حاضر تنها ستاد انتخاباتی در شهرها راه‌اندازی می‌شود و پس از اتمام انتخابات نیز درش بسته خواهد شد و این یک اشکال ساختاری در انتخابات کشور است.

منتجب‌نیا اضافه کرد: تا زمانی که نظام حزبی در مملکت به معنای واقعی کلمه حاکم نشود، نباید انتظار توسعه سیاسی داشت چراکه رکن اصلی این توسعه وجود احزاب قوی و با برنامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار