تابناک تهران - عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت و گو با تابناک تهران با انتقاد از مصرف آب شرب در عملیات های ساختمانی گفت: "استفاده از آب تصفیه شده در ساخت و ساز ها غیرقانونی است، و در اولین قدم سازمان آب و فاضلاب باید وارد شده و مجوز استفاد از آب شهری را برای این عملیات ها صادر نکند."
کد خبر: ۴۲۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 12 May 2017
بحران آب سال هاست ایران را تهدید می کند. وضعیتی که در نتیجه سوء مدیریت منابع آبی کمیاب کشور تشدید شده است. تنها در طی چند سال آینده، سازمان آب و فاضلاب ایران ممکن است دیگر نتواند آب شرب مورد نیاز شهرهای پرجمعیت کشور نظیر تهران را تامین نماید.

جمعیت تهران در طی یک دهه گذشته به حدی افزایش یافته که حمید چیتچیان، وزیر نیروی ایران نسبت به ناتوانی در تامین آب سالم و بهداشتی آشامیدنی برای ساکنان پایتخت هشدار داده است. جمعیت تهران هم اکنون حدود 12 میلیون نفر است.
لزوم برخورد با مصرف آب شرب در ساخت و سازهای تهران
با وجود این جمعیت و مصرف آب در پایتخت مشکل کمبود آب یکی  از اصلی ترین مسائل است که به گفته وزیر نیرو باید برای آن فکری اساسی کرد.

مدیریت آب مدت ها از سوی شهرداری تهران، وزارت نیرو و وزارت راه شهرسازی ایران مورد غفلت واقع شده است. شهرداری تهران زیرساخت های لازم برای رشد جمعیت تهران را فراهم نساخته، در حالی که وزارت راه و شهرسازی نتوانسته جلوی ساخت و ساز بی رویه مجتمع های مسکونی چندین واحدی را بگیرد. در این وضعیت، تنها برنامه ریزی صحیح و اتخاذ رویکردی ماهرانه در زمینه مدیریت آب می تواند تهران و دیگر 
شهرهای بزرگ را از این بحران مرگبار نجات دهد.

در این شرایط کمبود آب شرب در تهران، ساخت و ساز با آب تصفیه شده و قابل شرب یکی از مشکلاتی است که نیازمند برخورد جدی است.

ابولفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با تابناک تهران درباره استفاده آب شرب در ساخت و سازهای تهران گفت: "مصرف بی رویه آب شرب در ساخت و سازهای تهران یکی از مشکلاتی است که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر مسئولین است."

وی ادامه داد: "برای عملیات های عمرانی باید از آب های تصفیه نشده استفاده شود، چرا که ایران و همچنین تهران با مشکل کمبود آب شرب رو به روست، در حقیقت مصرف آب شرب در ساخت و سازها غیرقانونی است."

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به نقش پررنگ سازمان آب و فاضلاب اظهار کرد: "در زمینه ممنوعیت مصرف آب شرب توسط سازندگان ساختمان ها، در اولین قدم سازمان آب و فاضلاب باید وارد شده و مجوز  استفاد از آب شهری را برای این افراد صادر نکند."

وی همچنین افزود: "با توجه به اینکه اکثر ساختمان های تهران به صورت برج ساختته می شوند، عملیات هایی حدود 6 تا 7 سال دارند، و وقتی از آب تصفیه شده استفاده می شود، باعث هدر رفتن مقدار زیادی آب شرب می شود."

قناعتی در پایان گفت: "در عملیات های ساختمانی مجریان ساخت و ساز به جای مصرف آب شرب باید از تانکرها، منابع آبی تصفیه نشده و آب های زیرزمینی استفاده کنند."

منبع: تابناک
برچسب ها: آب ، آب شرب ، تهران ، ساخت و ساز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار