رئیسی در اجتماع عظیم مردم اراک؛
تابناک مرکزی: رئیسی با تاکید بر اینکه علیرغم مشکلات عمده برجام نسبت به اجرای این سند متعهد خواهیم بود گفت: اگر انسان ملت را باور کند ممکن است چشمش به گره گشایی بیگانگان باشد اما اگر چشمش را باز کند حتما به مردم نگاه ویژه ای خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 07 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته با حضور در مصلی اراک مورد استقبال جمعیت ده ها هزار نفری مردم ولایتمدار شهر اراک قرار گرفت.

رئیسی در اجتماع عظیم مردم اراک خود را همواره مدیون امام خمینی فرزند خطه استان مرکزی می دانست و گفت: تمام خدماتی که از ابتدای انقلاب توسط دولت ها انجام شده ارج می نهیم. افتخارات زیادی توسط رزمندگان خلق شده و امروز بدون حضور ایران هیچ توافق بین المللی انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه باید مردم را باور داشت و امام خمینی(ره) به ما آموخت باید مردم باور بود و جوانان را باورداشت اظهار کرد: بسیاری از گره ها به دست مردم باز خواهد شد و این باور امام و رهبری بود. اگر انسان ملت را باور کند ممکن است چشمش به گره گشایی بیگانگان باشد اما اگر چشمش را باز کند حتما به مردم نگاه ویژه ای خواهد کرد

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم درها را برای جوانان در مدیریت عالی کشور بگشاییم چرا که دوران حرف به سر آمده و امروز نوبت اقدام و عمل است بیان کرد: آنچه سایه جنگ را برای همیشه از سر ملت ایران برداشت در پرتو قراردادها نبود بلکه حضور غیرتمندانه مردم در صحنه بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تاسف از اینکه امروز نه تنها جوان تحصیل کرده و جویای کار بیکار است بلکه فرد دارای کار هم بیکار شده است تصریح کرد: می توان کارگاه های تعطیل شده و کارخانه ها را به مدار تولید برگرداند. این وضعیت برای افرادی که با حقوق کارگری زندگی می کنند قابل قبول نیست.  با نگاه و اقدام انقلابی می توان هر سال بیست و پنج درصد از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی را به مدار برگرداند.

وی با طرح این سوال آیا نقدینگی در کشور کم است؟ اگر نیمی از نقدینگی تولید شده در این دولت هزینه ایجاد کار و رفع فقر می شد این همه بیکار نداشتیم گفت: گزارشات نشان می دهد کارگاه های صنعتی یکی یکی تعطیل می شوند. تا کی باید این وضعیت را تحمل کرد؟ آیا نقدینگی در کشور کم است؟اگر نیمی از نقدینگی تولید شده در این دولت هزینه ایجاد بیکاری و رفع فقر می شد این همه بیکار نداشتیم.

رئیسی با اشاره به معضل آلودگی هوای شهر اراک از رسیدگی سریع به این بحران در کشور خبر داد و گفت: برخلاف اقایان که نظرشان این است که آلودگی هوا راه حلی ندارد ما معتقدیم که الودگی هوا برای مردم ضرر دارد اطاله حل این معظل قابل قبول نیست. الودگی هوا یکی از رنج های مردم اراک است و باید به صورت جدی این موضوع پایان پیدا کند.

وی از برنامه خود برای  بازگرداندن چرخ های تولید به کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده است خبر داد و اظهار کرد: امروز مشکل ما کمبود منابع و نقدینگی نیست و کشور ثروتمندی هستیم اما مشکل امروز ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است.

رئیسی افزود: درامد بعضی از افراد فقط یارانه چهل و پنج هزار تومانی است و این تقریبا هیچ است. ایا دولت در قبال مردم وظیفه دارد؟ وضعیت و شرایط در مورد فقر مطلق نگران کننده است و ما نمی توانیم به عنوان دولت بی تفاوت باشیم. باید در مورد افراد کم تر برخوردار نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.

رئیسی در اجتماع عظیم مردم اراک با انتقاد از سرگردان کردن مردم در پروژه مسکن مهر با ذکر این جمله که اگر مسکن مهر اشکالاتی داشت باید برطرف می شد ابراز کرد: با برنامه کارشناسی معتقدیم که مسکن مهر را در سال اول دولت کار و کرامت تحویل مردم خواهیم داد. اقایان می گویند که تا پایان سال تحویل می دهیم. ما می گوییم اگر قابل تحویل بود چرا دو سال پیش به مردم تحویل ندادید.

وی ادامه داد: باید ضمن بهسازی مسکن حاشیه شهر مالکیت انها تثبیت و امکانات درمانی و بهداشتی به انجا برده شود و این ضرورت قطعی اجتناب ناپذیر است.

رئیسی در ادامه سخنان با ورود به وضع معیشت اقشار فرهنگی کشور بیان کرد: فرهنگی ما می‌خواهد وام بگیرد اما با این پرسش مواجه می‌شود که پول صندوق ذخیره فرهنگیان کجا رفته است؟ باید از قشر مظلوم فرهنگی حمایت کرد و مشکلات آنها را با کرامت حل کرد. اصلا حتی مسلمان هم نباشند وظیفه ما حل مشکلات آنهاست. هر شهروند نظام جمهوری اسلامی حق دارد که به او خدمت کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز محیط زیست را اصل اساسی دانست و با ابراز امیدواری از اینکه هم چرخ کارخانه ها باید بچرخد و هم مسائل محیط زیست باید رعایت شود خاطر نشان ساخت: باید فاصله طبقاتی به حداقل برسد. امروز عده ای حق بیت المال را می خورند و فرار مالیاتی دارند. یقه سفیدها میلیاردی می برند اما به یک کوله‌بر چسبیده اند. کانتینر کانتینر می آورند اما مالیات نمی دهند.

رئیسی با طرح این سوال که امروز چه افرادی به دنبال محرمانه کردن اقتصاد هستند؟ از تلاش دولت خود برای سفافیت خبر داد و گفت: محرمانگی در امور اقتصادی معنا ندارد. مسائل اقتصادی باید پشت ویترین شیشه ای قرار بگیرد. وجود سامانه اطلاعاتی متشکل از بانک ها،گمرک بازرگانی و نظارت می تواند از فرار مالیاتی جلوگیری کرد. کارهای زیادی در این کشور شدنی است و این اراده مدیریت را می طلبد.

رئیسی در ادامه مباحث خود به موضوع حجاب رسید و با اشاره به اینکه در عرف زنان در شهرهای مختلف و اقوام مختلف پوشش گوناگونی دارند بیان کرد: در حوزه عفاف و حجاب نه قانون و نه در عرف آمده که حجاب فقط چادر است. اما مسئله مهم تر عفاف و پاکی است و مرد و زن باید عفیف باشند. ریشه این اصل اخلاقی حیا است و همه اقشار باید حیا داشته باشند و حتی حجاب در پرتو حیا است.

وی ادامه داد: امروز این حیا در نگاه جوانان ما جاری است. شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح بیست و دو بندی در حوزه حجاب تهیه کرده و اجرای اصل ان را به وزارت کشور محول کرده در حالیکه ما معتقدیم اجرای آن باید با وزارت ارشاد باشد. چون این طرح فرهنگی است و نباید شکل دیگری پیدا کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه علیرغم مشکلات عمده برجام نسبت به اجرای این سند متعهد خواهیم بود گفت: طرف مقابل در برجام به تعهدات خود پایبند نیست و ما باید چک برجام را نقد کنیم. این دولت به دلیل روحیه و نگاه خود توانایی نقد کردن چک برجام را ندارد و ما حتما با کمک مردم این چک را نقد خواهیم کرد.

رئیس گفت: دولت مستقر برای بار دوم دو راه دارد که مردم به او رای دهد. بگوید که چه کار انجام داده و راه دوم رقیب هراسی است. می خواهند مردم را از رقیب بترسانند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار