بسته خبری تابناک ایلام؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «وزیر کشور مسئولیت فیلتر صفحات مجازی نپذیرفت»، «وزارت دفاع ادعای میرسلیم را تکذیب کرد»، «روحانی جنجالی نزدیک به احمدی‌نژاد در ستاد رئیسی سمت گرفت» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۲۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 10 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شورای عالی سیاست‌گذاری به صورت فشرده لیست اصلاح‌طلبان را نهایی می‌کند

ساعت ۱۴ امروز اعضای هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای رسیدن به لیست ۴۰ تا ۶۰ نفره تشکیل جلسه می‌دهد و پس از آن جلسه شورای عالی سیاستگذاری برای رسیدن به لیست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران تشکیل خواهد شد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا انتشار برخی خبرها مبنی بر ارائه لیست مشترک 14 نفره و سپردن 7 کاندیدای دیگر به احزاب را که منجر به تشتت لیست اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران خواهد شد کذب دانست و گفت: قطعا اصلاح‌طلبان با یک لیست وارد انتخابات شوراها خواهند شد. شورای عالی سیاست‌گذاری تاکنون به لیستی نزدیک به ۱۰۰ نفر رسیده است و طبق گفته اعضای هیات رییسه این شورا، لیست نهایی در روزهای آتی به صورت رسمی اعلام می‌شود. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

 

وزیر کشور مسئولیت فیلتر صفحات مجازی نپذیرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ در یادداشت رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور آمده است: در پی انتشار اظهارات منتسب به معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در خصوص اعلام روند فیلتر سایت موسوم به کارانه و با توجه به اینکه در فرازی از خبر منتشر شده به نقل از آقای خرم آبادی سعی شده است بین تکلیف قانونی این کارگروه و موافقت وزیر کشور ارتباطی برقرار شود، به اطلاع مردم عزیز و عموم مخاطبان می رساند؛ وزیر کشور هیچ نوع عضویتی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی ندارد و اصولاً‌ در خصوص اقدامات این کارگروه، مسئولیت سلبی یا ایجابی متوجه وزیر کشور نیست. همچنین بر خلاف آنچه از خبر منتشره برداشت می شود،‌ وزیر کشور پس از انجام تکلیف قانونی کارگروه، اظهار نظر رسانه ای در این مورد نداشته اندو در آنچه که قبلاً ‌از سوی ایشان در این ارتباط اعلام شد، ضمن نقل نظریه بخش حقوقی وزارت کشور، تعیین تکلیف موضوع به بررسی مراجع قانونی ذیربط منوط شده است.


واکنش فرمانده بسیج به سخنان روحانی

سردارغلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چگونه است که برخی بعد از دیدن دشمنی رژیم اشغالگر می‌گویند روی موشک مرگ بر اسرائیل نوشتند، ما روی فشنگ‌ها هم می‌نویسیم، در حقیقت محو اسرائیل آرمان ما است و یک راهبردی است که خدشه‌ای به آن وارد نیست. موضوع نبرد ما با اسرائیل قابل معامله نیست و هیچ کس در این عرصه وارد نشود. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

وزارت دفاع ادعای میرسلیم را تکذیب کرد

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نوشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادعای یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. ادعای این نامزد انتخابات ریاست جمهوری نادرست و آزمایشات موشکی جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه های مشخص و از پیش تعیین شده انجام می شود و ارتباطی به اینگونه امور ندارد. روز گذشته مصطفي ميرسليم با حضور در جمع دانشجويان گفته بود: در مذاکرات کم آوردند، خواستند آزمایش‌ موشکی انجام‌ شود.


قالیباف با ناراحتی به نفع رئیسی کنار می‌رود

محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران به نامه نیوز گفت: معتقدم آقای قالیباف با وجود نارضایتی و ناراحتی درونی، بر اثر تصمیم جریانی که اتخاذ و به او اعلام شده به نفع آقای رئیسی در همین مرحله اول کنار می کشد. مناظره دوم هم نشان داد که آنها خوب با هم هماهنگ شدند. چه آنها هر دو بمانند و چه یکی به نفع دیگری کنار برود نهایتا حدود 35 درصد آرا را به خود اختصاص خواهند داد. تصور می کنیم میزان مشارکت بالای 30 میلیون نفر خواهد بود و بالای 60 درصد آرا نیز متعلق به آقای روحانی نامزد جبهه اصلاح طلب و اعتدالی است. تصورم این است که آقای هاشمی طبا می ماند اما آقای میرسلیم را تلاش خواهند کرد با گفتگوهای اقناع کننده به نفع آقای رئیسی از صحنه انتخابات خارج شود.


روحانی جنجالی نزدیک به احمدی‌نژاد در ستاد رئیسی سمت گرفت

در یک انتصاب جنجالی جدید عباس امیری‌فر به سمت مسئول حوزه روحانیون و وعاظ ستاد مردمی استان تهران ابراهیم رئیسی منصوب شد.امیری فر در دوره دولت سابق به دلیل تلاش برای جذب طلاب و وعاظ تهران مورد انتقاد شدید مرحوم آیت الله مهدوی کنی قرار گرفت. همچنین طرح پاره ای دیدگاه های تند در باره روحانیت و مسایل دینی از سوی او و همکارش بهمن شریف زاده به احضار و بازجویی در ایام ریاست جمهوری احمدی نژاد منجر شد. امیری فر از نزدیکان احمدی‌نژاد و مشایی بوده که اتفاقا جزو طیف به قول اصول‌گرایان انحرافی محسوب می شده است. خبر آناین این خبر را منتشر کرد.


امام زمان آنلاین شدند و فرمودند فلانی رئیس جمهور است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر هزینه کردن پیشوایان دینی توسط بعضی از جریان‌های سیاسی آغاز شده است. یک صفحه اینستاگرام تحت عنوان «صفحه رسمی امام زمان» با شروع فعالیت رسمی خود نوشته «به صفحه رسمی امام زمان(ع) خوش آمدید. این صفحه مبارک تحت نظر مدیریت کامل شخص امام مهدی(ع) فعالیت می‌کند. جمعه‌ها ساعت 9 شخصاً آنلاین می‌شوند.» این صفحه، سپس با اعلام یک خبر فوری به مخاطبین خود خبر می‌دهد: «امام زمان امروز صبح فرمودند که رئیس‌جمهور آینده ایران... است.» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 نیز عده‌ای تلاش کردند چنین وانمود نمایند که نظر امام زمان علیه السلام به یک کاندیدای خاص است، اقدامی که زشت‌ترین نوع بازی کردن با اعتقادات مردم بود.


اعتراض ظریف به وعده دهندگان انتخابات

محمد جواد ظریف گفت: زمانی که دنیا در برابر بزرگی مردم سر تعظیم فرود آورده و با عزت مردم ایران را خطاب قرار داده و رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام می کند که ما در توافق هسته ای با ایران نتوانستیم به هیچ یک از خواسته های خودمان برسیم و کشورهای منطقه اعلام می کنند بخاطر برجام نمی توانیم با ایران رقابت کنیم، نیاییم در تبلیغات کوته نظرانه سیاسی خود برای برخی منافعی که چند روزی بیشتر دوام نخواهد داشت عزت مردم را زیر سؤال ببریم. وزیر امور خارجه گفت: وقتی کشورهای منطقه اعلام می کنند به خاطر برجام نمی توانیم با ایران رقابت کنیم نبایددر تبلیغات کوته نظرانه سیاسی خود برای برخی منافع که چند روز بیشتر دوام نخواهد داشت، عزت مردم را زیر سوال ببریم. امروز به رغم همه بدعهدی ها، ایرادها و فشارها ایران و ایرانی سربلند است و هم در حوزه دانش پیشرفت ادامه دارد و هم معیشت مردم به سمت بهبودی است. در جهانی زندگی می کنیم که این جهان مهم ترین فرصت و چالش آن تغییر است، امروز در شرایطی هستیم که نمی توانیم با الگوهای قدیمی و تفکرات رسوب شده از دوران گذشته نسبت به حال و آینده خودمان و کشورمان تصمیم گیری کنیم. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


کنایه معاون سیاسی دفتر روحانی به سعید جلیلی

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به توئیت سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی دولت پیشین واکنش نشان داد.


سیف: شهرداری تهران جز همان 4 درصدی‌هاست

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه آقای قالیباف می‌گویند فقط چهار درصد از منابع بانکی استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر شهرداری تهران یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی است و بدهی حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان به بانک‌ها دارد. یعنی خود شهرداری هم جزو چهار درصد است؟

 

نوبخت: آقای رئیسی! چرا ماليات نمي دهید؟

نوبخت، معاون رئیس جمهور درباره صحبت های حجت الاسلام ابراهیم رئیسی مبنی بر پرداخت چهار برابر مالیات آستان قدس برای کمک به فقرا طبق فرمان امام اظهار کرد: پس چرا مالیاتی نمی پردازند؟ البته قانون برنامه ششم معافيت همه آنهایی که معاف بودند را لغو کرده است. مقام معظم رهبری هم تأکید کردند در اقتصاد مقاومتی منابع را طوری تغییر دهیم که سهم مالیات ها بیشتر شود. وی درباره کمک دولت به شهرداری تهران نيز ادامه داد: اعتبارات دولتی پرداختی به شهرداری تهران و همه شهرداری ها مشخص است و می توانیم آن را اعلام کنیم.

 

مداحان حامی قالیباف به مراسم رئيسی نرفتند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی شب گذشته در مجلس سعید حدادیان حضور پیدا کرد. حجت الاسلام رئیسی در مراسم مداحی سعید حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) به مناسب شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) به صورت غیرمنتظره حضور پیدا کرد. حدادیان از جمله حامیان رئیسی به شمار می آید که پیشتر از او خواسته بود انقلابی تر عمل کند. بر اساس این گزارش، به دنبال حضور رئیسی در این مراسم، محمود کریمی و مجید بنی فاطمه از مداحان مشهور که از حامیان محمدباقر قالیباف، دیگر کاندیدای «جمنا» در انتخابات، به شمار می آیند، با وجود برنامه ریزی قبلی، در مراسم حضور پیدا نکردند. رئیسی که در مراسم حدادیان حضور پیدا کرده بود، در این مراسم از انتخابات و نقطه نظرات خود گفت. وی ضمن انتقاد از حسن روحانی گفته است که رقبای او رقیب هراسی می کنند. رئیسی همچنین گفته است که برای حل مشکل جوانان و مبارزه با یقه سفیدهایی که مالیات پرداخت نمی کنند، وارد میدان شده است.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

وزیر با عضویت در شرکت تجاری، باید از وزارت عزل شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: وزیر آموزش و پرورش کجا و تجارت کجا؟ و استعفا بهترین کار برای وزیر تاجر است، زیرا وزیر به جای رسیدگی به دردهای معلمین عزیز و زحمتکش دنبال منافع خود در مدارس غیر انتفاعی و تجارت است.

 

وزیر آموزش و پرورش خودش استعفا دهد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش بهتر است خودش استعفا دهد. حسینعلی حاجی دلیگانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس با ارائه تذکر شفاهی، به تخلفات صورت گرفته توسط وزیر آموزش و پرورش در موضوع واردات لباس اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان همزمان با وزارت، رئیس هیات مدیره یک شرکت نیز هست که این خلاف قانون است.وی افزود: علاوه بر این با استفاده از کارت بازرگانی یک شرکت فنی برای واردات لباس اقدام کرده که این هم فرار مالیاتی و هم خلاف قانون است.

 

کناره‌گیری قالیباف دروغ شاخدار است

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف کناره‌گیری وی از دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را دروغ شاخدار خواند.محمد دهقان در نشست خبری ظهر امروز (سه‌شنبه) خود اظهار کرد، اینکه شایعه می‌کنند قالیباف آمده که کنار برود بداخلاقی سیاسی است که در برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های نزدیک به یک نامزد انتخاباتی گسترش می‌یابد.

 

کاندیداها به هر راهی متوسل نشوند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کاندیداها برای رئیس‌جمهور شدن به هر راهی متوسل نشوند.مصطفی کواکبیان در همایش امتداد امید در مسجد آذری‌های تنکابن، اظهار کرد: حکومت امانت و برای مردم است که باید آن را به فرد متخصص سپرد.وی با اشاره به تاکید رهبری درباره تعیین شاخص های نامزدها خاطرنشان کرد: هزار و 636 نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند که اگر شاخص ها مشخص بود، این تعداد ثبت نام نمی کردند.این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه کاندیداها برای رئیس جمهور شدن به هر راهی متوسل نشوند، تصریح کرد: نظام به همه تعلق دارد و من نه تنها از عدم احراز صلاحیت ناراحت نشدم، بلکه خوشحال هم هستم.

 

چمران: اگر زیبایی تهران را نمی بینند عینک بزنند

چمران تصریح کرد: کسی باید برای ریاست جمهوری بیاید که بگوید ما می‌توانیم و بتواند. حرف زدن و شعار دادن و بعد آن عمل نکردن کار ساده‌ای است.وی با تاکید بر اینکه شورای شهر در کل کشور بسیار تأثیرگذار است، گفت: اگر در تهران کارهایی خوب عمرانی فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد در جاهای دیگر هم رسوخ می‌کند. رئیس شورای اسلامی تهران بر همین اساس اضافه کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی اصولا به عهده وزارت ارشاد است هر چند در قانون شوراهای تبیین داشته در این زمینه اما ما دیدیم شهر را جز بر مبانی فرهنگی نمی‌توان ساخت. چمران افزود: این معنویت و روحانیت است که شهر را رشد می‌دهد. بدون اعتقاد و معنویت در شهر نمی‌توان کاری کرد. اگر تهران اکنون این گونه است و عده‌ای چشمانشان را بستند، از همان عینک هایی که خودشان گفتند نزدند و زیبایی‌های شهر را ندیدند. همینگونه خواهد ماند و این نتایج بی برنامگی است. شهر باید با برنامه تفصیلی و برنامه باشد. وی همچنین یادآور شد: با قالیباف تصمیم گرفتیم طرح تفصیلی را به بهترین نحو طراحی و اجرا کنیم. هر چند شهر مشکلاتی دارد اما قانون دارد.چمران همچنین اعلام کرد که لیست خدمت را امروز و فردا اعلام خواهیم کرد.

 

پست اینستاگرامی معنادار پرویز پرستویی

پرویز پرستویی متنی معنادار از هاینریش بل نویسنده سرشناس آلمانی در اینستاگرام گذاشت. بازیگر «لیلی با من است»‌ به نقل از هاینریش بل در اینستاگرام نوشت: «بعد از هیتلر، همه‌ی آلمان درک کردند که او چه بلایی بر سر کشور و زیربناهای آن آورده است... اما یک چیز نابودشده هم بود که فقط ما روشن‌فکران آن را می‌فهمیدیم و آن خیانت هیتلر به «کلمات» بود.

خیلی از کلمات شریف دیگر معانی خودشان را از دست داده بودند، پوچ شده بودند، مسخره شده بودند، عوض شده بودند، آشغال شده بودند. کلماتی مانند: آزادی، آگاهی، پیشرفت، عدالت!»

 

عطریانفر: قالیباف به نفع رئیسی کنار می رود

محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران گفت: قالیباف و میرسلیم به نفع رئیسی کنار می روند اما هاشمی طبا می ماند اما با وجود ماندن او رقابت اصلی در روز 29 اردیبهشت بین روحانی ـ رئیسی شکل می گیرد.

 

ارجاع حکم پرونده دختر وزیر به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران از ارجاع حکم پرونده دختر وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان خبر داد.محمد محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا به حکم برائت دختر وزیر آموزش و پرورش از قاچاق کالا، از ناحیه دستگاه‌های پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعتراضی شده است یا خیر اظهار کرد: حکم این پرونده به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ارجاع شده و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود.مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: طبق قانون، حکم پرونده‌های قاچاق کالا و ارزی که برائت صادر می‌شود، به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مربوطه ارجاع و در آن کمیسیون اگر دستگاه‌های پیش‌بینی شده در قانون به حکم صادره اعتراضی داشته باشند، به ما ابلاغ می‌کنند تا پرونده به تجدیدنظر ارسال شود. اگر هم نسبت به حکم صادره اعتراضی نداشته باشند، به ما اعلام می‌کنند که اعتراض ندارند.محمدی ادامه داد: در رابطه با این پرونده نیز طبق قانون عمل شده و اگر در کمیسیون نسبت به حکم صادره اعتراضی وجود داشته باشد، به تعزیرات اعلام می‌شود تا پرونده به شعبه تجدیدنظر ارسال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار