دانشگاه علوم پزشكي اصفهان هدف حمله‌های سایبری، قرار گرفت اما فعالیت‌های مراكز درماني وابسته به اين دانشگاه بدون مشكل ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 14 May 2017
تابناک اصفهان- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا- منطقه اصفهان، با اشاره به اينكه هدف اين حمله سايبري كه با کمک بدافزار معروف به WannaCry انجام شد بيشتر سازمان‌ها و مراكز درماني را مورد هدف قرار داده بود و برخي از مراكز دانشگاه علوم پزشكي نيز از اين حمله در امان نبوده‌اند.
 
 کیانوش جهان پور ادامه داد: در حال حاضر وضعيت واحدهاي انفورماتيك در بیمارستان‌های تابعه اين دانشگاه عادي است و اقدامات لازم براي جلوگيري از نفوذ اين بدافزار به ساير سیستم‌ها با كمك پليس فتاي اصفهان صورت گرفته است.

وي افزود: تمام همکاران حوزه سلامت با توجه به گستردگي اين حمله بايد از آخرين نسخه سيستم عامل ويندوز استفاده كنند و اطلاعات لازم در خصوص آنتي ويروس‌ها آخرين تغييرات سيستم عامل ويندوز از كانال تلگرام دانشگاه علوم پزشكي اصفهان دريافت كنند.

به گزارش ايسنا،‌ ظاهرا هکرها با استفاده از یک نقطه‌ آسیب‌پذیر سیستم عامل ویندوز و با کمک بدافزار معروف به WannaCry به ده‌ها هزار کامپیوتر رخنه کرده و پس از رمزگذاری داده‌ها برای باز کردن آن چند صد دلار باج طلب می‌کنند. كارشناسان این حمله سایبری را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار