اخبار ورزشی استان ؛
رئیس هیات ورزش های رزمی ایلام گفت: علی امیری ورزشکار رزمی کار ایلامی که به همراه تیم ملی موی تای کشور برای مسابقات کاپ آزاد اروپا به کشور گرجستان اعزام شده بود موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.
کد خبر: ۴۱۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 06 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛سجاد صفربیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ورزشکار موفق ایلامی که در تیم ملی موی تای حضور دارد این بار در قالب تیم ملی کارگران به این مسابقات اعزام شده بود.
 
وی افزود: امیری توانست در رده سنی بزرگسالان در وزن منهای 70 کیلوگرم با غلبه بر حریفان خود یکی از 2 مدال طلای تیم کشورمان در این دوره از مسابقات را بدست آورد.

صفربیگی یادآور شد: علی امیری ورزشکار رزمی کار استان عضو باشگاه پاس ایلام مدت ها است با مربیگری سجاد حیدری در استان در این رشته ورزشی فعالیت دارد.
 

وی با بین اینکه این هیات یکی از هیات های برتر استان معرفی شده، گفت: این هیات با رشد بیش از 70 درصدی در بیشتر زمینه های ورزشی از جمله اعزام به مسابقات ملی و بین المللی، مدال آوری و غیره بعنوان هیات فعال و برتر استان شناخته شده است.

صفربیگی ادامه داد: این هیات در بخش بانوان نیز فعال است و بانوان رزمی کار استان نیز در رشته های مختلف موفق به کسب مقام در این رشته ورزشی شده اند.

وی با بیان اینکه ورزش موی تای هنری رزمی و روش دفاع از خود است، گفت: در این رشته ورزشی از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو و پا استفاده می‌شود و در واقع امتحان قدرت و نبرد با سلاح‌هایی است که همیشه همراه آدمی است و افراد بشر به طور خدادادی از آن بهره‌مند هستند.

رئیس هیات ورزرش های رزمی ایلام اظهار کرد: با ظرفیت خوبی که در این رشته ورزشی در استان ایلام وجود دارد امیدواریم شاهد رشد و توسعه این ورزش در میادین ملی، بین المللی و جهانی باشیم.

به گزارش ایرنا، در رقابت های سبک موی تای ورزش های رزمی کاپ آزاد اروپا که با شرکت 12 کشور در گرجستان برگزار شد تیم ملی ایران توانست با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و چهار مدال برنز نایب قهرمان این دوره از مسابقات شناخته شود.

هیات ورزش های رزمی در استان ایلام دارای یک هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در بخش آقایان و خانم ها است که از این تعداد 120 نفر موی تای کار دربخش آقایان بصورت سازمان یافته فعالیت دارند.

ورزشکاران رزمی کار استان تاکنون موفق به کسب مدال های طلا در بازی های المپیک در سبک پنچاک سیلات و سامبو و مدال طلای رقابت های آسیایی سال 94 توسط علی امیری شدند.



بانوی کوهنورد ایلامی به قله زلیخا صعود کرد
سعیده صفاریان بانوی کوهنورد ایلامی روز جمعه 15 اردیبهشت به ارتفاعات سه هزار و 195 متری زلیخا در استان کردستان صعود کرد.

 این بانوی کوهنورد موفق شد مسیر رسیدن به این قله را در مدت 9 ساعت پیاده روی در هوای سرد به سلامت طی کرده و این قله را فتح کند.

این ورزشکار کوهنورد سال گذشته در مجموع 13 صعود به قله های مختلف داخلی و خارج کشور نظیر کازبک گرجستان و آراتگاس ارمنستان داشته است.

سعید صفاریان سال 94 نیز موفق شده بود برای نخستین بار و به منظور محک زدن توانایی خود به تنهایی به قله پنج هزار و 135 متری آرارات در کشور ترکیه صعود کند.

حدود یک هزار ورزشکار زن و مرد در رشته ورزشی کوهنوردی زیر نظر هیات کوهنوردی استان ایلام فعالیت ورزشی دارند.

***
اولین دوره کلاس مربیگری و داوری درجه سه رشته سپک تاکرا در ایلام
رئیس هیات انجمن های ورزشی ایلام گفت: اولین دوره کلاس مربیگری و داوری درجه سه رشته سپک تاکرا با مشارکت اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد ایلام برگزار شد.
 
ارسلان چولکی اظهار کرد: این دوره با شرکت 20 نفر از علاقمندان این رشته و با حضور مدرس و سرمربی تیم ملی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره فراگیران بصورت تئوری و عملی با قوانین و مقررات این رشته آشنا شدند و در نهایت از شرکت کنندگان روز جمعه 15 اردیبهشت آزمون نهایی گرفته شد.

چولکی تاکید کرد: به قبول شدگان در آزمون گواهینامه درجه سه مربیگری و داوری از طرف فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان اهدا خواهد شد.
 
استان ایلام دارای بیش از یک هزار ورزشکار سازمان یافته و غیر سازمان یافته در هیات انجمن های ورزشی است که حدود 50 نفر از این ورزشکاران در رشته سپک تاکرا فعالیت می کنند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار