یک کاندیدای اصلاح طلب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر و شهرداری آینده می‌توانند با برنامه‌هایی که در دنیا امتحانشان را پس داده‌اند اصفهانی پویا بسازد.
کد خبر: ۴۲۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 14 May 2017
به گزارش تابناک اصفهان، کوروش خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان اظهار کرد: نزدیک به یک دهه است که شهرهای بزرگ دنیا وارد گفتمان و بعضا پارادایم جدید شده‌اند كه این گفتمان بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر نام دارد. البته این گفتمان باری نیست که شهرداری بتواند به تنهایی بلند کند، اما شهرداری محور اصلی این بحث محسوب می‌شود و نهادهایی مثل اتاق بازرگانی و پارک‌های علمی فناوری هر شهر به کمک بیایند تا همه دست در دست هم یک محیط مناسب کسب و کار نوآورانه در یک شهر ایجاد کنیم.

وی افزود: شاید این سوالات پیش بیاید که چرا شهرداری به چنین کارزاری وارد شود و چرا چنین مهمي بايد اتفاق بیافتد؟ دلیل ساده است چون مدیریت شهری ثروتمند سهل‌تر است؛ در حالی که اگر شهروندان مشکلات مالی داشته باشند و از نبود اشتغال رنج ببرند شهر نیز با مشکلات بیشتری مدیریت می‌شود و شهروندان نمی‌توانند عوارض پرداخت کنند و بی شک در مشارکت با شهرداری دچار مشکل می‌شوند.

این کاندیداي پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروز در دنیا سیستم‌هایی به وجود آمده که شهرها را از نظر محیط مناسب رتبه بندی می‌کنند؛ در این میان سیلیکون‌ولی به عنوان بهترین محیط و اکوسیستم برای کارآفرینی و نوآوری کسب و کارهای جدید شناخته شده است البته در آسیا هم چند شهر جز 20 شهر برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

خسروی ادامه داد: اصفهان هم به دلیل جغرافیایی، روحیات مردمی و فرهنگ شهروندی، خود به خود یک سیستم کارآفرینی دارد به همین دلیل تعداد زیادی از کارآفرینان ایرانی اصفهانی هستند از امین التجار گرفته تا کارآفرینان بزرگ امروز، به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که اصفهان یک اکوسیستم مناسب برای کارآفرینی است چون مدیران کارآمد کشوری اکثرا اصفهانی هستند.

وی ادامه داد: اکوسیستم کارآفرینی چیز عجیبی نیست و این سیستم می‌تواند با همکاری همه نهادهای درگیر در یک شهر مدیریت یک پارچه شهری را شامل شود و شهرداری کسب و کار شهری را از این طریق مدیریت خواهد کرد. جالب است بدانید که در بحث فضای کسب و کار هیچکس مدعی نیست و یک عرصه خالی محسوب می‌شود و شهرداری می‌تواند در این عرصه ورود کرده و مشکل اشتغال و ثروت شهری را حل کند و یک منبع درآمد پایدار برای خود تعریف کند.

این کاندیدای اصلاح طلب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از حدود 10 سال پیش مرکزی در شهرداری اصفهان به عنوان مشارکت ایجاد شد و این سازمان در طرح‌هایی که عمدتا مشارکت در ساخت و ساز است فعالیت دارد، اما در این زمینه مشارکت بین شهرداری و شهروندان فقط به ساخت و ساز محدود نمی‌شود بلکه می‌توان در حوزه گردشگری و حوزه صادرات صنایع دستی هم به بحث مشارکت ورود کرد.

خسروی اضافه کرد: شهر اصفهان با شهرهای بسیاری در دنیا خواهر خوانده است ولی تاکنون از این مهم استفاده‌ای نبرده در حالی که اگر فضایی ایجاد شود تا شهروندان بتوانند بحث صادرات را از طریق مدیریت شهری دنبال کنند می‌توان صادرات صنایع دستی را بهبود ببخشیم.

وی اظهار کرد: اصفهان همین امروز هم اکوسیستم کارآفرینی خوبی دارد، اما نیازمند یک مدیریت شهری قوی است که با ادبیات بهبود فضای شهری آشنا باشد، اگر این اتفاق روی داد می‌توانیم امیدوار باشیم که اصفهان بهترین نقطه اکوسیستم کارآفرینی غرب آسیا می‌شود و شهرداری اصفهان هم یکی از ثروتمندترین ارگان‌های آسیایی لقب می‌گیرد.

این کاندیدای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه کارآفرینی شهر یکی از مسائل مهم اصفهان محسوب می‌شود، تاکید کرد: ریشه تمام مشکلات شهر نبود فضای کارآفرینی است؛ نبود گردشگر و نبود سیستم مدیریت یکپارچه است، ما می‌توانیم با بهبود فضای کسب و کار شهر یکی از مشکلات را بر طرف کنیم؛ اگر اصفهان بتواند یک محیط مناسب برای کسب و کار باشد و رونق ایجاد شود اولین کسی که نفع می‌برد شهروند اصفهانی است.

خسروی خاطرنشان کرد: اکوسیستم کارآفرینی مبتنی بر خلاقیت، دانش و تکنولوژی است و کمتر از منابع طبیعی و به ویژه آب استفاده می‌کند، من نمی‌گویم برای حل مشکل آب راه حل سراغ دارم، اما کسب و کارهایی را سراغ دارم که یک قطره آب هم مصرف نمی‌کنند و می‌توانند سالانه میلیون‌ها و میلیاردها دلار پول وارد شهر کنند. اصفهان نیازمند چنین کسب و کارهایی است اگر امروز اصفهان مشکل آب دارد به دلیل این است که سال‌های درازی است از بهبود فضایکسب و کار شهری دور بوده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار