مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: خوزستان و به ندرت استان ایلام یکی از کانون‎های تولید گرد و غبار در غرب و جنوب غربی کشور هستند.
کد خبر: ۴۲۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 13 May 2017
20 درصد کانون تولید گردوغبار خوزستان و ایلام هستندمهندس رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان، با اشاره به وضعيت الودگی هوا در استان لرستان بیان کردند: اینکه گفته می‎شود 80 درصد گردو غبار منشاء خارجی و تنها 20 درصد منشاء داخلی است  منظور استانهای خوزستان و ایلام هستند.


وی با بیان اینکه  باید با مسئله آلودگی هوا کنار بیاییم، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود که در کشورهای عربی است باید سعی کنیم ایمن زیستن در کنار پدیده‌های طبیعی را یاد بگیریم، چنانچه این مهم را یاد نگیریم نمی‌توانیم زندگی خوبی داشته باشیم.


آریایی ادامه داد: منطقه ما یعنی لرستان و کلا زاگرس تحت‌تأثیر پدیده غرب گردوغبار قرار گرفتند و به جای  ایجاد جنگ و جو روانی باید ایمن زیستن در کنار این پدیده را یاد بگیریم.


این مسئول با تاکید براینکه  از ابتدای سال ۹۶ تا کنون ۱۳ روز آلوده را در لرستان پشت سر گذاشته‎ایم، اضافه کرد: پدیده ای که روی سلامت، کشاورزی و حتی مصرف آب ما تاثیر  می‎گذارد  و در یک کلام روی همه ابعاد زندگی اثر دارد .


مدیر کل مدیریت بحران لرستان یادآور شد: با توجه به آلودگی که به وجود آمده قطعا مصرف شوینده‌ها نیز زیاد می‌شود و به دنبال آن آلودگی‌های زیست محیطی نیز افزایش خواهد یافت.


وی گفت: در چند سال گذشته میزبان گردو غبار بوده‎ایم اما تولید کننده این پدیده نبودیم.


آریایی با اشاره به اینکه استان خوزستان و به ندرت استان ایلام یکی از کانون‎های تولید گرد و غبار در غرب و جنوب غربی کشور هستند، اظهار کرد: اینکه گفته می‎شود 80 درصد گردو غبار منشاء خارجی و تنها 20 درصد منشاء داخلی است  منظور استانهای خوزستان و ایلام هستند.


وی خاطرنشان کرد: اگر در لرستان وضعیت پوشش گیاهی را نگه داریم و از تخریب جنگل‌ها و مراتع جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم لرستان به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شود این کمک شایانی است  و قطعا این مهم کامل تحقق یافتنی است.


مدیر کل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: باید از آتش‌سوزی و گسترش اراضی کشاورزی جلوگیری کرد و همچنین به سمتی برویم که انرژی پاک را جایگزین سوخت فسیلی برای جنگل‌نشینان و روستاییان کنیم و چنانچه مردم همکاری داشته باشند این مسئله حل شدنی است.


وی یادآور شد: چنانچه مردم همکاری نداشته باشند و قرار باشد سالانه چندین هکتار طبیعت از بین برود ممکن است ظرف یک دهه  دیگر جنگلی وجود نداشته باشد.


آریایی اظهار کرد: حفاظت و حراست از جنگل و مراتع تنها و تنها با  مشارکت تک تک مردم باید انجام شود و حفاظت از این ثروت ملی وظیفه همگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار