با گرم شدن فضای انتخابات، مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور آینده کشور می خواهند تا به انتظارات و وعده های عمل نشده در این استان جامه عمل پوشانده شود.
کد خبر: ۴۲۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 13 May 2017

تابناک اصفهان: کمتر از شش روز دیگر به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.

در این روزهای باقی مانده به انتخابات نه تنها کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بوی انتخابات را به خود گرفته، بلکه صحبت انتخابات، نقل قول هر محفل خانوادگی و دوستانه‌ای شده و حتی بر سر سفرهای مردم نیز کشیده شده است.

این روزها کافی است اندکی پای صحبت‌های مردم بنشینی تا ببینی با چه حساسیتی مسائل انتخاباتی را رصد می‌کنند، یکی حرف از مناظره می زند، یکی از تبلیغات فلان کاندیدا می‌گوید و دیگری از دردهای این روز جامعه که چشم انتظار درمانی از سوی دولت‌هاست.

آنچه که در همه این محافل مشترک بوده خواسته‌ها و انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده است، مردم بیش‌تر از هر چیزی بدنبال این هستند که بدانند کاندیداها برای رفع مشکلات و خواسته‌های آن‌ها چه برنامه‌هایی دارند.

خراسان جنوبی نیز این روزها حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته و تمام مسئولان و مجموعه استان در پی برگزاری انتخاباتی پرشورتر از سال‌های قبل هستند.

در کنار مسئولان، مردم برای حضور در انتخاباتی پرشور به دنبال تحقق خواسته‌های خود از دولت هستند خواسته‌هایی که بارها توسط مردم و مسئولان استان فریاد زده شده‌اند و هنوز هم چشم انتظار تحقق آن هستند.

رفع بیکاری مهمترین خواسته جوانان است

یکی جوان دانشجوی بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار مهر، مهم‌ترین خواسته خود از رئیس جمهور آینده را رفع بیکاری در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز اشتغال مردم به خصوص جوانان یکی از مهمترین مشکلات جامعه بوده که انتظار داریم رئیس جمهور آینده برنامه مشخصی برای آن داشته باشد.

مردم از وعده‌های توخالی خسته شده‌اند و چشم انتظار عملی شدن این وعده‌ها هستند
محمدرضا میر با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های محروم کشور بوده که خشکسالی های متمادی سبب از بین رفتن زمینه اشتغال بسیاری از مردم شده است، بیان کرد: دولت باید به فکر اشتغال جایگزین برای مردم این منطقه باشد.

یک شهروند دیگر بیرجندی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر مهمترین خواسته خود از رئیس جمهور آینده را راستگویی و صداقت عنوان کرد و افزود: مردم از وعده‌های توخالی خسته شده‌اند و چشم انتظار عملی شدن این وعده‌ها هستند.

خراسان جنوبی در زمینه آب، راه و اشتغال مشکلات زیادی دارد

محمدی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه آب، راه و اشتغال مشکلات زیادی دارد که تاکنون نیز وعده‌های زیادی برای آن داده شده است، عنوان داشت: هنوز هم این وعده‌ها در حد شعار باقی مانده است.

وی با طرح این سؤال که چرا استان معدن خیزی مانند خراسان جنوبی باید محروم باشد، افزود: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم تا به فکر صنعت و اشتغال استان باشند.

یکی از بازاریان بیرجند نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مردم چشم انتظار رونق اقتصادی در کشور هستند، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی این روزها خرید مردم بسیار پایین آمده و بازار از رونق افتاده است.

سیدعلی موسوی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راه‌های درآمد مردم استان کشاورزی است، عنوان داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی های متمادی اشتغال بسیاری از آن‌ها از بین رفته و دولت باید از این نظر توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد.

وی همچنین از وضعیت نامناسب جاده‌ای و ترانزیتی استان انتقاد کرد و افزود: نبود راه مناسب و از همه مهمتر نبود خطوط ریلی در استان سبب شده که هر ساله افراد زیادی جان خود را در جاده‌ها از دست بدهند و از طرفی واحدهای تولیدی و صنعتی را نیز برای تأمین مواد اولیه و حتی بازار فروش خود دچار مشکل کرده است.

خراسان جنوبی نیاز به طرح توسعه کارآمد و جهادی دارد

مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به بزرگی به لحاظ مساحت، پراکندگی جمعیت، مرزی و کویری بودن مستلزم نگاه ویژه دولت است.

فرهاد فلاحتی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر اختصاص بودجه و آمارهای رشد و توسعه جزء پایین‌ترین استان‌های کشور است، عنوان داشت: از این رو این استان نیاز به رویکرد جدی و توجه ویژه برای محرومیت زدایی داشته و همان نیازی که استان‌هایی از جمله سیستان و بلوچستان برای نگاه ویژه دارد باید برای خراسان جنوبی نیز پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی نیاز به طرح توسعه کارآمد و جهادی دارد، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل استان آب است و مسئولان بارها شعار و وعده انتقال آب به استان را داده‌اند اما عملی نشده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بارها برای استفاده از منابع و ذخایر آب استان تذکر داده شده است اما هنوز هم برنامه منسجمی برای استفاده بهینه و جلوگیری از هدررفت آب در استان نداریم.

فلاحتی، ارتباط ریلی را یکی دیگر از نیازهای جدی استان عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه تاکنون مکاتبات و مذاکرات متعددی در این زمینه انجام شده اما هنوز هم این امر محقق نشده است.

وی اضافه کرد: اگر قرار بر رشد و توسعه و انتقال نیروی انسانی به خارج استان می‌خواهد انجام شود نخستین نیاز، ارتباطات ریلی بوده و در کنار آن جاده سازی نیز یک بحث جدی است.

عقب ماندگی استان در زمینه فراوری مواد معدنی و کشاورزی

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه در بخش کشاورزی و اصلاح الگوهای کشت و زرع و فرآوری مواد معدنی نیز هنوز استان عقب است، بیان داشت: این در حالی است که استان در این زمینه می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد اما از نظر توسعه عقب مانده است.

فلاحتی همچنین از مدیریت ضعیف استان در جذب منابع و اعتبارات انتقاد کرد و افزود: در دولت یازدهم مصوبه‌ای برای تأمین موارد مالی از محل صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت داشتیم که خیلی از استان‌ها موفق به جذب این اعتبارات شدند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم به هیچ عنوان از این محل آورده‌ای برای استان نداشته‌ایم.

خراسان جنوبی در حوزه کاری و مدیریتی نیازمند توجه ویژه است

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی هم در حوزه کاری و هم حوزه مدیریتی نیازمند توجه ویژه است، افزود: این استان خود دارای نیروهای توانمند زیادی بوده که کمتر از آن‌ها استفاده شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مهمترین مشکلات و خواسته‌های مردم استان از رئیس جمهور آینده اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته‌های استان انتقال آب، ترانزیت چه از نظر ریلی و چه راه مناسب است.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی با اشاره به اینکه در حوزه راه‌ها تاکنون پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است، بیان کرد: یکی از نیازهای جدی استان در بخش راه‌ها دوبانده سازی محور بیرجند- قاین بوده که به جاده مرگ مشهور است.

دولت آینده تکلیف خودش را با خراسان جنوبی روشن کند

وی با بیان اینکه در بحث راه آهن نیز تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی استان صورت گرفته است، بیان کرد: دولت در راه آهن کوتاهی کرده و هنوز هم اقدام عملی انجام نداده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، خراسان جنوبی را یکی از استان‌های معدن خیز کشور دانست و گفت: از این رو راه اندازی ارتباطات ریلی برای استان بسیار مهم بوده و تا ریل نداشته باشیم معدن استان رونق پیدا نخواهند کرد.

عبادی با باین اینکه آب یکی از مهمترین نیازهای استان بوده که تاکنون از این نظر کمترین توجه به استان شده است، بیان کرد: امیدواریم دولت آینده تکلیف خودشان را از این نظر با خراسان جنوبی روشن کند.

وی با بیان اینکه این‌ها جزء نیازهای استان در بخش زیرساخت‌ها بود، عنوان داشت: علاوه بر زیرساخت‌ها بحث اشتغال جوانان یکی از نیازهای جدی بوده که باید توسط دولتمردان دنبال شود و نخستین نیاز برای تحقق این امر تأمین زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر صنایع، کشاورزی، معادن استان دچار رکود هستند و باید رونق پیدا کنند.

مردم خراسان جنوبی همواره در انتخابات‌های مختلف بیشترین درصد حضور را داشته‌اند و همواره نشان داده‌اند که پشت سر رهبری و نظام خود باقی خواهند ماند.

غیورمردان کویر نشین استان همواره با تمام سختی‌ها، محرومیت‌ها و مشکلات از مرزهای کشور دفاع کرده‌اند و انتظار دارند تصمیم گیران آینده کشور نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار