رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌رضوی:
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌رضوی گفت: باشگاه‌های بدنسازی استان حداقل باید ۱۱۰ متر و دارای تجهیزات استاندارد و تهویه مناسب داشته باشند؛ به هیچ وجه مربیان نمی‌توانند مکمل تجویز کنند و فقط می‌توانند پیشنهاد کنند و تجویز آن با پزشکان است.
کد خبر: ۴۲۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 08 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، مهدی بکائیان اظهار کرد: در مردادماه سال 95 بعد از انتخابات مجمع به عنوان رئیس هیئت انتخاب شدم و ادامه سیاست‌های دوران سرپرستی را پیش گرفتم. نگاه ما به هیئت نگاه کاملاً ورزشی است و معتقدیم جامعه‌ای که به ورزش روی بیاورد سالم خواهد بود و تمامی اتفاقات ناگواری در جامعه، از عدم توجه به ورزش ناشی می‌شود.

وی تصریح کرد: صرفاً گسترش ورزش اهمیت ندارد چرا که باید به امور ورزش توجه شود که این موضوع نگاه ما در هیئت است و با همه احترامی که برای کسانی که در گذشته در هیئت فعالیت داشتند این هیئت جزو هیئت‌هایی بود که به آن توجه نشده و مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌رضوی گفت: ورزشکاران زیر پوست این شهر فعالیت می‌کنند و غالباً باشگا‌ه‌های ما در زیرزمین‌ها قرار دارند و شرایط آنها مطلوب نیست و جای کار برای سرمایه‌گذاری در این رشته زیاد است. 

بکائیان بیان کرد: اولویت کارمان را آموزش قرار دادیم چرا که اگر مربیان علمی رفتار نکنند به ورزشکاران صدمه زده می‌شود. در موضوع  آموزش از موفق‌ترین هیئت‌ها در سطح استان هستیم که این موضوع در فدراسیون نیز مطرح شده چرا که کمیته آموزش از نظر نظم در کار، آمار دوره‌ها، همایش‌ها سرآمد است. در آموزش در سال گذشته دوره‌های تخصصی درجه سه مربیگری در مشهد، نیشابور و کاشمر و سبزوار و شهرستان‌ها برای نخستین بار را اجرا کردیم که این اتفاق تا به حال نیفتاده بود.

وی با بیان این که 25 هیئت شهرستان‌های استان فعال هستند، اظهار داشت: همایش علمی که در  بهمن‌ماه در دانشگاه آزاد برگزار کردیم خاص بود و در کشور تاکنون نظیر آن در فدراسیون بدنسازی نیز انجام نشده بود. برای نخستین‌بار در این همایش کلاس‌های کارگاهی برگزار کردیم و در این دوره 8 کارگاه آموزشی با حضور قهرمانان این رشته برگزار شد.

بکائیان بیان کرد: در هفته گذشته دو اطاق از مرکز انجمن‌های سازمان اداره کار و امور اجتماعی گرفتیم و از دفتر هیئت که در شان این هیئت نیست نقل مکان کرده و به آنجا خواهیم رفت، همچنین زمینی در پشت سالن بهشتی که 100 متر است به دفتر اختصاص داده شده که ساخت آن را آغاز و تا پایان سال آن را خواهیم ساخت.

وی گفت: از مشکلات هیئت بدنسازی استان ناهمگونی بین قهرمان‌ها، ورزشکاران و باشگاه‌دارها است که این موضوع تبعات کار را زیاد کرده است. ورزشکاران این رشته حق داشته و تلاش می‌کنند اما فقط خوشان را می‌بینند و حاضر نیستند همدیگر را ببینند و اگر مدیریت به ورزشکاران سپرده شود جنجالی هیئت به پا می‌شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌رضوی گفت: در گذشته دو هیئت در مشهد بود یک هیئت استان و مشهد که این دو در مقابل هم بوده و با هم درگیر بودند. در سال گذشته بالغ بر دو هزار ساعت آموزشی برگزار کرده و تقریباً توانستیم مردم را با هیئت آشنا کنیم. در سال گذشته نامه‌هایی گمنام به فرمانداری و به فضاهای مختلف علیه هیئت نوشتند، نامه بدون نام را به مکان‌های مختلف از جمله فرمانداری زدند در حالی که این افراد ورزشکار و قهرمان نیستند و این موضوع نشان از این است که این مطلب از سوی شخصی انجام شده است.

وی بیان کرد: ما توجه‌ای به این موضوعات نداریم چرا که قطاری که سرعت بالایی دارد را سنگ می‌زنند و قطار ایستاد را کسی کاری ندارد، مشکل دیگر این است که نمی‌دانند چه ایرادی بگیرند. 500 هزار ورزشکار بدنساز در استان داریم و غالب ورزشکاران ما خانم هستند و بالغ بر 60 درصد فعالان این رشته بانوان هستند.

بکائیان بیان کرد: کتاب اقدامات هیئت در سال 95 چاپ می‌شود. در سال گذشته مسابقات پرورش اندام را براساس تقویم کشور انجام دادیم و 10 دوره مسابقات پرس‌سینه، سه دوره مسابقه مچ‌اندازی شرق کشور و 4 دوره قویترین مردان در شرق کشور داشتیم.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌رضوی با بیان این که بالغ 1500 باشگاه در استان داریم، گفت: مسابقات قویترین مردان روستا را در استان آغاز کردیم که اکنون این رقابت‌ها در حال برگزاری است.

بکائیان اظهار داشت: بخش فنی باشگاه‌ها به هیئت مربوط می‌شود و باشگاه‌ها حداقل باید 110 متر و تجهیزات استاندارد و تهویه مناسب داشته باشند؛ به هیچ وجه مربیان نمی‌توانند مکمل تجویز کنند و فقط می‌توانند پیشنهاد کنند و تجویز آن با پزشکان است. در حال تهیه پروپوزالی هستیم تا مکمل‌ها همگی با برند هیئت در بازار توزیع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار