رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کل دارایی دولت‌مردان نهم و دهم را روی هم بریزند نصف دارایی یک وزیر هزار میلیاردی این دولت نمی‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 08 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در جمع مردم انقلابی شهرستان شهرضا  با اشاره به چرایی لزوم نه گفتن به دولت مستقر، گفت: شرایط منطقه به گونه‌ای است که جریان داعش همراه با اتحاد سران کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و به دستور شیطان بزرگ در سناریویی برای نابودی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که این کشورها سرمایه‌گذاری زیادی برای ضربه زدن به ایران کرده‌اند، افزود: با درایت‌های مقام معظم رهبری و حضور سردار اسلام، حاج قاسم سلیمانی تا حدود زیادی خطر دفع شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: اتفاقات زیادی در معادلات جهانی درحال رخ دادن است، در بسیاری از نقاط جهان حتی نزدیکی آمریکا و آفریقا جنبش‌های آزادی بخشی به وجود آمده است که ایدئال آن‌ها انقلاب اسلامی ما است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که اهداف بزرگی توسط امام راحل برای انقلاب تعیین شد، گفت: شیطان بزرگ احساس خطر کرد و علیه ما جنگ تحمیلی را به راه انداخت، اما از دل همان جنگ بیرون آمد که امروز شاهد سیستم دفاعی قوی ایران و مقتدرترین توان نظام بومی شده را در منطقه ایجاد کردیم و دیگر نیازی نیست مانند عربستان و ترکیه سالانه چندین میلیارد دلار خرید اسلحه از غرب داشته باشیم.

زاهدی گفت‌وگو کشورهای غربی با ایران را ناشی از اقتدار بالای جمهوری اسلامی است، گفت: مذاکره با این کشورها پیش از دولت روحانی در عمان و با محوریت این پادشاه انجام می‌گرفت که این دولت بر سر کار آمد و مذاکرات را علنی کرد.

وی تحریم‌های غرب را ناشی از وحشت آن‌ها از اقتدار ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در این 3 سال گذشته، به عرصه‌های علمی توجهی نشد و خسارات زیادی به کشور زده شد.

وزیر اسبق علوم در دولت نهم وجود نفت 140 دلاری در طول دولت قبل را دروغی بزرگ دانست و عنوان کرد: متوسط قیمت نفت در دولت قبل  79 دلار بوده است.

وی متوسط قیمت نفت در این دولت را 65 دلار  این دولت حدود 680 هزار میلیارد تومان از نفت درآمد داشته و این یعنی پولی که کسب کرده بیش‌تر از کل 8 سال دولت قبل بوده است.

زاهدی با بیان این که ما در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر در دولت نهم واحد دانشگاهی داشته و یا ایجاد کردیم، گفت: آب و برق و آسفالتی که برای روستاها در طول دولت نهم انجام شده حجم آن قابل بررسی است.

وی ادامه داد: در بررسی تورم، برخی پارامترها مانند مسکن که ضریب 27 دارد، در رکود کامل قرار دارد که موجب کاهش تورم شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی علت کاهش تورم، رکود سنگین در شاخص‌های تأثیرگذار تورم دانست و گفت: یکی از دیگر مشکلات، صنعت فولاد است که با تولید انباشته مواجه شده‌اند که پولی ندارند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن به دلیل همین رکود، پولی ندارد که به پیمانکاران  معادن بدهد و نتیجه آن همان ندادن حقوق به کارگران معدن می‌شود.

زاهدی با بیان این که قیمت برخی اقلام خوراکی اساسی نسبت به چند سال قبل چند برابر شده است، گفت: ضریب افزایش قیمت اقلام خوراکی در احتساب تورم بسیار پایین است که افزایش آن محاسبه نشده است.

وی با بیان این که باید مشخص شود که بودجه دولت در کجا هزینه شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت به نحوی است که در حاشیه شهر چابهار مردم از شدت فقر در زباله‌ها زندگی می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بخش بهداشت این‌قدر هزینه می‌کنیم، وضعیت بهداشت این مناطق باید این گونه باشد؟

وی با اشاره به مشکلاتی مانند بیکاری شدید جوان، رکود در شهرک‌های صنعتی و مشکلات زیست‌محیطی، عنوان کرد: در کنار این وضعیت، وزیر جمهوری اسلامی شرکت خصوصی می‌زند و پوشاک وارد کشور می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: اگر کل دارایی دولتمردان نهم و دهم را روی هم بریزند نصف دارایی یک وزیر هزار میلیاردی این دولت نمی‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر علوم مبنی بر ایجاد 2 میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور، گفت: به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بودجه‌های وزارت علوم آشنا هستم، میزان فضای آموزشی کشور را می‌دانم، شما چگونه ‌این همه فضا را ایجاد کرده‌اید، سندها و اسامی آن‌ها را اگر صادق هستید، بیان کنید.

زاهدی اولویت اول دولت کار و کرامت را ایجاد اشتغال و خروج از رکود دانست و گفت: اولویت بعدی حجت‌الاسلام رئیسی، حفظ اقتدار جمهوری اسلامی است. امیدواریم  با روی کار آمدن یک دولت انقلابی، شاهد رشد کشور باشیم.

وی با بیان این که ما در حوزه خلیج فارس و دریای عمان، توان ایجاد 10 میلیون شغل را داریم، گفت: ایجاد حداقل 5 میلیون شغل از مهم‌ترین برنامه‌های دولت انقلابی است که برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته است و آمایش‌های سرزمینی و ظرفیت‌های شهرها موجود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار