معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به افزایش ۴۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سد زاینده رود، گفت: وضعیت بارش های امسال به گونه ای است که به لحاظ تامین آب شرب در اصفهان مشکلی نخواهیم نداشت.
کد خبر: ۴۲۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 10 May 2017
تابناک اصفهان- علی بصیرپور در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه به دنبال بارش های مناسب طی دو هفته گذشته ورودی سد زاینده رود اندکی افزایش یافته است، اظهار داشت: در حال حاضر حجم سد زاینده رود از ۴۰۰ میلیون مترمکعب فراتر رفته است.

وی افزود: پیش از بارش ها ذخیره سد زاینده رود حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب یود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه با وضعیت بارش های کنونی امسال، به لحاظ تامین آب شرب در اصفهان مشکلی نخواهیم نداشت، بیان داشت: از سوی دیگر آب بخش کشاورزی استان اصفهان نیز مطابق اعداد تعیین شده (معادل ۵۲۶ میلیون مترمکعب) تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده تا اواسط خرداد ماه آب زاینده رود تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده می شود همچنین کشاورزان غرب استان نیز تا پایان تابستان هر ماه و در یک نوبت ۱۰ روزه حقآبه خود را تحویل می گیرند.

بصیرپور در پاسخ به این سوال که به دنبال افزایش بارش ها و حجم سد زاینده رود، آیا رودخانه زمان بیشتری در شهر جاری خواهد ماند یا خیر؟، گفت: با افزایش ورودی سد زاینده رود، سعی در ذخیره بیشتر آب در پشت سد داریم و مطابق تصمیم قبلی دریچه های سد تا اواسط خرداد ماه برای کشاورزی شرق اصفهان و جریان رودخانه در شهر اصفهان باز است.

وی همچنین درباره  بارش های شرق اصفهان وقوع سیلاب در منطقه جرقویه، اظهار داشت: با اقدامات به موقع خطر در این منطقه رفع شد و بخشی از سیلاب های شرق اصفهان وارد تالاب گاوخونی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان بارش ها در این مدت نزدیک به میانگین متوسط بوده است، بیان داشت: البته در استان اصفهان بارش ها کمتر از میانگین متوسط بود اما در سرشاخه های کوهرنگ نزدیک به میانگین (۱۴۰۰ میلیمتر) است.

گفتنی است؛ میزان بارش در ایستگاه هواشناسی کوهرنگ از ابتدای سال آبی تا صبح روز گذشته ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۵۰ میلیمتر بوده که ۱۱۷ میلیمتر آن طی هفته گذشته ثبت شده است.

درحال حاضر بارش های کوهرنگ ۱۶ درصد از مدت مشابه پارسال و یک درصد از مدت مشابه متوسط درازمدت بیشتر است.

   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار