استاندار اصفهان گفت:2 هزار و 137 پروژه با هشت هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار و 10 هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی استان در زمان دولت تدبیر و امید ایجاد شد.
کد خبر: ۴۲۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 10 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در مراسم 'روز مزرعه' و انتقال یافته های تحقیقاتی کشاورزی استان با بیان اینکه بخش کشاورزی بعنوان بخش زنده، پویا و اثرگذار این استان محسوب می شود، گفت:حدود 11 درصد از اشتغال اصفهان و 8 درصد از تولید ناخالص ملی در این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
زرگرپور گفت: بخش کشاورزی استان اصفهان در سایه صنعت و گردشگری قرار گرفته و تاکنون نتوانسته است جایگاه واقعی خودش را نشان دهد.
وی گفت: باید تلاش کنیم تا بخش کشاورزی استان از زیر سایه صنعت و گردشگری خارج شود و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.
زرگرپور با بیان اینکه کشاورزی استان اصفهان از پتانسیل بالا و سرمایه گذاری های وسیع برخوردار است، اظهار کرد: وجود 400 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب و تولید 6میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی و نیز وجود کشاورزان با تجربه از مهمترین ویژگی های کشاورزی این استان محسوب می شود.
زرگرپور گفت:در سال های اخیر با اینکه 25 درصد از زمین های کشاورزی اصفهان بر اثر خشکسالی از چرخه تولید خارج شد، اما میزان تولیدات نهایی کشاورزی استان کاهش پیدا نکرد.
وی افزود: کاهش نیافتن میزان محصولات کشاورزی از یکسو نشان دهنده برنامه های موثر ترویجی و الگوی کشت مناسب و از سوی دیگر نشانه تلاش فراوان کشاورزان کاردان و با تجربه استان است.

**بودجه تحقیقات بخش کشاورزی استان اصفهان باید 10 برابر شود**
استاندار اصفهان همچنین گفت: بودجه تحقیقات بخش کشاورزی استان که با کمبود آب مواجه است باید 10 برابر شود.
وی افزود: باید تحقیق و پژوهش در صنعت، کشاورزی و سایر بخش های استان حرف اول را بزند.
زرگرپور با بیان اینکه امسال یکهزار میلیارد ریال بودجه در زمینه تحقیقات به استان اصفهان اختصاص پیدا کرد،افزود: 850 هزار میلیارد ریال این رقم در قالب اعتبار پژوهشی دانشگاه ها و 150 هزار میلیارد ریال دیگر در عرصه تحقیقات سایر نهادها و مراکز هزینه می شود.
وی افزود: اگر بودجه تحقیقاتی اصفهان 10 برابر هم شود بازهم برای این استان کم است.
استاندار اصفهان گفت: برای حل مشکل آب استان باید تحقیقات کشاورزی را توسعه دهیم.
زرگرپور با بیان اینکه فضای کشور انتخاباتی شده و عده ای دولت را ناکارآمد اعلام می کنند، افزود: عده ای با بی انصافی خدمات دولت تدبیر و امید را نادیده می گیرند و اعلام می کنند که این دولت ناکارآمد بوده و انتظارات مردم را برآورده نکرده است.
زرگرپور افزود: دولت ناکارآمد به معنای نظام ناکارآمد است و کسانی که دولت را ناکارآمد اعلام می کنند نظام اسلامی را زیر سئوال برده اند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید یک دولت کارآمد، رو به رشد و بالنده است، اضافه کرد: این عده، پیشرفت ها را باور ندارند و موفقیت های بدست آمده در دولت تدبیر و امید را انکار می کنند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: برغم وجود محدودیت های مختلف اقتصادی و مالی، از زمان آغاز تصدی دولت یازدهم، فعالیت ها و خدمات زیادی در سطح استان اصفهان انجام شده است.
وی اولین و مهمترین دستاورد دولت یازدهم را حفظ امنیت و آرامش در کشور دانست و گفت: این دستاورد مهم به برکت سیاست های دولت تدبیر و امید محقق شده است.
آیین ملی روز مزرعه (20 اریبهشت) در ایستگاه تحقیقات کشاورزی اصفهان(کبوتر آباد) برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تولیدات و محصولات کشاورزی و ارگانیک در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی اصفهان برپا شد.
مراسم روز مزرعه با حضور استاندار، محققان، مروجان و کشاورزان پیشرو استان اصفهان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم از چند طرح مهم کشاورزی در شرق اصفهان بازدید کردند.
روز مزرعه در راستای نمایش عینی تلاش محققان مراکز علمی، تحقیقاتی کشاورزی و متخصصان فنی اجرایی و ترویجی برای افزایش توانمندی کشاورزان در زمینه افزایش راندمان تولید با استفاده از صحیح ترین روش تولید پایدار همراه با بیشترین دقت برای تامین غذای سالم جامعه مطرح می شود.
در این برنامه، محققان و کشاورزان با حضور در مزارع تحقیقی و ترویجی از آخرین یافته های علمی کشاورزی در زمنیه عملیات کاشت، داشت و برداشت که توسط مهندسان کشاورزی ارائه می شود، اطلاع پیدا می کنند.
در چارچوب این برنامه از پروژه های شبکه های آبیاری شرق اصفهان به طول 13 کیلومتر، استخرهای پروش ماهی های قزل آلا و گرمابی شرق و پروژه های سامانه نوین آبیاری با سطح بالغ بر چهار هزار و 600 بازدید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار